HJÆÆÆLP Min kat hyler om natten {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har en halv siameser halv almindelig hus kat på 1,5 år nu. Han er ikke blevet kastreret endnu. Hver gang kæresten og jeg, lægger os til, at sove skal min kat op og ligge på min mave hvor, at han SKAL kæles til, at han falder i søvn, dette tager ca. et kvarter så går han ud i køkkenet og spiser, hvorledes han ellers går rundt i lejligheden (Jeg har en toværelses lejlighed) og hyler, og det er ikke små piv der er tale om, det er virkelig kattehylen. Jeg har prøvet at lege med katten inden, at jeg går i seng. Jeg har prøvet når han hyler, at lege med ham. Jeg har prøvet at tage ham op i mine arme og ligge mig ind i seng med ham, hvor han så nogen gange falder til ro igen. Men så klokken 3 om natten begynder kattejammeren ellers igen!!! Og når det så er stoppet efter en halv times tid, så gør han det igen, og igen. Til tider hyler han 20 minutter før, min kæreste og jeg skal op og på arbejde og henholdsvis skole.. Jeg får absolut ingen søvn om natten, og dette går ud over min skole. Det skal lige siges, at katten har ren kattebakke, mad og vand. Før han hylte så meget som han nu gør hver nat, der strintede han hele tiden på min lædersofa, dette er han stoppet med nu. Jeg ville sagtens kunne ignorere katten i nogle dage, når han hyler problemet er bare, at sidst jeg prøvede, at ignorere ham pissede han på gulvet inde i mit soveværelse i protest!! Og over alt dette skal det lige siges, at min kat er ekstremt dominerende. Han angriber nogle gange mine gæster, og mig selv. Han har faktisk en gang bidt mig i halsen i mens, at jeg sov. Så som I nok godt kan forstå er min kæreste og jeg, rigtig træt af ingen søvn af få. Min kæreste er så træt af det, at han faktisk gerne vil have katten aflivet Jeg ved ikke om det kan være, at adfærds problem, eller hvad.. Jeg har bare virkelig brug for hjææælppp..
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 240
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 240
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
maj 2007
jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men derud over så har du valgt en kat der er halv siameser, en siameser er en meget snakkende kat, så hvis i reagere på at han snakker om natten, så lære han at det hjælper med at han får opmærksomhed..
Men den hylen du beskriver det er fordi han er fertil..
Hvorfor har du ikke fået ham kastreret i tide??? De havde jeg jo fået gjort inden han begyndte at strinte..
Og med hensyn til hans aggressive adfærd, så må jeg nok spørge hvor gammel var han da han kom fra sin mor??? Hvilken opvækst har han haft??
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
Håber du lytter til alle de gode råd du får og velkommen til
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Dernæst skriver du at han er halvt siameser. Siameseren er bla kendt for at snakke meget og meget højt. Så i skal ikke regne med at gøre ham helt tavs.
Bideriet kan have mange årsager. Blandt andet også at han er fertil og hormonelt forstyret.
Hvis og når han bider, så sig meget bestemt nej og ignorer ham som "straf".
Men jeg er meget sikker på at jeres problemer bliver løst ved at få ham kastreret.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Hvis hans nattejamren forsætter efter kastration vil jeg mene i skal prøve at skifte hans mad til noget med ekstra meget kød - helst give ham råt kød.
Den hvide laban på mit billed ved navn Aidan har i 5 år plaget mig med nattejamren(kastreret før han blev kønsmoden) og jeg måtte aldrig lukke min soveværelsesdør. Da han kan åbne døre så gjorde han bare det og ligeså snart døren var åben holdt han op med at jamre. Men så kom hans bror ind og skulle ligge i sengen også sover man altså ikke 100% når en kat ligge på ens fødder eller mave. Vi skiftede til råfodring også holdt Aidan op med mange af sine "nu vil jeg have opmærksomhed-tricks" af nysgerrighed begyndte jeg at lukke soveværelsesdøren og han sagde ikke et pip. Har haft dejlig fredelig nattesøvn siden da.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Det er da ellers almindelig kendt at fertile hankatte hyler efter damer, så hvad er deres begrundelse for at mene det?!
#1) **Min kæreste er så træt af det, at han faktisk gerne vil have katten aflivet**
Hvor er det da usmageligt at det overhovedet kommer på tale, når katten ikke er blevet kastreret - katten opfører sig jo blot som fertile katte gør.
maj 2007
jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg vil se om der er mulighed fot, at jeg allerede kan få ham kastreret mandag!!
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men ja husk nu at der kan gå p til en måned før alle hormoner er forduftet fra kroppen, så giv ham en chance for at blive hormonfri inden i siger at det ikke har virket
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Velkommen til og du må da endelig oprette din lille "terrorist"
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 439
HJÆÆÆLP Min kat hyler om natten