{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.837 visninger | Oprettet:

Sort snask i ørene {{forumTopicSubject}}

Har brug for et par gåde råd smiley

Er ejer af en skøn hankat på 4år, 100% indekat. Har haft ham i knapt 2år.
Her til aften opdaget jeg sort "snask" i begge hans ører samt jeg synes jeg kan se noget der ligner små hvide sten i den øregang langt nede.
Har googlet lidt rundt og umiddelbart kunne det tyde på øremider MEN han er på ingen måde påvirket af det samt det er lidt af et mysterie hvordan han skulle være blevet smittet med dem, da den eneste anden kat han har haft kontakt med er min anden indekat!

Er der nogen der har nogen erfaring med dette? Hertil skal der lige nævnes at dyrlægen selvfølgelig bliver kontaktet, men ville gerne hører andres erfaringer med det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sort snask i ørene
  • #1   27. jan 2014 Min ene kat har også tendens til sort snask i ørene, og den eneste måde du får klarhed over hvad det er, er at gå til dyrlægen smiley vi kan gætte nok så meget uden at ramme plet.

Min har en smal øregang i den ene side, og får ofte øregangsbetændelse, sidst han var hos dyrlæge fik han behandling for mider, selvom de ikke kan ses, men bare for, at se om det skulle hjælpe?
    Allergi kan også give den slags problemer, og det skulle ikke undre mig om der var flere ting,,, så til dyrlægen smiley

• #2   27. jan 2014 Det lyder godt nok som øremider, men at en 4 år gammel indekat skulle få øremider lyder bare ikke synderligt sandsynligt, så du må en tur til dyrlæge, for som Jette siger det kan være mange ting, nok mest sandsynligt noget øregangsbetændelse eller lignende, men vi kan jo kun gætte, så af sted til dyrlægen.. smiley

• #3   27. jan 2014 Det kunne lyde som øre mider. Jeg vil råde dig meget til at komme en tur til dyrlægen da de små bæster godt kan være svære at komme af med. Men hvis du ringede til dyrlægen ville de sikkert sige det kunne være mider, svamp eller betændelse og intet kan afgøre før du kommer med katten som Jette skriver.

• #4   27. jan 2014 Jeg tror ikke på ørermider, med det du skriver. Men jeg vil anbefale dig en tur forbi dyrlægen. Det kan være allergi eller "bare" øget voks-produktion, som du så en gang i mellem skal rense væk. Men tag til dyrlægen, så du kan få udelukket svamp o. a.

Kommentér på:
Sort snask i ørene

Annonce