Bade prinsessen? {{forumTopicSubject}}
Godmorgen folkens
Undskyld at jeg bliver ved med at oprette tråde.. men der er mange spørgsmål, der pludselig presser sig på, når vi nu sådan er blevet killingeejere..
Tjalfe kunne jeg aldrig finde på at bade, da han vasker sig fint selv.. og han har ikke så lang pels, at han ikke selv kan styre det. Desuden er han 100 % indekat, så der er grænser for hvor beskidt han bliver.
Men Røskva.. hun er jo halv skovkat, så hun har lidt længere pels. Og jeg er ikke sikker på at hun er så god til det der med at vaske sig.. hun slikker poterne, lige under hovedet og mellem bagbenene, men ellers har jeg ikke set hende slikke sig andre steder...
Og har lagt mærke til at hun har 4-5 bittesmå filtrationer i pelsen, for det lige som er noget sort snask det holder filtrationen sammen.. Jeg vil ikke rede det ud, da jeg tror det vil gøre ondt på hende..
Ville i bade hende forsigtig, eller er det for stressende for hende allerede? Hun ser ud til at trives fint, og føler sig hjemme, men hun har trods alt kun været her i 3 dage..
Ps. Jeg kan selvfølgelig også klippe filtrationerne væk, men er det ikke synd? Det vil nog se mærkeligt ud, da to af dem er på hovedet mellem hendes ører..
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
Du kan sagtens bade hende, men alle totter SKAL være redt ud inden, da de ellers er umulige at få redt ud.
man kan købe forskellige ting der gør totteknusning lettere, May-Britt S har lavet et fotoalbum med remedier til pelspleje, prøv at tag et kig der.
For at folde totterne ned kan du frisere/børste hende et par gange om ugen.
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Mht. nuværende problem, så er May-Britt og hanebens glimrende forslag
jan 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 22 Svar: 42
Men tak for jeres forslag.. jeg prøver det med kluden først.. og hvis hun er umulig mht til det, så klipper jeg
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Så jeg ville nok forsøge at kæmme hende for at løse op for knuderne og kan det ikke lade sig gøre ville jeg klippe dem, forsigtigt, af.
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
jan 2008
Så er hun fin igen .. og har børstet og børstet og børstet (tænker at hun skal lære at elske det, så jeg gør det hele tiden - og hun brokker sig ikke.. leger bare imens hehe).
Hun er blevet noget så lækker i pelsen, rigtig dejlig blød
Jeg vil lige knytte et andet spørgsmål til.. læste i et andet indlæg, som jeg ikke kan finde igen.. at én puttede noget olie, tror jeg det var, på kattens tørfoder, og at det kunne ses på pelsen ... Er der nogen der kan sige om det er godt? hvordan det kan ses på pelsen? hvor meget og hvor tit de kan få det der olie? Og hvilken slags olie det er?
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
nov 2007
Baloo er nok den man bedst kan se det på, men alle mine voksne katte er utrolig blanke og lækre i pelsen.
jan 2008
Jeg bruget hhv. RC kitten 34 og RC babycat 34. De spiser selvfølgelig nogen gange af hinandens, men det tror jeg ikke nødvendigvis skader dem.
Hans pels er meget blank, men han er selvf. sort og forholdsvis korthåret...
Hun er jo hvid og har lidt længere pels (véd ikke om de bliver blanke på samme måde). Men hun har også "kun" fået coop's killingefoder og leverpostej hos sælger.. så det kan være at pelsen bliver endnu flottere når vi har haft hende lidt længere..
nov 2007
Mine killinger og katte har altid fået hills og RC produkter som tørfoder derimod er det whiskas og kitekat som vådfoder (ved godt det ikke er det bedste) men de rynker altså på næsen af Hills dyre vådfoder til 12 kr. posen.
Bade prinsessen?