{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.912 visninger | Oprettet:

No name
No name
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 72

Navn og stamtavle. {{forumTopicSubject}}

Blot et simpelt spørgsmål.
Jeg undre mig over hvor mange der rent faktisk skifter navn på deres katte med stambog. Jeg er ikke så glad for vores kattes navne, men fordi det står i deres stambøger, så vil min kæreste bare ikke skifte deres navn, for når vi engang vil udstille den ene. Jeg ved ikke om det betyder noget, så derfor spørger jeg jer, betyder det noget for jer og har i skiftet navn på jeres katte, trods det står i stamtavlen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Navn og stamtavle.
  • #2   22. nov 2013 Hvad med No Name - undskyld kunne ikke lade være smiley

Langt fra alle mine kalder jeg det de hedder på stamtavlen - og langt de fleste har jeg endda selv navngivet. Som tiden går kommer det helt af sig selv de får kælenavne der passer til personligheden

• #3   22. nov 2013 Altså, der er jo ingen der siger at du/i skal kalde katten det navn der står i stamtavlen. Jeg ville da brække tungen, hvis jeg skulle udtale nogle af navnene på mine katte plus at kræet var smuttet inden jeg var færdig med at udtale det.
    Jeg er ret sikker på at man ikke kan ændre navnet på stamtavlen.

• #4   22. nov 2013 Kælenavne skal der til smiley

Jeg har kun haft en kat som ikke fik nyt navn, Dee Jay det blev kun forkortet til DJ.
    Jeg fant aldrig et navn som passede bedre, jo jeg havde flere kæle navne til ham, kælepot, bette røv, tosse hovede og flere til, men ikke et jeg kunne kalde ham smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    okt 2013

#5   22. nov 2013 Min kæreste er altså bare stædig. Han er stærk besluttet på, at det SKAL de bare hedde, fordi det står der i bogen. Jeg syntes navne er kedelige. Så de går og har to navne fra hver af os.

No name er også kedeligt smiley

• #6   22. nov 2013 De fleste af mine hedder også det der står på stamtavlen men VooDooChild hedder Boo og S'Roserl hedder Rosie.

• #7   22. nov 2013 Kun den ene af mine to tavlekatte har beholdt sit navn fra opdrætteren. Eller jeg kalder hende kun noget af navnet - Fannie. Hun er også voksen og reagerer på navnet. Men oftest hedder hun bare lækre dame eller lækre, fordi hun render og gør sig så lækker for især min kæreste. Ellers kalder jeg hende Kæmpe Kat, fordi hun er så stor:p
    Den lille hed Kalypso. Og så med stamnavn og noget andet gøgl foran. Og det er jo ikke helt skidt. Men nu hedder han altså Mufasa, fordi det er et skønt navn, som kommer til at passe godt, når han bliver voksen. Det er så blevet forkortet til Muffe. Eller også hedder han Mini eller Minikatten. Det bliver skægt, når han gerne skulle runde en kampvægt på 10 kg, når han engang er udvokset.
    For nyligt gik det op for mig, at jeg har katte, som hedder slangord for kvindelige kønsorganer smiley Muffe og Fannie..

• #8   22. nov 2013 Jeg havde også en stor, tyk, maskulin Birmadreng, som fra opdrætter hed Diamond smiley Det kunne han altså ikke blive ved med at hedde, så han blev il Buddha.

• #9   22. nov 2013 De to af mine hedder det der står på stamtavlen, nemlig Valentin og Coco Chanel da jeg synes det passede til dem. Dog er det sidste i daglig tale bare Coco smiley

Min perser hedder Gigi på stamtavlen, men det kunne jeg ikke udtale, så hun blev omdøbt til Medea og i daglig tale hedder hun nu Dulle eller Dullen.. Det er vist bare hendes personlighed som har afstedkommet det navn smiley

• #11   22. nov 2013 Danish Dynamite er blevet til Mitti, det passer fint.

Thomas O'Malley , blev kaldt rødhætte før jeg fik ham, lidt for tøset smiley så det blev til Røde, men når jeg kalder på ham, kalder jeg Rølle smiley

Struves Manuel blev til Manne

Min eneste pige hed Harmoni, men hun blev kaldt Tulla eller Tulle musen.

Hvis du skal udstille er det vigtigste, at stamnavnet er på alle papir, men hvad du kalder dem betyder ikke noget i den sammenhæng.

• No name
    No name Tilmeldt:
    okt 2013

#12   22. nov 2013 Vi vil rigtig gerne udstille den ene engang. Også en af de grunde til nysgerrigheden ang. navnet.

• #13   22. nov 2013 Det er ligegyldigt hvad I kalder jeres kat den vil jo altid hedde det den nu engang hedder på stamtavlen og kan sagtens udstilles navnet på stamtavlen kan man ikke andre medmindre det er ok med opdrætter inden stamtavlen bliver bestilt. Så det er ikke ulovligt at kalde den noget andet som sagt kalder jeg min voodoochild boo og hun kan sagtens udstilles

• #14   22. nov 2013 tjahh Mr. twitches var navnet da jeg hentede ham havde han allerede fra 2 ugers alderen haft øgenavnet Mr. T og alligevel blev det til Ches hos os smiley så han har dog stadig sit navn eller slutningen af det.....kunne bare ikke få mig selv til at stå og kalde et navn i to ord såsom Mister twitches eller Mister t....så Ches er nemmere i daglig tale. Don vito havde samme problem at det er i to ord....og ja børnene ville ikke have at han hed en af de to navne så de tænkte længe over det og blev enige om at han skulle hedde Jack (som i black jack nu vi jo allerede havde "Chess" (skak) )

• No name
    No name Tilmeldt:
    okt 2013

#16   22. nov 2013 Krista, det betyder da intet. Som jeg skriver til at starte med, er at jeg undre mig over hvor mange der rent faktisk 'beholder' navnet :o)

• #18   22. nov 2013 "Man kan ikke ændre navn på katten med mindre en "Adam" viser sig at være en "Eva" og omvendt. "

Til ovenstående kommentar fra Krista har jeg lige en tilføjelse. Selvom Adam viser sig at være en Eva, så skal man have opdrætters tilladelse til et navneskifte, og opdrætter skal bestille den nye stamtavle. smiley

• #19   22. nov 2013 Jeg kalder næsten alle mine ved navnet på stamtavlen. En del har så kælenavne ved siden af.

Men vovsen kalder jeg hverken navnet på stamtavlen eller opdrætters kælenavn, så han har måtte vænne sig til et helt 3. smiley

• #21   22. nov 2013 Lol så han vil kalde den DK (katterinavn) (kattensnavn) hver gang han kalder på dem?

Madeleine kaldte jeg tit bare Maddie

• #22   22. nov 2013 de færeste af mine tavlekatte hedder det de gør på stamtavlen, simpelthen fordi de er for lange de stamtavle navne. EN tidligere hankat hed Colossal og jeg nægtede og så og kalde det og han var en Basse som lille så det hed han resten af sit liv smiley og stadig den dag idag hos ny ejer smiley

• #23   23. nov 2013 Jeg er en af dem, som har givet mine katte andre kaldenavne, end dem der står på stamtavlen.

Mine birmaer hedder Elsner's Iroquis og Askepots Al Kadiz Luke Skywalker - prøv lige at stå og råbe det, når man skal kalde på dem, hva'! smiley

Så til daglig hedder de altså Rokki og Skye. smiley

Men alle de killinger, jeg selv har enten opdraget eller haft i pleje, har fået navne som kan bruges/kaldes, hvis man vil. Vores andre katte, som alle er tidligere hitter, vi har fået ind i pleje, men altså har valgt at beholde, hedder Astrid (fordi det kan blive til A' strid, og det er hun, haha), Albert og Alexandra... og nej, det er ikke bevidst, at de alle sammen hedder noget med A. smiley

• #24   23. nov 2013 Hej smiley

mine hedder det der står på stamtavlen, men hvis det havde været et navn jeg virkelig ikke kunne lide ville jeg kalde hende/ham noget andet til hverdag. På udstilling skal man bare være opmærksom på at man skal holde øje med stamnavnet smiley
    mange af mine tidligere killinger hedder noget andet (eller da i hverfaldt et par stykker), men det kan jeg også godt forstå. Jeg giver mine killinger navne som har en betydning for mig ellers er det noget fra en film, evventyr eller en gud smiley

Ikaros - nu Zafir (birma)
    Irina - nu Perle (birma)
    Cosmo - nu Coco (som hans mor)
    Kandis - nu Trille (huskat)
    Louis - nu Snefnug (huskat)
    Duchess - nu Diva (birma)
    Dania - Nu Mille (birma)

kan ikke lige huske om der er flere smiley

• #26   23. nov 2013 Jeg har os kælenavne til mine, trods jeg er opdrætter. Hvad mine køber kalder deres er helt op til dem, vil jeg ikk blande mig i. Feks var der en af killingerne der hed Dasan, idag kalder de ham for Alfred.

Muraco = morsmis, Mu
    Becky = bøl, mors bøllepigen og nogle gange Becky.
    Meli hedder Meli smiley

• #28   25. nov 2013 hej
    Jeg fandt på nye navne til mine 2 NFO'er før jeg hentede dem, da jeg ikke var så meget for dem i deres stamtavle
    min hun hed IMSE - nu hedder hun Ziva
    hendes bror hed IGGY - hedder nu Ziggy

Kommentér på:
Navn og stamtavle.

Annonce