{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

Theresa B
Theresa B
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 54

Ny kat og gammel kat {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der er nogle af jer der kan hjælpe, da jeg ikke lige ved hvad jeg skal gøre.
Vi har i forvejen en gammel hankat på 8 år, som ikke er særlig kælen og bare køre sit eget. Vi har så her for ca en halv time været ude på internatet for at hente en ny kat, han er to år og meget kælen.
Den nye kat er faldet godt til på den tid den har været her, og vi lukkede den gamle kat ind. Han lavede de der babyligende lyde, hver gang den anden rørte sig. Den nye satte sig ned og sad stille, men den gamle blev ved. Vi har skilt dem ad, men nu er jeg i tvivl om hvor lang tid vi skal vente før vi prøver igen. Jeg har læst meget om hvordan de skal vænne sig til hinanden, men er nu blevet i tvivl.
Håber I kan hjælpe.

Theresa

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kat og gammel kat
  • #2   28. mar 2014 ikke skille dem ad, det gør det hele meget mere besværligt. Lad dem selv finde ud af det.

• #3   28. mar 2014 Endelig ikke skildre dem smiley selv om det er voksne katte skal det nok gå fint og du skal ikke blande dig, men nok fodre mere end 1 sted og have flere bakker, og masser af puttesteder.

• Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

#4   28. mar 2014 De er sat sammen igen, og den gamle ligger ned og sover. Den nye trisser lidt rundt og miaver.
    Tak for hjælpen smiley

• Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

#6   28. mar 2014 Ja det er de begge smiley

• Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

#8   28. mar 2014 Jeg lukkede den gamle ud for at tisse, nu sidder han udenfor, gider ikke ind og kigger bare. Den nye går rundt og "babygræder" helt vildt, jeg ved ikke om den kalder eller hvad. Han står ved vinduet i døren og kalder, og den gamle kigger bare.

• #9   28. mar 2014 Da vi fik Kairo ind i familien, virkede han så utilnærmelig at vi begyndte at tvivle på om det overhovedet gik. Han hvæsede af de andre og af børnene så snart de var i nærheden, og jeg var tæt på at give op. Efter et par dage var der endnu ingen "bedring" og han gik meget efter specielt vores ældre hankat. Da først Ferb ikke var velkommen begyndte jeg for alvor at tvivle på om Kairo passede ind, og ligesom jeg havde kontaktet det tidligere hjem og udtrykt min bekymring, vendte han fuldkommen. Nu er han den mest søde og kælne af dem alle, og de ligger alle tre og sover sammen. Der er intet overhovedet imellem dem.

Mit bedste råd er at give det tid. Sørg for der er to skåle, og hvis den lille nærmer sig den anden kats skål så ryk den pænt over til sin egen. To kattebakker er et must, og sørg for at bruge mere tid på at kæle med den gamle kat i starten.

Jeg fik et rigtig god forklaring da jeg skulle sætte mine katte sammen, at det ville være lidt ligesom hvis min mand kom ind af døren med en ny kvinde og så hun pludselig skulle til at sove i vores seng, spise af min mad og gå i mit tøj. Det ville så absolut kræve lidt tilvænning.. hehe..

Giv tid, og lad være med at skille dem ad. Så længe de ikke de ikke gør skade på hinanden selvfølgelig. Det ville næsten være mere mærkeligt hvis i hev en ny kat ind, og de så bare begyndte og lege og være bedste venner.

• Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

#10   28. mar 2014 Jeg har kun en bakke til den nye, den gamle er udekat også. Den nye går bare rundt og kalder helt vildt, og vil slet ikke falde til ro.
    Den gamle - Felix
    Den nye - Joey
    Så er det lidt nemmere smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #11   28. mar 2014 Hej Theresa

Hvis Joey har været ude/inde kat i sit tidligere hjem, det ved jeg ikke om du har fået at vide? For så kalder han for at komme ud, da en ude/inde kat ikke har det godt med at være spæret inde uden at kunne komme ud som den plejer, måske det er grunden. smiley

• #12   28. mar 2014 Jeg ved ikke hvor meget i har fået fortalt om Joey, men med mange katte der kommer fra internat er det ikke til at vide hvor de kommer fra eller hvad deres historie er. Igen er mit bedste råd bare at give tid. Med mine tog det et par uger, men det kan være meget forskelligt..

• #13   28. mar 2014 Joey kan lugte på den anden den har været ude, og hvis den har været vandt til udeliv før du fik den, så længes den ud, men du må have tålmodighed for den smiley til den har været hos dig nogle uger smiley

• Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

#14   28. mar 2014 Joey blev afleveret af nogle som havde fundet ham i en transportkasse, så vi ved ikke så meget om ham.
    Felix er nu kommet ind, og Joey prøver at komme tæt på ham selvom Felix giver ham ren besked.
    Joey kalder ikke mere.

Da vi på den ene side af huset har en stor vej, venter jeg stadig med at lukke Joey ud til han er faldet til.

• #15   28. mar 2014 Jeg tror han har været vant til udeliv smiley og godt du venter.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #16   28. mar 2014 Theresa... I kan jo også lave en indhegning i have, som står op til huset eller indhegne hele have, Det er der mange herinde der har gjort, jeg har også gjort det til mine misser. smiley Prøv at søge på indhegning- løbegård eller volierer, så kommer der mange tråde op hvor du kan se hvordan andre har gjort det. smiley

• Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

#17   28. mar 2014 Den kaldte da Felix var ude, når Felix er inde siger den intet. Jeg ved ikke om den har været vant til at være ude, men nu må vi se smiley

• Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

#18   28. mar 2014 Hvad skal jeg gøre i nat? smiley

• #19   30. mar 2014 Ser at du ikke fik svar på sidste spørgsmål, og det er jo over et døgn siden, men hvis dine katte ikke slås voldsomt, og det lyder det jo ikke til at de gør så skal du blot lade dem være sammen dag og nat i det omfang de selv vil..

Du skal bestemt vente med at lukke Joey ud til du har haft ham 3-4 uger så han ved hvor han bor..

Jeg tror Joey kalder på Felix når han er ude, måske fordi han føler sig efterladt og er mere tryg når der er en artsfælle i nærheden, han er måske vant til at gå sammen med flere andre katte, og selvom Felix giver ren besked, så er det alligevel en tryghed for Joey, der er en der forstår ham, og når de ikke slås og "kun snakker" til hinanden, så skal det nok gå mellem dem, de skal lige blive enige om hvem der skal have magten, hvis kemien ikke fungerede mellem dem, så ville de slås, og det syntes jeg ikke det lyder til at de gør, de må gene hvæse og brumme af hinanden, alt andet ville nærmest være unormalt smiley

Og rigtig fint at Felix selv kommer ind, så er han ikke afvisende over for den nye, så er den accepteret på husstanden i et vist omfang, ellers ville han nok ikke komme ind andet end for at få mad..

• Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

#20   30. mar 2014 Tak for dit svar.
    Joey snakker helt utrolig meget, specielt når Felix ikke er der, men i den grad også når han er. Jeg lod dem være om natten. Blevet vækket et par gange af væsen, snakken og brøl men ikke mere.
    Joey har fået lov at gå rundt, ligge en halv meter fra Felix uden at Felix siger noget. Så det er stort. Joey ved godt det er Felix der bestemmer (de fik begge hver sin mad, men Joey turde ikke spise før Felix var færdig), men tror ikke han ved endnu hvor han er i hierakiet.
    I går var Joey helt henne og snuse til Felix mave, idag satte de snuderne sammen. Jeg tror det nok skal blive godt smiley

• #21   30. mar 2014 Der er rigtig gode tegn, de skal nok gå fint med tiden smiley

• Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

#22   31. mar 2014 Det håber vi også på smiley

• Theresa B
    Theresa B Tilmeldt:
    mar 2014

#23   2. apr 2014 Felix prøver så meget han nu kan at flygte fra Joey. Han hvæser ikke medmindre Joey kommer helt op i hans ansigt. Joey presser rigtig meget på. Han ligger sig op af Felix, følger efter Felix hvor end han går hen, og ligger og prikker til ham når han sover. Og så har han sådan et helt forfærdelig lyd han siger konstant, sådan en brølen helt nede fra maven. Han er slet ikke den samme når han er alene, som når Felix er der. Når han er alene vil han kæle og lege, men når Felix er der kan han kun koncentrere sig om ham.

Vi bliver nød til at lukke Joey inde på mit soveværelse et par timer hver dag, hvor han bare ligger og sover og slapper af. Ellers kører han helt op.

Hvornår kan man regne med han slapper af, og stopper med at sige den lyd?

• #24   2. apr 2014 Altså indtil videre så er der endnu ikke gået en uge, så tror bare du skal have masser af tålmodighed..

Hvor længe der går indtil han er faldet helt til, er helt umuligt at svare på, for det er meget forskelligt fra kat til kat..

Min Smilla faldt til med det samme, men til gengæld hvæser den store stadig af hende og det er 1,5 år siden Smilla kom til hjemmet..

Kommentér på:
Ny kat og gammel kat

Annonce