{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Tandrensning?? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg tror det er ved at være på tide at Mitte får en tandrensning. Hun døjer med plank og dårlig ånde, men jeg har indtil nu børstet tænder på hende i håb om at det kunne forebygge yderligere , det er også blevet bedre, men jeg er ikke helt tilfreds (:
Hvad koster en tandrensning ca.? Hvad går den helt præcist ud på?
Det er vel noget med en gang narkose tænker jeg, det har jeg i hvert fald fået af vide af en hvis huns har fået tandrensning. Tandbørstning er bestemt ikke Mitte favorit tid, så mine tanker går egentlig lidt på at ved regelmæssig tandrensning, måske hver halve år? At så kan vi helt droppe tandbørstning.
Nu vil nogen sikkert komme med det foreslag at råd kød og den slags er godt for tænderne osv. men det er prøvet, råd kød er ikke noget hun vil spise, så det er ikke en mulighed (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandrensning??
  • #1   16. apr 2014 Hej Liv. Jeg vil ikke besvare dine spørgsmål, for det er helt sikkert andre der kan gøre bedre end mig. Men jeg vil så til gengæld rigtigt gerne give dig et godt råd. For ca 7 mdr siden fik jeg nemlig sammen råd, da Ciddi var begyndt at få lidt plak på de bagerste kindtænder. Jeg fik rådet at bruge Siameser varianten fra Royal Canin. Ciddi har i dag intet plak og selv min mco på 13 år har de fineste tænder, i følge dyrlægerne.
    Jeg har brugt dentalprodukterne fra de forskellige firmaer og jeg synes ikke de har nogen effekt. Men siameseren er suveræn. Jeg håber at du og andre kan bruge dette råd.

• #2   16. apr 2014 Nu siger du råt kød, men har du prøvet kyllinger? Altså daggamle kyllinger.
    Mew har fået dem serveret siden hun var 1,5 år og har aldrig haft de mindste problemer med hendes tænder

• #3   17. apr 2014 Jeg kan til en vis grad svare på nogle af spørgsmålene..

For ikke så længe siden var jeg til en temaaften omkring tandsygdomme, tandpleje og tandrensning hos min dyrlæge, de har investeret i de fineste udstyr til tandrensning m.m. i deres klinik..

Tandrensning hos dem koster på en kat omkring 1800-2200 kr..
    Og det som jeg fandt ekstra interessant var faktisk at det er en konstant opgave at holde din kats tænder, efter tandrensning går der kun få timer før belægninger begynder forfra på din kats tænder, så hvis du ikke børster tænder på din kat så vil du være status quo i løbet af meget få dage..
    Så nej efter tandrensning kan du ikke stoppe tandbørstning..

Og ja proceduren er at katten kommer i narkose, og så bliver der via ultralyd (tror jeg det var) renset tænderne for plak, tandsten m.m., både selve tanden og under tandkødet, der bliver løbende under indgrebet taget røntgenbilleder og skulle der opstå noget der ikke er i orden bliver du som kunde kontaktet, selve proceduren tager fra 1-3 timer afhængigt hvor slemt det er og hvilket dyr det er..

Jeg har ikke selv prøvet det, så det jeg nu har skrevet det er hvad jeg ca husker vi fik fortalt til foredraget..

Det er bekosteligt og jeg anbefaler ikke at man gør det til en halvårlig ting, da selve det at komme i narkose ikke er noget man bare gør for sjov, det stresser katten unødigt, så kun hvis det ikke kan undgås, men det er selvfølgelig op til dig..

• #4   19. apr 2014 En tandrensning hjælper ikke på dårlig ånde.. Det kan være den har huller i tænderne, en tandbyld eller andet smiley

• #5   19. apr 2014 Tak for jeres svar (: de har helt sikker være brugbare. Jeg må hellere få ringet til dyrlægen mandag, eller det bliver jo så nok tirsdag, de har vel lukket mandag?? Men så høre af hvad de siger, men jeg tænker at det nok bliver en tandrensning, og så vil jeg få kigget på foderet Marianne nævner og forsætte med tandbørstning som forebyggende efterfølgende.

Kommentér på:
Tandrensning??

Annonce