5.543 visninger
|
Oprettet:
Lonnie (Husk internatkattene - De har også brug fo
28. dec 2011 Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
28. dec 2011 Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Katte døde af alder - Hvor gamle blev de??? {{forumTopicSubject}}
Vil lige spørge om, hvor gamle jeres katte blev, hvis de døde af alder og ikke af sygdom.............?
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Den ældste jeg har haft blev 19 år og 10 måneder og blev ganske enkelt træt og sløj over en meget kort periode, så vi valgte at sige pænt farvel.
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Pjuske måtte vi tage afsked med for ½ års tid siden, hans nyrer kunne ikke mere, han var næsten døv, og havde grøn stær, han blev 13 år.
Lucky havde haft nyresten nogle gange, men kom sig, dog var han MIN kat, og ville ikke rigtig andre, men sådan har han været lige siden vi fik ham
Han lå en aften og rystede på sofaen, og jeg sagde til min mor, at den var gal med ham, og han skulle til dyrlægen, men hun ville vente til morgenen efter Da vi vågnede, var han væk, og siden har vi ikke set ham. Vi fik af vide af min mors nabo, at han havde ligget ved en hæk, med blod ud af mund og næse, og at genboen havde brændt ham, fordi han troede det var hans kat, som han også manglede
Nu har jeg så Tarzan på 2 og 4 måneder, og Lucky luke på ½ år. Der går forhåbentlig mange år før de ikke kan mere.
Tarzan er min lille dreng, min egen kat jeg stod 100% for selv. Han lignede en sur piratfik da han var lille, så jeg kunne ikke stå for ham, og ville give ham et godt hjem - nu ligner han så en glad piratfisk
Lucky luke så jeg på facebook hos dyreværnet, og blev forelsket, han minder om Lucky, og da jeg var ude og besøge ham, sad han og nød al kærligheden i favnen på mig, og ventede ved døren, da jeg skulle op og skrive kontrakt på ham.
Efter han er kommet hjem, minder han så både om Lucky på udseende og personlighed, så det er dejligt, at have "lucky" tilbage igen, efter en traumatisk oplevelse. Det har klart gjort mit savn nemmere, selvom jeg ikke troede der var noget der kunne hjælpe.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
Han er gammel, men fejler ikke noget udover han vist er døv.
Han sover, går en tur uden for, sover lidt mere og spiser ellers stadig godt
*Huskat i øvrigt
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Min første egen huskat, hun blev aflivet med 14 ½ pga. en blodprop.
Og ellers har jeg haft en kedelig oplevelse med katte, der ikke har været mere end 1-2 år gamle.
okt 2013
Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 10 Emner: 44 Svar: 504
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Han falmer mere og mere, men jeg nyder ham mens jeg har ham.
De 2 unge katte bliver mine sidste og de skal blive gamle
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Den lagde sig på mit køkkengulv og jeg fik tilkaldt dyrlægen - og forberedte ham på en aflivning.
Han mente at man måske nok kunne redde den - diagnose fik jeg ikke at vide, men han sagde også, at som den lå og bare accepterede alt omkring sig, så tydede det på at den var "mæt af dage" og at den havde valgt mit køkkengulv til at dø på.
Med andre ord:
Hvis jeg ikke havde givet ordre til aflivning, så var han sikkert død af sig selv inden for kort tid.
nov 2013
Følger: 17 Følgere: 12 Katte: 11 Emner: 16 Svar: 95
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
okt 2005
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 2 Svar: 97
Jeg har selv måtte opgive en kat, da den tæskede alt og alle (Dyr og mennesker) Så den kom ud til nogen vi kendte, og der levede den indtil for få år siden, og den blev omkring 14-15.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Så der har i årsagen til at jeg i dag har indekatte, dem håber jeg at opleve blive gamle grå og senile og dø af alderdom, eller aldersbetonet sygdom..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Isa (neutraliseret) blev lige knapt 18 år. Fra det ene øjeblik til det andet fik hun en blodprop eller hjerneblødning hvad det nu var, og blev aflivet. Jeg troede ellers hun ville blive oldgammel.
Jeg kendte en kat, der døde af alderdom, må man vel sige det er, for katten var vist 23 år (og så sandelig også ud ud derefter ) og havde været meget forsømt i mange år. Ejer fortalte, at en dag skreg katten pludselig højt 2-3 gange, faldt om og var død.
Ikke lige på dén måde jeg håber, at mine katte dør af alder (godt nok er det hurtigt overstået for katten, men voldsomt og ubehageligt sidste minde at have )
Jeg håber, at Dejligdrengene bliver meget gamle, og holder sig raske til det sidste, hvor de mæt af dage sover stille ind i mine arme <3 . Ønsketænkning. Jeg skal nok ikke gøre mig for store forhåbninger om hverken det ene eller det andet.
mar 2013
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 9 Svar: 25
Han blev 20 år.
jun 2011
Følger: 1 Svar: 5
Jeg fik at vide, at den var 2-4 år, da den ikke havde været øremærket.
Jeg har flere gange været hos dyrlæge med Allykat og spurgt, om de kan konstatere alderen. DET KAN MAN IKKE. Lyder helt utroligt, når man kan diagnosticere alder på hunde og andre dyr.
Er der nogen, der har erfaring med det her?
okt 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 6 Emner: 32 Svar: 869
Min Tarzan er en stor dreng på 5,5 - 6 kg og han er 2 år og 4 måneder, hvor min gamle kat på 11 år kun vejede 5 kg
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Killinger og andre unger er nemmere, fordi man ved hvornår de ca skifter tænger.
jan 2013
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 74
Katte døde af alder - Hvor gamle blev de???