{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Adfærd hos hun kat efter ny killing! {{forumTopicSubject}}

Vi har for lidt over 1 uge siden fået den dejligste lille coon killing på 12 uger, en lille dreng (Neutraliseret)

Vi har i forvejen en dejlig coon pige på 3½ . som som har været vant til selvskab af hendes bror som desværre døde for ca. 3 - 4 mdr. siden.
Hun har altid været utrolig glad for sin brors selvskab, så vi var sikker på hun ville mangle en ven efter han døde.

Men hun er her efter 1 uge stadig irriteret over hans tilstedeværelse. Hun er ikke som hun plejer. Hun snakker ikke mere, hvilket hun ellers altid har gjort. Når hun prøver at sige noget kommer der ingen lyd eller meget meget lav lyd på, så kan næsten ikke høre det. Hun gider heller ikke lege som hun plejer. Hun har de sidste 3 - 4 dage nogen gange lavet opkastnings lyde og bevægelser når han kommer for tæt på eller han vil lege med hende. ( Nogen gange kan de godt ligge næsten lige ved siden af hinanden og sove, men lige så snart han vil putte med hende kravler hun væk)

Tror i bare hun skal have tid eller vil hun måske aldrig vænne sig til ham? nogen der har prøvet lign? Nogen anbefalinger til hvad jeg kan gøre for at hjælpe hende?

MVH


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærd hos hun kat efter ny killing!
  • #1   20. aug 2014 jeg ville nok have valgt at finde en voksen kat til hende.
    mange hunkatte gider faktisk ikke killinger, desværre. på internattet fik vi hvert år, somregle killingen, ind fordi folk havde pænt sagt dummet sig.

    altså en uge er ikke lang tid. Så prøv at give hende mere tid. giv hende mere opmærksomhed.


  • #3   20. aug 2014 Hun er super stresset over den nye indflytter og lige nu ønsker hun ham væk til hvor kragerne vender smiley

    I har kun sammenført en uge så slå koldt vand i blodet, en sammenføring kan tage uger, måneder ja sågar år, alene det at hun ikke hvæser, knurre og banker ham skal i se som en positiv ting, særligt det at hun ikke flytter sig ved at han ligger tæt på hende..

    Jeg har 2 katte som jeg sammenførte for 2 år siden, den lille er nu lidt over 2 år og den store er 7,5 år, først nu inden for det sidste halve år har de kunnet finde ud af at ligge på sofaen eller være i samme vindueskarm samtidig, de ligger aldrig op af hinanden og duffer kun næser om morgenen for at sige god morgen, ellers holder de sig meget adskilt, du skal aldrig forvente at katte bliver bedste venner, men at de acceptere hinanden, og med den adfærd du opleve nu, så tror jeg bestemt at din hunkat nok skal acceptere killingens tilstedeværelse, du skal bare vise tålmodighed og lade hende finde ud af at han altså ikke flytter igen..

    Og husk - det er meget vigtigt at selvom du har fået en sød og nuttet killing så må dagligdagen ikke ændre sig med hende, det vil sige de ritualer du havde med hende før killingen kom de skal fortsætte, hun skal ikke have mindre opmærksomhed, nærmere mere, hun skal ikke føle sig tilsidesat..


  • #4   20. aug 2014 Tak for jeres svar... Hun kan godt finde på at væse en lille smule af ham, men ikke slå ham eller noget.. hun viser ham bare hun er godt træt af ham.. Men jeg må vente og se hvad tiden viser for de to.. Nu er vores pige ikke neutraliseret, ville det kunne hjælpe vis hun blev det, eller vil det være et helt forkert tidspunkt nu?


  • #6   20. aug 2014 Han er neutraliseret:-D Det er bare hende der ikke er.. Men det kan vi da få styr på, især vis det kan hjælpe..


  • #7   20. aug 2014 Hvis du absolut ikke skal lave killinger på hende (Er der ikke nok) kan det kun være en fordel at få hende fixet, så undgår du også tumult, når han bliver større og hun kommer i løbetid. smiley

  • #8   20. aug 2014 Jeg vil tro det absolut vil hjælpe også i fremtiden på hendes humør at hun blev steriliseret...

  • #9   21. aug 2014 Nå, jeg fik talt med dr. dyr..
    Han ville ikke anbefale neutralisering, da hun jo ikke viser aggressiv adfærd over for ham, men tydeligvis er meget stresset. ( Neutralisering ville være mere på tale vis hun var udafreagerende mod den lille terrorist. Han henviste derfor til hans kone som er uddannet inde for dyr og adfærd. Hun ville starte med at prøve en adapter til stikkontakten som efter 72 timer ville udsende nogen dufthormoner som kunne hjælpe på situationen. Kan ikke huske hvad den hedder, men skal hente den i morgen på dyrehospitalet. Så er død spændt på om det vil hjælpe på situationen.

    Yderligere skal vi have flere kattebakker i huset (vi har kun 1) da der åbenbart bør være 3 til 2 katte.. Hun tror det måske også vil have en positiv effekt på hende at hun får adgang til haven når vi er færdige med indhegningen på lørdag..



    Vi har aftalt at tales ved i næste uge om hvordan der er sket bedring eller om der skal laves andre tiltag:-)


  • #10   21. aug 2014 Dyrlægen vil ikke anbefale neutralisering??????????? smiley O_o smiley

    Undskyld hvad er det for en dyrlæge?? smiley

    Hvad er grunden til at hun ikke er neutraliseret?? Er hun avlskat, planlægger du killinger på hende???

    Det er altid sundest at få sin kat neutraliseret hvis ikke man er opdrætter og planlægger killinger, katte der er fertile har højere risiko for at få livmoderbetændelse, gå i konstant løb, være stresset, og giver man så oveni p-piller så øger man risikoen for cyster på livmoder, livmoderhalskræft, mælkekirtelkræft...
    Forstår ikke man vil fravælge neutralisering og forstår slet ikke at en dyrlæge kan fraråde det...

    Det du kan sætte i stikkontakten hedder feliway, og tjaa så må du jo se om det hjælper..


  • #11   21. aug 2014 Der er også risiko ved at neutralisere.. Katten kan dø.. Hun er jo 3½ år og der er altid risiko ved sådan et indgreb, især når de ikke er helt unge. Men derudover fraråder han ikke neutralisering, men han anbefaler det det ikke på nuværende tidspunkt, det ville ikke løse problemet.. Bella har aldrig været særlig påvirket af hendes løbetid, og hun kommer ikke ude og derfor ikke i risiko for at få killinger..

    Men hun skal neutraliseres, når der kommer mere ro på, men det ville da være en yderligere stress faktor at fjerne hende og sætte hende i en mere stresset situation.. Vi er i hvertfald meget optimistiske for deres forslag og det skal prøves:-) Jeg stoler 200% på min dyrlæge og hans team:-D


  • #12   21. aug 2014 Sys selv jeg har Aalborgs bedste dyrehospital:-D


  • #13   22. aug 2014 jeg har arbejdede på kv i mange år, og det er altså en gang hø den dyrlæge kommer med.
    3½ år er ingen alder hvis hun ellers er sund og frisk. tænk på at katte kan blive 18-20 år

    personligt har jeg fået ordnet en hunkat på 8 år uden problemer. og samme kat kom igen under kniven som 14 årige pga knude i mælkkirtelen

    men prøv feliway, som det nok er du skal hente, og så overveje det meget. For du vil få en meget mere rolig og hamonisk kat ud af det når du får hende ordnet.


  • #14   22. aug 2014 KV?? Men nu er det ikke ham, min dyrlæge der har behøvet at fortælle mig der er en risiko ved at blive neutraliseret, det bør alle da vide at der er en risiko ved et hvert indgreb der fortages. Der sagt ER planen hun skal neutraliseres, men hvis det ville give en effekt nu er det klart det os var blevet gjort med det samme. En maine coon kat bliver ikke 18 - 20 år gammel, men omkring de 10 - 12 år, og nej 3½ er ikke gammelt, men hun er jo en rolig og harmonisk kat ( det kan en fertil hun kat faktisk godt være trods hun ikke er neutraliseret) Det er først efter vores nye killing er kommer hun har ænderet adfærd.. Men som sagt skal hun neutraliseres og der er planlagt dato herfor i sep. Men vil ikke til at haste det igennem, for det er ikke det der vil løse problemet..

  • #15   22. aug 2014 Da jeg talte med dyrlægen kone som er udannet dyreadfærdsterapeut fra Etologisk institut nævnte hun heller ikke et ord om neutralisering!

  • #16   22. aug 2014 KV = Kattens Værn..

    En maine coon kat bliver ikke 18 - 20 år gammel, men omkring de 10 - 12 år
    Øhhh nå det er da nyhed for mig smiley
    Min søsters Maine Coon med stamtavle han blev 14 år og eneste grund til han ikke blev ældre var at han fik så svær HD at han ikke kunne smerte dækkes, ud over det var han sund og rask, og han virkede bestemt ikke gammel, han var legesyg til det sidste..


  • #17   22. aug 2014 Lige som med store hunde er Main Coon kattes forventede leve alder ikke så høj, men undtagelser er der jo smiley

    Du ved Manne blev kun 4 år, min datter har midstet 3, hvor den ene ikke blev 2 og de andre kun blev 8 og 9 år.
    Min ældste datters 2 bliver 11 år i år og er faktisk af samme linier som min yngste datters 2 " gamle" katte.
    Så gennemsnits alderen behøver ikke være så høj smiley
    Jeg har jo også midstet 3 bimser, en blev 2,4, 1 blev 3 og den sidste blev 9.
    Min opdrætter har en bimse på 14 og en på snart 18 år,,, så det er jo en stor spredning smiley


  • #18   22. aug 2014 Der er stor spredning ja:-D Men gennemsnitsalderen ligger omkring de 10 - 12 år, så er der self altid nogle der bliver ældre og nogen der ikke bliver så gamle.. Men der er forskel på hvilken race der er tale om som du nævner Jette L:-D Men Heidi hvis du søger på nettet er det ikke svært at finde data herom..

Kommentér på:
Adfærd hos hun kat efter ny killing!

Annonce