1.912 visninger
|
Oprettet:
Navn og stamtavle. {{forumTopicSubject}}
Blot et simpelt spørgsmål.
Jeg undre mig over hvor mange der rent faktisk skifter navn på deres katte med stambog. Jeg er ikke så glad for vores kattes navne, men fordi det står i deres stambøger, så vil min kæreste bare ikke skifte deres navn, for når vi engang vil udstille den ene. Jeg ved ikke om det betyder noget, så derfor spørger jeg jer, betyder det noget for jer og har i skiftet navn på jeres katte, trods det står i stamtavlen?
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Langt fra alle mine kalder jeg det de hedder på stamtavlen - og langt de fleste har jeg endda selv navngivet. Som tiden går kommer det helt af sig selv de får kælenavne der passer til personligheden
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Jeg er ret sikker på at man ikke kan ændre navnet på stamtavlen.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg har kun haft en kat som ikke fik nyt navn, Dee Jay det blev kun forkortet til DJ.
Jeg fant aldrig et navn som passede bedre, jo jeg havde flere kæle navne til ham, kælepot, bette røv, tosse hovede og flere til, men ikke et jeg kunne kalde ham
okt 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 72
No name er også kedeligt
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
Den lille hed Kalypso. Og så med stamnavn og noget andet gøgl foran. Og det er jo ikke helt skidt. Men nu hedder han altså Mufasa, fordi det er et skønt navn, som kommer til at passe godt, når han bliver voksen. Det er så blevet forkortet til Muffe. Eller også hedder han Mini eller Minikatten. Det bliver skægt, når han gerne skulle runde en kampvægt på 10 kg, når han engang er udvokset.
For nyligt gik det op for mig, at jeg har katte, som hedder slangord for kvindelige kønsorganer Muffe og Fannie..
jan 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 47 Svar: 552
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Min perser hedder Gigi på stamtavlen, men det kunne jeg ikke udtale, så hun blev omdøbt til Medea og i daglig tale hedder hun nu Dulle eller Dullen.. Det er vist bare hendes personlighed som har afstedkommet det navn
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Thomas O'Malley , blev kaldt rødhætte før jeg fik ham, lidt for tøset så det blev til Røde, men når jeg kalder på ham, kalder jeg Rølle
Struves Manuel blev til Manne
Min eneste pige hed Harmoni, men hun blev kaldt Tulla eller Tulle musen.
Hvis du skal udstille er det vigtigste, at stamnavnet er på alle papir, men hvad du kalder dem betyder ikke noget i den sammenhæng.
okt 2013
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 909
okt 2013
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
Til ovenstående kommentar fra Krista har jeg lige en tilføjelse. Selvom Adam viser sig at være en Eva, så skal man have opdrætters tilladelse til et navneskifte, og opdrætter skal bestille den nye stamtavle.
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
Men vovsen kalder jeg hverken navnet på stamtavlen eller opdrætters kælenavn, så han har måtte vænne sig til et helt 3.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Madeleine kaldte jeg tit bare Maddie
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
Mine birmaer hedder Elsner's Iroquis og Askepots Al Kadiz Luke Skywalker - prøv lige at stå og råbe det, når man skal kalde på dem, hva'!
Så til daglig hedder de altså Rokki og Skye.
Men alle de killinger, jeg selv har enten opdraget eller haft i pleje, har fået navne som kan bruges/kaldes, hvis man vil. Vores andre katte, som alle er tidligere hitter, vi har fået ind i pleje, men altså har valgt at beholde, hedder Astrid (fordi det kan blive til A' strid, og det er hun, haha), Albert og Alexandra... og nej, det er ikke bevidst, at de alle sammen hedder noget med A.
jun 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 9 Emner: 6 Svar: 177
mine hedder det der står på stamtavlen, men hvis det havde været et navn jeg virkelig ikke kunne lide ville jeg kalde hende/ham noget andet til hverdag. På udstilling skal man bare være opmærksom på at man skal holde øje med stamnavnet
mange af mine tidligere killinger hedder noget andet (eller da i hverfaldt et par stykker), men det kan jeg også godt forstå. Jeg giver mine killinger navne som har en betydning for mig ellers er det noget fra en film, evventyr eller en gud
Ikaros - nu Zafir (birma)
Irina - nu Perle (birma)
Cosmo - nu Coco (som hans mor)
Kandis - nu Trille (huskat)
Louis - nu Snefnug (huskat)
Duchess - nu Diva (birma)
Dania - Nu Mille (birma)
kan ikke lige huske om der er flere
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
Muraco = morsmis, Mu
Becky = bøl, mors bøllepigen og nogle gange Becky.
Meli hedder Meli
sep 2012
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 102
Jeg fandt på nye navne til mine 2 NFO'er før jeg hentede dem, da jeg ikke var så meget for dem i deres stamtavle
min hun hed IMSE - nu hedder hun Ziva
hendes bror hed IGGY - hedder nu Ziggy
Navn og stamtavle.