Hvordan er jeres kat? {{forumTopicSubject}}
Spørgsmålet uddybes lige her:
Hvordan er jeres kat ift. når de har sovet om natten?
Spurter de rundt? Og med ordet spurter, mener jeg om de nærmest kravler på væggene?
Sover jeres katte hver nat, hele natten (udover at spiser, drikke og bruge bakken altså)
Grund til disse spørgsmål, er at Putte, altid sover om natten, i enten fodenden eller oppe ved hovedet, hun sover der +/- hele natten. Men om morgen er hun, seriøst ikke til at tæmme på 100 tønder land, det er lige før hun kravler i loftet. Og leger vi med hende når hun er så meget oppe og køre, bliver det ti gange værre.
Er det noget I genkender? Hun bliver leget med minimum 3 gange om dagen, men det er ligesom om at leg med drillepind eller andet, med os ikke interessere hende i mere end et par min af gangen, og ellers leger hun derudover meget sig selv, med sin yndlings bold eller mus.
Jeg har derudover fået voilere til min lille prinsesse, med en gren, der går på tværs.. Som hun har lært at bruge flittigt, indenfor de sidste par dage, og det virker som om hun bruger meget energi ved det.
Åh, jeg håber på nogle kender dette og ved om jeg kan gøre noget andet, da jeg føler det er hendes måde at sige hun ikke bliver kørt nok træt af det vi gør.. Eller om det er normalt for killinge-alderen - de der 16 uger..
I får lige da lige et billed af hende i sit 'træ' i voileret.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
For en killing i den alder din har, ville være underligt, hvis den ikke skulle af med noget krudt efter en laaang lur. Så måske en kat mere .... Men inden jeg vil anbefale det, vil jeg spørge hvad grunden var til at du måtte skille dig af med din anden killing?
nov 2013
Følger: 4 Følgere: 27 Katte: 4 Emner: 81 Svar: 486
Der kommer ikke endnu en kat ind, da Putte også blev angrebet og derefter ikke har været særlig vild med andre dyr i det hele taget..
Men hvis du mener det 'er meget normalt' vil jeg da ikke være nervøs for det er mig der ikke gør det godt nok
nov 2013
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 18 Svar: 169
Han sover hele dagen væk, og larmer, leger og pusler rundt hele natten. En sjælend gang, giver han sig og kommer og putter et par timer om aftenen;)
Om aftenen/eftermiddagen når han begynder at komme ud til os andre, er han så til gengæld over det hele;) En fuldblods bølle!
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
nov 2013
okt 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 56
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Smilla er 1,5 år sådan cirka, hun sover det meste af natten, har jeg ladet mig fortælle, for hun sover ikke sammen med mig, men når der er overnattende gæster eller min bror falder i søvn i stuen, så fortæller de at hun vågner omkring kl 5-6 stykker og så er der gang i hende, så skal der lige spurtes racerløg gennem stuen og leges med alt hvad der kan leges med, men hun klare aktiveringen helt alene og så falder hun lidt til ro igen..
Men vil sige med en killing på 16 uger så lyder det til at være helt almindelig adfærd, Smilla tog sig indtil flere ture spurtende rundt i huset om dagen da hun var yngre, ja faktisk frem til hun var omkring 1 år, så dalede energien lidt til noget mere moderat, jeg tror ikke din kat mistrives, hun har blot en masse energi der skal ud..
nov 2013
jan 2012
nov 2013
jan 2012
Her er nogle flere ideer:
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej
Noget af det til hunde kan også bruges til kat:
http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundesport_hundelegetoej/intelligenslegetoej
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
De har ikke adgang til soveværelset og hvis jeg skal op tidligt om morgenen - kl. 5 måske, så er der fest
Jeg kan ikke gå i seng igen uden at udlevere en godbid.
Sover jeg igennem - hvilket jeg gør for det meste, så skal de vækkes!
Så det er morgen/natteritualerne her i huset
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Hun sover helst hele natten, det har han ikke gjort længe det meste af natten er han dog rolig, heldigvis.
Mine gider ikke rigtig lege med mig, de vil helst selv. Når det tynder ud i legetøjsspanden er det tid til at muge ud under møblerne og så går den vilde jagt igen efter alt det "nye" legetøj
For mig lyder det helt normalt at hun flipper på den måde, jeg var nødt til at dreje klatretræet for at de ikke væltede det i deres vilde ture
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Birk er 8 og ikke så aktiv, men tager nu og da en løbelege tur med Mitti eller Røde.
Mitti er den Lille og bliver 8 mdr den 29/12, han er vild og tuntet i perioden men også god til, at slappe af, ham og Birk er den som sover mest hos mig, jeg tror Røde bruger meget tid på, at holde øje med de katte som går der ude i natten, for han vil ikke have katte nær hans have ( den er indhegnet)
PS her i julen har de haft ekstra aktivitet, juletræet med sin pynt
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 18 Svar: 195
Når hendes drøn er overstået kommer hun selv hen og vil nusses og er klar til at lege med os
Vi leger med hende om morgenen inden vi tager på arbejde, når vi kommer hjem samt inden vi går i seng. Hun går som indekat.
nov 2013
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
nov 2013
Hvordan er jeres kat?