{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Marc B
Marc B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Mad! {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har et spørgsmål. Jeg har lige fået ny kat,og han er ikke som andre jeg har haft, jeg har et spørgsmål om mad, da jeg er kommet i tvivl. Der står mange steder at en kat skal have 200 gram om dagen. Min sidste kat levede af tørfoder,men denne vil helst ikke have tørfoder, men kun det våde, dvs poser med 100 gram pr stk. Han rører ikke tørfoder, og er en go slags. Hvor meget skal skal en kat der er 5 mndr gammel han, have at spise. Kan det være rigtigt han skal have 3 poser a 100 gram om dagen? Hvis ikke han får det, bliver der ballade. Han holder sig godt, er ikke tyk, så. Skal lige siges ud over de sædvanlige poser, er han der straks når andre laver mad og de fodre ham også. Mit gæt er at han har været den lille, ud af mange killinger. Vil jo ikke have han ender med dårligt hjerte så mit spørgsmål er hvor meget om dagen...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mad!
  • #1   27. jan 2014 Katte skal have fri adgang til mad.. Vådfoder og råt kød kan de ikke få for meget af.. Fra naturens side spiser katten (mener at have hørt det er 16) mange gange i løbet af dagen og deres fordøjelsessystem kan ikke så godt klare store mængder af mad få gange i døgnet..
    Evt køb vådfoder LUX fra aldi.. Det er noget af det sundeste vådfoder og tilmed billigt..

• #2   27. jan 2014 Hvis han <b>kun</b> får vådfoder, så er 300 gram dagligt lige lidt nok.

LUX, som Cawani nævner, er 400 grams dåser ,og koster kun 5,50 kr pr dåse.
    Hvis han kan li' det, så giv ham gerne en dåse dagligt (selvfølgelig fordelt over flere gange). Evt spæd det lidt op med varmt vand, når det kommer fra køleskabet.

Nogle stykker råt eller kogt kød er også godt (for tænderne også).

Derudover lad ham fortsat have fri adgang til tørkost - prøv dig frem med tørfoder - fx start med nogle forskellige 400 grams poser, eller prøveposer fra dyrlægen. Der skal nok være et eller andet han kan li' .
    Men altså kun godt, at han er glad for vådfoder smiley

• Marc B
    Marc B Tilmeldt:
    jan 2014

#3   27. jan 2014 Han har tørfoder stående, men rører det ikke smiley Super tak for dit råd og så er han jo slet ikke forslugen, han kan bare ikke lide det tørkost jeg har købt. Tænkte også at 200 gram lige er i underkanten. Dejligt at kunne fodre ham med god samvittighed smiley
    Men har dog aldrig haft så mad glad en kat smiley

• Marc B
    Marc B Tilmeldt:
    jan 2014

#4   27. jan 2014 Selv rå bacon der har været dyppet i løg spiser han smiley

• #5   28. jan 2014 Madglade katte kan faktisk være enormt kræsne ;-). Hvis du kun har prøvet en enkelt slags tørfoder eller to, så kan du sagtens være rendt ind i noget, der bare ikke falder i smag.

Måske er han til de kornfri typer tørfoder, såsom Orijen eller Feline Porta Grainfree...
    Prøv at tage et kig på Zooplus.

Dejligt at han er madglad. En herlig ting ved madglad kat er, at de er så nemme at glæde smiley

PS: Hold ham fra løg - det er et af de fødeemner der er giftige for katte. (samme gælder avocado, vindruer, rosiner, kakao, chokolade, macadamianødder).

• #6   28. jan 2014 Nå ja, og for meget salt er heller ikke så godt, så begræns bacon.
    Ferske, rå kødlunser- eller strimler vil sådan en rask missedreng nok være glad for smiley

• #7   28. jan 2014 Sådan var Lucky luke også til, at starte med. Jeg fodrede med vådfoder morgen og aften, og råt nogle gange om ugen, tørkost spiste han så lidt af ved siden af.
    Det blev dog bedre, med at spise tørfoder, da jeg skiftede over til det kornfrie, men han spiser stadig ikke så meget tør foder som Tarzan gør smiley

• #8   28. jan 2014 En voksen kat skal have ca 400 gram vådfoder om dagen hvis de lever udelukkende af det, en killing eller kat i voksealderen som din jo er skal have så meget den kan spise, og det kan nemt være mere end 400 gram, det skal jo være fordelt på små måltider i løbet af dagen..

Men jeg siger også prøv dig frem med forskellige mærker tørfoder, der skal nok være et foder han syntes om, men findes det ikke er der intet galt i at han lever af vådfoder..

Men hold dig fra at give ham nogen former for løg, det kan give blodmangel hos katte, chokolade og vindruer/ rosiner er ren gift, det samme er advokado..

Der er også en del planter du skal være obs på er giftige for katte..

• Marc B
    Marc B Tilmeldt:
    jan 2014

#9   28. jan 2014 Mange tak for jeres gode råd. Vidste godt det med chokolade, men ikke det andet. Han snupper det selv , hvis jeg vender ryggen til, han er vist lidt af en gipsy kat smiley
    Han ligner fuldstændig den sorte på billedet, som Josefine ejer, enten lucky eller tarzan, men fræk som en slagterhund er han. Det sjove ved ham, er man tydeligt kan se han er vokset op med en stor hund, for han stiller sig på bagben hvis jeg driller ham, det har jeg ikke set før smiley Han hedder Laban, og navnet lever han 100 % op til.

• #10   28. jan 2014 Ahh det med at stå på bagben har nu intet med at vokse op med hund at gøre, begge mine står gerne på bagben for at få en godbid smiley

Det at han stjæler mad fortæller mig at han er sulten, mit råd til dig er at du giver ham hans mad når du står og laver mad, det gør jeg selv, for så er kattene beskæftiget..
    Mine får mad når vi får morgenmad, når jeg laver mad og igen når jeg er færdig med at lave mad og så igen når jeg går i seng, dette er så kun våd maden de får der, tørmaden har den ene til rådighed 24/7 og den anden får sin tør mad på flere forskellige tidspunkter, så de aldrig er sultne..
    De får mad 6-8 gange i løbet af dagen og så er der selvfølgelig det de levner til fri rådighed..

• #11   28. jan 2014 Han lyder meget som Lucky luke (ham på billedet :b), han er også en rigtig bølle mis.
    Håber du finder et tørfoder han gider, for små potioner vådfoder hele dagen, er et stort arbejde, og så er man afhængig af, at være hjemme næsten hele dagen smiley

• #12   28. jan 2014 #9) Man kan godt oprette sin kat med billeder herinde ;-).

• #13   28. jan 2014 Måske skal vi lave en klub for smukke banditter smiley se lige min Sofus (i en tosset siddestilling)

profilbillede
  • #14   28. jan 2014 Min Simba foretrækker også det våde. Han er 7 måneder og spiser 300g vådt, lidt rådt og en lille håndfuld tørfoder + nogle godbidder hver dag. Så 200 g lyder lidt lidt.

Dejligt med små banditter i huset. smiley

• Marc B
    Marc B Tilmeldt:
    jan 2014

#15   28. jan 2014 De er nogle værre ædedolke, men så er han landet et godt sted hi smiley Jeg vil oprette billeder så alle kan se en rigtig grovæder og fræk kat smiley

• Marc B
    Marc B Tilmeldt:
    jan 2014

#16   28. jan 2014 Ja jeg kan se vi er på tørkost og 300 gram vådt om dagen , så er han også en helt anden kat smiley Tak for alle jeres svar smiley

Kommentér på:
Mad!

Annonce