{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Må dyrlæger give killinger under 12 uger væk?? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger. Må dyrlæger give killinger under 12 uger væk? Der er tale om killinger de har fået indleveret, da de var blevet dumpet i en papkasse. Følgende opslag er blevet delt på face, opslaget er oprindeligt fra en dyrlæge i Esbjerg: Disse 4 killinger er d.d blevet indleveret på klinikken, efter de blev smidt af i en papkasse på en privat adr. Dårlig stil!!!
De er ca. 6 uger gamle og søger nye hjem. Ring for yderlig information.

Jeg opfatter i hvertfald opslaget som at killingerne sælges/gives væk nu, og ikke når de først fylder 12 uger. (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må dyrlæger give killinger under 12 uger væk??
  • #1   14. aug 2014 Jeg tror der i denne situation er snak om pest eller kolera.
    De har måske ikke plads til at "opbevare" dem og kan måske ikke få dem ind andre steder ej heller hos en ammemor.
    De fleste dyrlæger afliver ikke sunde og raske katte.

• #2   14. aug 2014 Efter loven nej så må de ikke, de må overdrage dem til en ammemor eller internat ligesom andre almindelige mennesker..

Men hvis de ingen ammemor har kunnet finde eller internaterne har sagt nej, ja så har de jo ikke anden mulighed end at finde nye ejere eller aflive..

• #3   14. aug 2014 Oka, tak for svar. Jeg synes bare ikke det er forsvarligt at give så små killinger videre til nye hjem. de har jo stadig en masse at skulle lære fra deres mor, og så er aflivning måske bedre, da de jo ellers kan få alle mulige adfærds problemer. Men spørgsmålet var nu mere om de ifølge loven må, jeg tænke bare at som dyrlæger kunne det jo være de havde en eller anden særtilladelse.

• #5   14. aug 2014 Enig Lubas... de er nok af den holdning at man ikke afliver raske dyr... så hellere bare give dem videre.

• #7   14. aug 2014 Det er min dyrlæge som har lavet opslaget. Jeg overvejer i ihvertfald at finde mig en anden dyrlæge, når nu de er så ligeglade og uprofessionelle. smiley jeg skal meget gerne kunne stole på at min dyrlæge ved hvad hun laver, og gør det optimale for dyret, og det er jo ikke optimalt at give så små killinger videre uden ammemor osv.

• #8   14. aug 2014 Killingerne har nok haft deres mor til for nylig (stakkels missemor), og i den aktuelle situation burde killingerne sættes i pleje SAMMEN de næste 5-6 uger, så de kan lege og tumle med hinanden.

• #9   15. aug 2014 Kunne det ikke tænkes at de søger nye ejere allerede nu, men at de nye ejere først får kattene når de er 12 uger, det kan jo være svært at komme af med kattene så det er rart at være i god tid.

Måske skulle du ringe, og forhøre dig inden du dropper din dyrlæge smiley

• #10   15. aug 2014 C mor jwg har spurgt men endnu ikke fået svar smiley som jeg læser indlægget er det bare ikke om 6 uger men nu der søges nyt hjem. No get helt andet er at killingerne slet ikke ligner nogle på 6 uger. I har i hvert fald ikke killingerne blå øjne. Og det udstråler ikke ligefrem viden og at man har styr tingene i min verden.

profilbillede
  • #12   15. aug 2014 Ej den lugter altså lidt smiley

Kommentér på:
Må dyrlæger give killinger under 12 uger væk??

Annonce