1.972 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til god kam til langhårede katte {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg vil gerne høre om der ikke er nogen der har gode erfaringer med nogle stålkamme.
Vi har 2 maine coon katte og den ene er utrolig langhåret. De er begge indekatte men alligevel er den ene utrolig filtret under forbenene og nede ved bagbenene under maven. Vi har 3 Furminator men de kan ikke gøre arbejdet når der er filter. Nu er problemet så også at den langhårede ikke gider bliver børstet, så det bliver gjort under tvang og nogle gange er vi 2 med både saks og handsker
Jeg har hørt at de Christensen kamme skulle være rigtig gode og utrolig dyre, men pris og kvalitet følges vel også ad
på forhånd tak for hjælpen
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
http://www.pitstoppets.dk/shop/rullekam-fin-1380p.html
Har også overvejet en filterknuser, da Simba har tendens til at filtra voldsomt i 'bukserne'.
(link fjernet)
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
Bruger den selv til mine perser, men hvis din kat er så sat til med knuder bliver du altså nød til at klippe alle knuderne af først. Kamen er god fordi den kommer helt i bund, men den er til løse små knuder med og fjerne løs pels så der ikke opstår knuder, altså daglig vedligeholdelse af pelsen.
Din kat forbinder det at blive redet med en stref fordi det gør ondt når han har så mange knuder. Jeg ville nok overveje at få dem trimmet ned også starte forfra med at vende dem til at blive børstet dagligt køb en blød børste og gør det til en hygge stund men en masse godbider og ros. Ha' en kam i sofaen også når i alligevel ligger og nusser så børster du lidt
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Men det vigtigste herhjemme for at tage underpelsen og undgår filt er en schæferstrille .
okt 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
Nu dem i linkér til, er det også dem i selv bruger eller er det bare mærket? Tænker på afstanden og størrelsen på tænderne?
Sådan en rullekam, hvad gør den som en stålkam ikke gør?
Heidi: En Schæferstrigle, er det en bestem du tænker på, for har en med ståltænder til vores schæferhund, men syntes den virker stor til kattene?
Jennie: En filterknuser, hvad gør den og virker den?
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Den er guld værd har brugt den i 8 år og siden jeg bruger den er det meget sjælden vi har knuder.
Vi har mere eller mindre kun lidt knuder når kastanjetræen smider de der hinder på blad knupperne . Noget forfærdige klistrene stærk lugtene møg der sætter sig i pelsen og klister alt sammen
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Jeg bruger oftest saksen som en kniv, stikker den under knuden og skær/ klipper igennem den så jeg kan nullre ud den med fingrene og så fjerne løst hår med en kam. Jeg har dog en kat der er næsten bevidstløs når han snorker ved siden af mig på sofaen om aftenen, så der er frit spil...
Måske ville det vare en ide at tage ham til en god kattefrisør og få ham ordnet, så kan i sikkert få tricks og inspiration til hvilke kamme der er gode til jeres kats pels.
okt 2011
Hvad med det her spray man kan købe som skulle kunne gøre det nemmere at ordne pelsen, er det fup eller fakta?
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
okt 2011
Godt nok lidt sent at skrive men har købt alverdens kamme osv men en ting jeg lige vil høre om, er om de kamme i bruger og har linket til gør pelsen elektrisk? Har nemlig vores blå smoked tabby som har så fint en pels at han bliver helt elektrisk i pelsen når jeg reder ham med kam eller rullekam?
okt 2011
okt 2011
okt 2011
Hjælp til god kam til langhårede katte