Hvad tror i - dyrlæge? {{forumTopicSubject}}
Hej KG-bruger.
Jeg ville kort høre om hvordan jeres dyrlæge er; her tænker jeg på en specifik ting, jeg lige udpensler liiidt længere nede, folk må gerne bare forholde sig til den specifikke ting og ikke andet.
Puttemis er begyndt at æde: og jeg mener ikke bare lidt, men sådan ekstra meget.. Igår og i forgårs fyldte jeg hendes tørkost skål op 2 gange (Læs: normalt kan en hel skål, som hun altid får, holde 24 timer) på mine vågne ca. 18 timer.. Hun fik besked på ved dr. dyr at hun gerne måtte tage på - ca 500-1000g og hun har på lige knap 1 mdr taget 700 gram på (dette mente dr. dyr var noget voldsomt, på så kort tid) - jeg spurgte derfor om hvor meget hun nu her som fuldvoksen misling ca burde veje - svaret vidste jeg jo egentlig godt; det er an på kattens størrelse osv, men hun tilbød at de gerne ville se hende lige hurtigt og sige hvad de vil mene, gratis - ikke at det kommer an på prisen eller noget, men synes det var et fint tillbud - når nu det ikke er en undersøgelse som sådan .. Min 'normale' dyrlæge ligger 41 min fra hvor jeg bor og jeg synes det er synd når jeg at Putte ikke kan lide bilkørsel. Men mit spørgsmål er, tror I jeg kan få lignende tilbud, fra nært liggende dyrlæge?
På forhånd tak.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
min Krumme tog 400g på på lidt under 14 dage, da han blev ordnet
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
Flot tilbud fra den dyrlæge synes jeg, tvivler stærkt på du kan få samme tilbud fra andre. Saga har også fået tilbud om kontrolvejning og en snak med dyrlægen, gratis.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Det er et fint tilbud . Herovre på Fyn har jeg ikke hørt noget om gratis kontrol vejning.
nov 2013
Følger: 4 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 81 Svar: 486
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Min dyrlæge ville klart give mig samme tilbud, faktisk har jeg fået det, men væbner mig som du med at gøre det da mine bestemt heller ikke kan lide at køre i bil..
Jeg tvivler på at en dyrlæge du sjældent eller aldrig har brugt vil give samme tilbud..
Jeg syntes faktisk at 700 g på en uge lyder af meget at tage på, hvad har du givet hende af foder, er det noget med et højt kalorie indhold som hun skal tage på af eller hvad??
nov 2013
Den dyrlæge, som jeg havde tænkt på, har jeg været ved 2 gange som jeg også har med dem der havde givet mig tilbudet..
Iøvrigtt dejligt profil billed du har fået
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Så kommer man langt - også med serviceniveauet
Men jeg har en mistanke til, at din dyrlæge vil holde lidt øje med vægtstigningen i forhold til om den evt. har et stofskifteproblem.
I øvrigt har jeg lige hørt, at 60 pct. af Danmarks kæledyr er for overvægtige - hertil hører Freddie
nov 2013
jan 2012
Giver du dåsemad eller råt ved siden af??
Jeg tænker lidt at når du beskriver at hun æder og meget mere end før, så tyder noget på at fodret ikke mætter hende, og så er det klart at vægt stigningen bliver så radikal, har du altid brugt select gold, eller hvad har du tidligere fodret med??
Tak for komplimentet på profilbilledet, det er det nyeste af Tøsen
nov 2013
Vådfodder får hun også, og det er ikke fordi hun dovner den på sofaen, der er stadig krudt i måsen på hende
selv tak - hun er fin
jan 2012
Men hvis hun virker til at være mere sulten end ellers, så kunne det være du skulle skrue op for vådmaden, måske et måltid mere eller mere af gangen..
Kom også gerne ekstra vand ved da det også mætter, jeg ved godt at hun skal tage på, men det skulle jo heller ikke tage overhånd, og vådmad har det bare med at regulere vægten på en god måde både den ene og den anden vej
Og Tak jeg syntes også hun ser dejlig sød ud særligt på mit profilbillede
Hvad tror i - dyrlæge?