{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.623 visninger | Oprettet:

Erfaringer med feliway? {{forumTopicSubject}}

Hej vil rigtigt gerne høre om nogle af jer har erfaringer med feliway . Da jeg overvejer at købe det (449kr i maxizoo, men heldigvis kun 199kr i zooplus) sagen er den at vores 2 år gamle Maine coon blandings mis er blevet en rigtig træls og sur kat, hun er overhovedet ikke glad mere ( hun er steriliseret og dyrlæge kontrolleret)
Årsagen er jeg helt klar over, hun fik killinger, og vi beholdt en lille hunkilling, den hader hun, og så for at den lille ikke kun skulle opleve knur og hvæs, har vi lige fået en lille kastreret hankilling, killingerne er hhv 12 og 13 uger, så der er gang i den. Candis ligger bare og knurrer, hun angriber ikke med mindre killingerne kommer helt hen til hende, men de går en stor bue udenom hende.
Hun vil gerne stadig kæles af os mennesker, men kommer der en killing farerne kan hun også finde på at hvæse og bide ud efter os. Jeg er helt klar over at jeg med katteholds forøgelsen har gjort hendes liv ringere, men nu er der jo også følelser i klemme, så killingerne bliver!
Er der nogle der har erfaringer med feliway ? Overvejer at prøve

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med feliway?
  • #1   19. aug 2014 Hej, Line.

Årh, ja det er da træls. Har hun evt. steder, hvor hun kan være lidt i fred? Steder med lidt højde, vil være godt for hende, og at du også sørger for at hun måske får lidt kvalitets tid alene med dig, uden killingernes tilstedeværelse. Giv hende hendes livret (vådfoder, kylling, eller hvad hun nu bedst kan lide), og at du leger med hende, i første gang måske i et enerum med hende, og så kan du tage 'næste skridt' og lege med hende med en evt drillepind, hvor killingerne også er.
    Og så sådan en kombination med det og feliway, tror jeg ville hjælpe. Jeg har personligt gode erfaringer med feliway. smiley

• #2   19. aug 2014 - Så Feliway kan varmt anbefales herfra.

• #3   19. aug 2014 Jeg har også brugt Feliway i en lignende situation, men uden virkning, det viste sig den ene kat havde smerter.

Selv hvis dyrlægen har set hende fornylig , kan hun stadig have smerter smiley min var til årstjek knapt en månede får han blev aflivet med svær HD, og det blev ikke opdaget.
    Jeg ville lige få hende tjekket for sygdom og smerte igen, det ville da være træls, at finde ud af det for sent smiley jeg ville have ønsket, jeg kunne have sparet min kat for en månede for meget i smerter.

• #4   19. aug 2014 Jeg har prøvet det flere gange, den ene gang med held, den anden gang uden held. Så det er lidt både og, har også prøvet det når jeg skulle transportere kat som ikk var så glad for at sidde i kassen, det hjalp heller ikk.
    Men det er værd at prøve, men jeg ville som Jette siger tager hende et smut til dyrlægen igen og få hende tjekket godt og grundig igennem så du kan udelukke at hun ikk er syg eller har smerter.

Har selv haft en kat som ændrede adfærd og begyndte at hvæsse og brumme efter min anden kat, jeg troede det var fordi at hun var lidt sær, men nu i dag når jeg tænker over det, så kan hun lige så godt have været syg eller med smerter, jeg tog hende ikk til dyrlægen fordi jeg ikk vidste den gang at det kunne være tegn på noget. I dag lever hun ikk mere fordi at jeg gav hende til et nyt hjem, men der kunne de desværre ikk være tålmodige nok med hende og for at undgå at hun blev kastebold så valgte jeg at aflive hende, hun kunne måske have været i live i dag, hvis jeg havde vidst det denne gang, men det gjorde jeg ikk.
    Men skulle jeg komme ud for det samme igen, så vil jeg klart tage katten til dyrlæge først inden at jeg gør noget.

• #5   19. aug 2014 Ja det er vist det jeg i første omgang skal gøre, altså tage hende til dr. Dyr igen. Hun har dog ikke ændret adfærd overfor vores gamle kat, de har altid kunnet enes. Ingen tvivl om at hun åbenbart hader killinger, hun ville også kun passe sin egen killing i 2 uger smiley er der et spinkelt håb om at hun stopper den sure adfærd når de bliver ældre mon ( hun killingen skal steriliseres, tænker det skal gøres hurtigst muligt ) line

• #6   19. aug 2014 Måske, måske ikk. Nogen hunkatte vil bare ikk have noget at gøre med deres killinger, heller ikk når de bliver voksne. Men man kunne da håbe på det, hvor gammel er hun?
    Men god idé med en tur til dr dyr igen, og afviser h*n uden yderlige undersøgelser, så ville jeg nok prøve med en anden dyrlæge, altid rart med nye øjne på en sag. Jeg havde 3 dyrlæger ind over min kat da han blev syg, og det var rart nok fordi at du så ved med lidt bedre sikkerhed at arbejdet bliver gjort ordentligt.
    Men hvis det ikk bliver bedre, og der ikk er tegn på sygdom mm, så skal du måske overveje om det er fair overfor hende at blive ved med at have hende sammen med de killinger hvis det er dem som gør det. Også må du jo så gøre op med dig selv hvad du så vil, men husk at tænke på hende også.

• #7   19. aug 2014 Hvor lang tid siden er det at hun er steriliseret??
    Tænker at det ikke kan være så længe siden, da du jo skriver at killingen er hende og den er 12-13 uger..

• #8   19. aug 2014 Hun er ca 2,5 år, blev steriliseret for 2 måneder siden.
    Og jeg har også tænkt at det er synd for hende at hun skal bo her, hvis det ikke bliver bedre. Men der skal godt nok meget til, før jeg ville kunne give en af mine katte fra mig.....så meget skal prøves. Har givet hende alenetid, med blandet resultat, og vi har besluttet at lade hende komme ud i den virkelige verden ( da den vej vi bor på er blevet ændret fra befærdet til lukket vej smiley , har ellers kun kunnet komme ud i indhegnet have. de næste par år må killingerne kun komme i den indhegnede del. Mærkeligt nok har det at hun kan udforske verden alene heller ikke ændret noget. Tak for de gode ideer,

• #9   20. aug 2014 må sige at jeg ikke lige har haft så stor glæde af feliway.
    er ellers en af dem som gerne anbefalder den til andre.
    men problemet med feliway er bare at den ikke altid virker på katten. Har selv lige prøvet den da jeg har to drenge som ikke helt kan finde ud af det med hinanden. Og dette er kommet efter at min Gismo blev aflivet i foråret. har nu prøvet den to gange, og med samme resultat hver gang. Nemlig at de slås endnu mere

jeg har så bedre helt med at give dem dr bach nødhjælp i vandet. Bare en dråbe til en vandskål. Det gør at min motorvejskat Pyrus slapper mere af, især efter at vi er flyttet. han stresser meget let.
    det brugte vi også på kv, og især når vi fik katte ind som vi skulle passe, og de var bange. vi fik det faktisk af vores dyrlæge.

jeg har selv mor/barn, Frida og Rosa. Men de hænger så sammen hele tiden, selvom at Rosa er en gammel baby

profilbillede
  • Mette Kathrine K
    Mette Kathrine K Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 5
    #10   21. aug 2014 Istedet for dyre dyrlæge regninger kunne du evt sende et billed af katten til Dortea på Fanø( Google hende;) og høre hvad hendes vurdering er, det var lige en ide jeg fik;) Hun er fantastisk dygtig, du har jo prøvet dyrlæge, det ville jeg gøre hvis det var mig;) Har fået en sitting hos hende og hun kunne beskrive mine 2 katte fuldstændigt også at den ene havde noget med det ene ben, men det var en gammel skade og det skulle/kunne der ikke gøres noget ved. Hun beskrev også deres adfærd, det var altså mig det handlede om men hun kom bare omkring dem, da de er vores 'børn'....Vh Mette

• #11   21. aug 2014 Jeg har brugt feliway og kan varmt anbefale det smiley

Kommentér på:
Erfaringer med feliway?

Annonce