Hjælp til en god bog? {{forumTopicSubject}}
Hej alle på KG.
Jeg havde aldrig troet at jeg skulle spørge om dette hehe.. Men...
Jeg er blevet sat i praktik hvor jeg har virkelig meget tid til overs da der ikke er så meget at lave. Min mentor/kollega spurgte mig idag om jeg ikke havde en bog jeg kunne læse så jeg kunne få tiden til at gå med det istedet for bare at sidde og kigge mens jeg venter på kunder. Jeg svarede nej da jeg ikke ejer en eneste bog..
Jeg har virkelig ikke den store interesse for bøger, men jeg må indrømme at hun nok har ret, det vil blive utrolig kedeligt bare at sidde der og kigge, så måske skulle jeg finde mig en bog og få tiden til at gå med.
Jeg har ingen forstand på bøger og jeg er virkelig dårlig til at vælge en bog.
Er der nogen af jer der har nogle forslag til en god bog?
Håber I kan hjælpe mig.
dec 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Svar: 48
Twilight bøgerne (Twilight/Tusmørke, New Moon/Nymåne, Eclipse/Formørkelse, Breaking Dawn/Daggry, Bree Tanners korte liv efter døden)
'For min søsters skyld'
Pigen fra Auschwitz'
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
mar 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 76 Svar: 919
En rigtig god bestseller.
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 90
Altså skal det være noget om kærlighed, mordsager, overnaturligt osv.
Ellers er det lidt svært og komme med eksempler.
Jeg har lige læst Farven Lilla, forfatter: Alice Walker, Enormt spændende, lidt tung i starten, men rigtig god
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 20 Svar: 60
Jeg har set Twilight filmene, de er utrolig gode, men vil ikke læse bøgerne, det er noget jeg helst vil se på film..
Kvinden i buret må jeg ærligt sige ikke lyder som noget for mig.
Hvis jeg skulle gætte var mine interesser måske spænding, fantasi, romantik, sci-fi og måske også krimi hvis det virkelig er en god en med lidt mere spil i..
Når det kommer til drama er jeg altid lidt blandet fordi det er ikke alt drama jeg kan lide :S Meget forvirrende hehe..
Genre som jeg næsten er sikker på ikke er mig er psykologi, grysere og dokumentar efter hvad jeg lige kan komme på..
dec 2009
Super god - har læst den flere gange ;D
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 23
feb 2009
De to andre er slet ikke noget for mig, sorry,.. De er helt forkerte til mig, kan jeg læse mig til.
I må meget undskylde at jeg er så besværlig omkring bøgerne i forslår,. Er glad for I gider at komme med forslag
Jeg vil nok helst læse en slags "feel good" bog..
Det virker utrolig svært for mig at finde en bog og derfor valgte jeg at spørge herinde. Jeg vil gerne lidt væk fra alt det drama som kan være i hverdagen, i nyhederne, krig, udnyttelse af alle slags, død og sygdom. Sådan nogle ting vil jeg gerne undgå i en bog..
feb 2009
feb 2009
Haha nej ellers tak. Der er jo andre bøger og genre end lige præcis dem der er blevet forslået ind til videre, så må jo bare være tålmodig og håbe på at der bliver forslået en jeg kunne synes godt om?
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
feb 2009
Djævelen går i prada, En shopaholics hemmelige drømmeverden og Nynnes dagbog har jeg alle 3 set på film, de er sjove.. Du har fat i nogle af det som jeg godt kan lide, hvis jeg ikke havde set filmene ville jeg måske læse bøgerne?
Ja okay det var måske skrevet forkert det med krimi, men mente nu mere at der jo tit er lavet sjove film som handler om krimi men som ikke lyder lige så tunge som "kvinden i buret"..
"Papillon" ser ikke ud til at være mig heller. Men "Natstorm" kunne måske godt være noget?
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 8 Emner: 49 Svar: 483
feb 2009
Jeg har set alle Harry Potter filmene,
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
Men jeg vil helt klart anbefale Twilight-serien!!! Jeg er en læsehest, og det er nogle af de bedste bøger, jeg nogensinde har læst. Jeg har læst dem 7 gange, og lige så snart jeg er færdig med min nuværende bog, ja, så tager jeg lige en gang til..
Jeg var meget skeptisk med bøgerne, men en veninde pressede på og lånte mig den første - jeg blev DYBT afhængig og måtte midt i min ferie ned og købe både 2´eren og 3´eren..
Jeg har læst dem på engelsk, synes jeg fungerer bedst. De er meget let-læste.
Filmene kan godt gå hjem og vugge ved siden af...!!
En anden af mine favoritter er "Gud taler ud" - enormt sjov og rørende.. Skrevet på en helt fantastisk måde.. Meget kunstnerisk.
Niceville skulle også være helt vildt god, den er også på min sommerferie-liste.
Arn-serien af Jan Guillou er også rigtig gode!
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 20 Svar: 315
feb 2009
Niceville er blevet lavet til filmen "The Help" som jeg har set, den er god, men jeg kunne godt se på filmen at det ikke er noget jeg ville have brugt tid på at læse mig igennem..
Jeg har set alle True Blood afsnit, så på det område er det nok lidt for sent hehe, og der tror jeg også jeg holder mig til serien istedet for bøgerne.
feb 2009
dec 2009
feb 2009
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
Narnia-bøgerne
Anne Rice - the vampire chronicles
eller måske denne her - Den statistiske sandsynlighed for kærlighed ved første blik
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
eller Laurell K. Hamiltons serie om Anita Blake, vampire hunter
Hjælp til en god bog?