{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Sabrina S
Sabrina S
Tilmeldt:
21. nov 2013
Katte: 2 Emner: 5 Svar: 13

Hvornår kan jeg lukke hende ud {{forumTopicSubject}}

Har fået en kat på 2½ år, hun har været ved mig knap 2 uger, og er tryg ved mig.

Men hvornår kan jeg sige at hun kan komme ud, hun var inde/udekat hvor hun kom fra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår kan jeg lukke hende ud
  • #1   7. dec 2013 Jeg hører til dem, der mener at 14 dage er nok tilvænning, selvfølgelig forudsat at katten er helt tryg ved ny ejer og er faldet godt til i hjemmet.
    Og selvfølgelig skal katten være neutraliseret og øremærket. Og man skal sikre sig, at øremærket er korrekt registreret i Katteregister. (der kan gå nogle uger, så man skal lige tjekke).

    I dit sted ville jeg nok alligevel vente endnu et par måneder - dels pga. tidspunktet på året (kulden/snestormsrisiko, folk der skyder krudt af osv), og dels fordi du sanrt får en kat mere hjem snart. Jeg kunne være lidt bekymret for om hun går hjemmefra i surhed pga. den nye kat.
    Så altså, jeg ville vente til begge katte er sammenført, neutraliseret, øremærket og registreret, og til vi er ovre det værste vinteruvejr og nytårskrudt.


  • #2   7. dec 2013 Jeg vil mene at du bør holde hende inde et par uger mere, med mindre hun meget gerne vil ud, så ville jeg lukke hende ud såfremt hun er øremærket og neutraliseret..

    Men hvis det er som Tinka nævner at du snart får en ny kat, så ville jeg nok vente til du havde fået den nye kat, og se hvordan det går og evt vente til de begge var klar til at kunne komme ud..


  • Sabrina S
    Sabrina S Tilmeldt:
    nov 2013

    Katte: 2 Emner: 5 Svar: 13
    #3   7. dec 2013 Okay. Super, Tusind tak for info. smiley

    Hun bliver først neutraliseret i starten af året, der bliver hun også først registreret.


  • #4   7. dec 2013 Så syntes jeg bestemt du skal vente til hun er fixet med mindre du vil have killinger, og når hun ikke er mærket så ville jeg også vente til det var ordnet, hvis hun nu ikke skulle kunne finde hjem..

  • Sabrina S
    Sabrina S Tilmeldt:
    nov 2013

    Katte: 2 Emner: 5 Svar: 13
    #6   7. dec 2013 Hun får p-piller. det er hun vant til hvor hun kommer fra.

    Har halsbånd til hende, der står mit nr i. men venter til Gizmo kommer og de begge er blevet ordnet.


  • #7   7. dec 2013 P-piller forhindre ikke graviditet hos katte, de forhindre kun løbetid, hvis en hankat påtvinger sig parring med hunkatten så vil hun blive drægtig, og så kan det blive fatalt hvis du så fortsætter med p-piller fordi du ikke ved at hun er drægtig..

    Og halsbånd til kat er noget fanden har skabt, det er en ren dødsfælde på katte, de kan hænge fast i grene og kviste og hvad ved jeg, og de der sikkerhedslåse virker altså ikke altid når de skal, det kan flere brugere herinde bevidne af egen uheldige erfaringer smiley

    http://www.aalborgdyrehospital.dk/Page-69.aspx?Action=1&NewsId=63&PID=274
    http://www.kattens-vaern.dk/?side=679


Kommentér på:
Hvornår kan jeg lukke hende ud

Annonce