{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Bade prinsessen? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen folkens

Undskyld at jeg bliver ved med at oprette tråde.. men der er mange spørgsmål, der pludselig presser sig på, når vi nu sådan er blevet killingeejere..

Tjalfe kunne jeg aldrig finde på at bade, da han vasker sig fint selv.. og han har ikke så lang pels, at han ikke selv kan styre det. Desuden er han 100 % indekat, så der er grænser for hvor beskidt han bliver.

Men Røskva.. hun er jo halv skovkat, så hun har lidt længere pels. Og jeg er ikke sikker på at hun er så god til det der med at vaske sig.. hun slikker poterne, lige under hovedet og mellem bagbenene, men ellers har jeg ikke set hende slikke sig andre steder...

Og har lagt mærke til at hun har 4-5 bittesmå filtrationer i pelsen, for det lige som er noget sort snask det holder filtrationen sammen.. Jeg vil ikke rede det ud, da jeg tror det vil gøre ondt på hende..

Ville i bade hende forsigtig, eller er det for stressende for hende allerede? Hun ser ud til at trives fint, og føler sig hjemme, men hun har trods alt kun været her i 3 dage..

Ps. Jeg kan selvfølgelig også klippe filtrationerne væk, men er det ikke synd? Det vil nog se mærkeligt ud, da to af dem er på hovedet mellem hendes ører..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bade prinsessen?
  • #1   9. feb 2008 I stedet for at starte med at tage hende i bad, kunne du så forsøge og du med en godt våd vaskeklud kan fjerne det sorte snask. Måske bare lige prøve med en af filtrene først - og er det med godt resultat, kan du jo fortsætte med den næste. Jeg vil foreslå, at du ikke fortsætter så længe, at hun bliver rigtig træt af det, så hellere vente lidt inden du går videre.

• #2   9. feb 2008 i første omgang ville jeg klippe det af, det vokser jo ud igen, jeg har flere af mine der totter meget og de får af og til en tot klippet af.
    Du kan sagtens bade hende, men alle totter SKAL være redt ud inden, da de ellers er umulige at få redt ud.
    man kan købe forskellige ting der gør totteknusning lettere, May-Britt S har lavet et fotoalbum med remedier til pelspleje, prøv at tag et kig der.
    For at folde totterne ned kan du frisere/børste hende et par gange om ugen.

• #3   9. feb 2008 Jeg har aldrig badet vores skovkatte, jeg har måske vasket lidt i det område, som har været nødvendigt, men det er yderst sjældent. Hvis du sørger for at frisere regelmæssigt, så er bad sandsynligvis ikke nødvendigt - med mindre du skal gå på udstilling.

Mht. nuværende problem, så er May-Britt og hanebens glimrende forslag smiley

• #4   9. feb 2008 *S* Udstilling skal hun næppe.. hun er jo kun ½ skovkat (og rest huskat)..

Men tak for jeres forslag.. jeg prøver det med kluden først.. og hvis hun er umulig mht til det, så klipper jeg smiley

• #5   9. feb 2008 Jeg ville aldrig bade en kat der har knuder i pelsen, katten skal nemlig redes grundigt igennem og være helt filterfri i pelsen, inden man bader dem, ellers kan man risikere at evt. knuder kun bliver værre af badet.

Så jeg ville nok forsøge at kæmme hende for at løse op for knuderne og kan det ikke lade sig gøre ville jeg klippe dem, forsigtigt, af.

• #7   9. feb 2008 Jeg er bestemt også tilhænger af den forebyggede pelspleje. Jeg bruger stort set kun rullekammen nu, hvor kattene ikke er ude i naturen. De bliver børstet igennem 2 gange om ugen.

• #8   9. feb 2008 Ja fat i saksen og få klippet uglerne væk og en god gang børstning kan gøre underværker. Jeg mener heller ikke man skal bade katten med ´mindre det er fordi den er tilsølet i afføring, olie eller lignende. De fleste katte er gode til at holde deres pels rene, perser er vist en af undtagelserne men ellers mener jeg de fleste racer er udstyret til selv at kunne klare den del af soigneringen.

• #9   9. feb 2008 Tak for alle jeres svar og kommentarer smiley

Så er hun fin igen .. og har børstet og børstet og børstet (tænker at hun skal lære at elske det, så jeg gør det hele tiden - og hun brokker sig ikke.. leger bare imens hehe).

Hun er blevet noget så lækker i pelsen, rigtig dejlig blød smiley

Jeg vil lige knytte et andet spørgsmål til.. læste i et andet indlæg, som jeg ikke kan finde igen.. at én puttede noget olie, tror jeg det var, på kattens tørfoder, og at det kunne ses på pelsen ... Er der nogen der kan sige om det er godt? hvordan det kan ses på pelsen? hvor meget og hvor tit de kan få det der olie? Og hvilken slags olie det er?

• #10   9. feb 2008 der findes flere slags (for det meste udvundet af laks) men hvis du giver et godt foder, så skulle det ikke være nødvendigt med ekstra fedtstoffer, du kan evt give noget RC persian 30 i det de får nu, der er lidt mere fedt i persertørkosten end i de andre tørkoster

• #11   9. feb 2008 Mine burmesere får forskellige slags af tørkost af mærkerne hills og Royal Canin. Hvis du prøver at kigge på mine voksne katte vil du kunne se at de er meget fine og blanke i pelsen uden at de får tilsat ekstra olie.

Baloo er nok den man bedst kan se det på, men alle mine voksne katte er utrolig blanke og lækre i pelsen.

• #12   9. feb 2008 Tina D ... Nøj hvor er han flot. Så tror jeg bare jeg lader være med at give dem noget olie.

Jeg bruget hhv. RC kitten 34 og RC babycat 34. De spiser selvfølgelig nogen gange af hinandens, men det tror jeg ikke nødvendigvis skader dem.

Hans pels er meget blank, men han er selvf. sort og forholdsvis korthåret...

Hun er jo hvid og har lidt længere pels (véd ikke om de bliver blanke på samme måde). Men hun har også "kun" fået coop's killingefoder og leverpostej hos sælger.. så det kan være at pelsen bliver endnu flottere når vi har haft hende lidt længere.. smiley

• #13   9. feb 2008 Hmm supermarkedsfoder er ikke af bedste kvalitet vil jeg så sige. Det vil garanteret hjælpe på pelsen at få noget godt foder som RC er.

Mine killinger og katte har altid fået hills og RC produkter som tørfoder derimod er det whiskas og kitekat som vådfoder (ved godt det ikke er det bedste) men de rynker altså på næsen af Hills dyre vådfoder til 12 kr. posen.

Kommentér på:
Bade prinsessen?

Annonce