{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Hjælp til foder - igen :D {{forumTopicSubject}}

Ja nu er jeg sgu kommet i tvivl om jeg fodre korrekt.
Har siddet og læst i de andre tråde og synes ikke jeg er blevet meget klogere smiley

Mille får lige nu disse tre slags foder:
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/kornfrit/347964
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/porta_21/porta_21/357473
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/applaws/182069
Alt sammen blandet.

Men lagde igår mærke til at hun sortere meget i sin mad og faktisk næsten ikke spiser sin porta21.

Lidt om Mille:
Mille er en steriliseret hunkat på snart 2år, hun er fuldt ud indekat med massere af energi.
Hun fejler intet og er normalvægtig.
Mille får vådfoder 2-3gange om dagen i form af kitekat eller LUX.
Mille er korthåret med mat pels.

Krav til fodret er at det er sundt, helst intet korn, massere af kød/protein.

Nogen kloge hoveder der kan hjælpe, for jeg er lost...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til foder - igen :D
  • #1   18. mar 2014 http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/kornfrit/182093 evt nogen som kender til dette ?

• #2   18. mar 2014 ja noget er forkert når du skriver at hendes pels er mat.

du skal nok op i fedtprocenten.

jeg ved ikke hvad du skal vælge af foder.
    jeg er nemlig imod at man vælger foder ud fra netop lige korn, når man burde se på så mange andre og mere vigtige ting end om der er majs, gulerødder eller ris i.

hvorfor vælger du ikke kun et mærke? hvorfor vælger du at blande ?

mine 18 får rc sterilised og har fået det i de sidste 7 år, uden problemer, mine trives super på det, de er fine blanke, dog lidt godt i stand.

• #3   18. mar 2014 Tror at porta21 er ligesom broccolien på tallerknen.. Man skal nok spise det, bare ikke som det første smiley
    Sådan er mine katte nemlig også. Men de spiser det, når de gode bidder i blandingen er væk

• #4   18. mar 2014 Hahha Heidi, den var sgu god ! Ja hun spiser skam op, men hvis der var noget som var bedre ogsmagte bedre skal hun da have det(; Intet er godt nok til vores katte vel? smiley

• #5   18. mar 2014 Derudover fodrer jeg med sanabelle no grain og RC norwegian forrest cat.
    Jeg går uden om korn i tørfoderet og fodre med whiskas/kitekat vådfoder to gange om dagen og en daggammel kylling 4 gange om ugen.
    Begge katte har blød, fin pels

Haha jo selvfølgelig, men porta 21 ER et rigtig godt foder smiley
    Det også derfor jeg blander, så der kommer smagsnuancer

• #6   18. mar 2014 Milles pels er nu også pæn og blød, men jeg synes bare ikke den er skinnende. Min kæreste mener at det er noget jeg bilder mig selv ind smiley

• #7   18. mar 2014 Altså mine nægter at spise Applaws.. så det har jeg droppet...

Porta 21 er super godt.. men de skal lige vænne sig til det... og det har en super fin fedt procent...
    Så det med pelsen er nok bare noget du bilder dig selv ind smiley Hvis pelsen skal have et lille boost er rå æggeblommer rigtig godt smiley

Jeg synes du fodre rigtig fornuftigt, da det er gode produkter smiley

Jeg blander også altid 3 forskellige mærker... og kattene elsker det... vi andre gider jo heller ikke at æde de samme tørre kiks hver eneste dag smiley

• #8   18. mar 2014 G.H - Så holder jeg mig til det (: Hun er sgu da en værre diva mis herhjemme smiley

Hvordan giver du sådan en æggeblomme? tar et æg og skiller det fra hviden og servere eller skal det være pastaurisede ?

• #9   18. mar 2014 det er altså lidt sjovt at I har så travlt med at skulle foder uden korn, og så samtidigt foder I med whikas og kitkat. nogle af de produkter som går under junkfood.

Lux er fint nok, da det er uden sukker. Men der findes altså rigtig mange gode produkter indenfor vådfoder til katte.

• #10   18. mar 2014 Altså jeg har det lidt sådan, at ved jeg ved alle hendes behov er dækket i tørfodereti forhold til vitaminer osv, så synes jeg det er okay med kitekat.
    Især fordi at mille bliver træt af lux efter et par dage så jeg veksler.

Som G.H også skriver så gider vi jo heller ikke spise det samme hele tiden.

• #11   18. mar 2014 anja n

For min skyld måtte der gerne være korn i deres foder... for mig handler det om at finde tørkost der har så meget rå protein som muligt... samt Taruin... at fodret primært består af kød... og der er en ordenlig fedt procent over 20%....

Og så blander jeg for at tilgodese alle 5 kattes behov... samt at de får lov til at få en varieret kost, også når det gælder tørkosten smiley

• #12   18. mar 2014 Har ikke såååå meget forstand på alt det foder der, det kommer nok. Men da jeg startede herind lærte jeg hurtigt at foderet helst skulle være kornfrit, og det har jeg holdt mig til(:

Men G.H det der æggeblomme må du lige uddybe (;

• #13   18. mar 2014 Jep... slår et æg ud og giver dem blommen... og når det skal være ekstra godt, så lige et skvat kaffefløde smiley

• #14   18. mar 2014 Ej det må jeg lige prøve (: Tak for tippet !(:

• #15   18. mar 2014 anja

Tørkosten er deres primære foder. Derfor vil jeg have det er 100% ordentligt.
    Vådfoder er 80% vand... Så er det begrænset hvor meget korn der er plads til smiley

Grunden til at jeg ikke bruger LUX er, at de ikke laver deres dåsefoder i sovs. Og herhjemme er de kræsne. Og så ser LUX ganske enkelt ulækkert ud. Igen er mine katte kræsne, kødet skal være i fine bidder og ikke klumper af smat.

Hvis jeg to gange om dagen skulle fodre med vådfoder uden korn i sovs, i fine kødklumper, vil jeg hurtigt blive meget fattig (galskaben må også have en grænse)
    Lidt korn er jeg heller ikke imod, eftersom katte også får korn i naturen (fra fugle og musemaver)

Det der irriterer mig mest ved whiskas og kitekat er, at der er sukker i... Men ak, det er svært at gøre det hele 100% perfekt:) I hvert fald indenfor rimelighedens grænser.

• #16   18. mar 2014 sådan noget som whiskas består bare af ca 4% rigtig kød, resten er noget som jeg ikke vil tilbyde mine

nu gider mine slet ikke lux, så de får bozita og smilla. ja det er dyrt, men godt

• #17   18. mar 2014 Altså Anja hvis du vil over i noget som er godt - og pæææænt dyrt så er det, det som hedder animonda carny.
    Købte en kæmpe portion af det men Mille er kræsen og vil ikke have det.
    Så kan vi snakke om kvalitet.

• #18   19. mar 2014 det gider mine nu hellere ikke.

jeg tror snart at jeg har været hele vejen rundt på zooplus med dåser på omkring 400g. desværre er der en del som de bare ikke gider

tørkosten har jeg prøvet en del. Og især fordi alle har haft så travlt med kornfri ville jeg også prøve det. Men ak nej det gider de hellere ikke.

desuden har jeg kendskab til flere som har katte som har udviklet foderallergi efter at de er gået på kornfrit. Og ifølge min dyrlæge så er det især fordi de bruger div forskellig grønsager mm, som fx kartofler, græskar mm. Det er kattene slet ikke vant til.
    min dyrlæge anbefalder slet ikke at man bruger det, netop fordi de ser en del som udvilker allergi.

så jeg holder mig til lidt majs i foderet i stedet for at skulle til at slås med mere allergi.

• #19   19. mar 2014 Mille vil helst det i poser med sovs, og hvis jeg skulle købe andet end kitekat eller i samme standard ville jeg blive fattig, for de poser er dyre.
    Det eneste hun gider i dåse er Lux som sagt.
    Overvejer noget som hedder Felix derinde der er mere protein i kan jeg se og det koster det samme.
    Har bare læst så meget skidt om det korn at det holder jeg mig altså fra ! smiley

• #20   19. mar 2014 felix er pussi

jeg køber flere forskellige kasse også med poser. Og på zooplus findes der flere gode til ca 50 kr for 12 styks
    pt har de dog 24 poser for 50 i kitekat

• #21   19. mar 2014 Synes 50 kr for 12 stk er ret pebret når hun får serveret en pose 2-3 gange pr dag.

• #22   19. mar 2014 hvor meget tørfoder får hun så ?
    normalt er det noget med at en kat skal have 3-4 poser om dagen hvis den kun lever af vådfoder

• #23   19. mar 2014 Hun har altid tørkost til rådighed. Sådan har hun altid fået (:

Kommentér på:
Hjælp til foder - igen :D

Annonce