{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.217 visninger | Oprettet:

Lidt øv øv.. {{forumTopicSubject}}

Ja så er jeg netop hjemkommet fra dyrlægen..

Både Smilla og Tøsen skulle have et sundhedstjek og deres vaccine, det er jo nu et år siden Smilla fik sine 2 første vacciner, og så syntes jeg det var smartest at få dem begge vaccineret samtidig, og da det er halvandet år siden Tøsen blev vaccineret, så var det jo meget passende, samt de begge trængte til at blive tjekket godt igennem..

Det blev de smiley
Jeg har jo gået og været lidt obs på Tøsens tænder fordi jeg syntes de er meget gule, og luftet tanken om en tandrensning..
Dyrlægen sagde hun havde lidt tandsten, men ikke noget der var alarmerende, de var faktisk rigtig fine for hendes alder, Tøsen fik grøntlys er sund og frisk, om end noget overvægtig og bør tabe sig, den vidste jeg jo godt, så nu prøver vi at luske en gang vådmad mere ind om dagen, tænker hun får en portion til nat mad også..

Så var der Smilla som jeg jo ikke har skænket en tanke, for hun er jo ung og aktiv, en fin smidig lille mis, men her kom så øv'et smiley for hun er ikke så fin som jeg går og tror, hun har nemlig problemer eller rettere begyndende problemer med tænderne, hendes tandkød er rødt i kanten og det ser ud til hun har risiko for at udvikle FORL smiley :( smiley ØV ØV og endnu mere ØV, jeg skal holde øje med det og så har jeg købt noget til at putte i vandet som skulle virke lidt ligesom mundskyl, det er ikke kritisk endnu, og indtil videre "kun" tandkødsbetændelse, så vil prøve at forebygge, og tandbørstning for jeg bare ikke lov til for Smilla, så vil prøve denne metode det skulle være lige så godt, da det renser munden hver gang hun drikker..

Er der nogen af jer der har prøvet det, eller kender det, det hedder - Vet aquadent - og er både til kat og hund???

Nå det var bare lige mit lidt sure opstød, ellers gik det fint og jeg er blevet 1800 kr fattigere smiley men bare kattene har det godt så er jeg tilfreds smiley skal lige nævnes at der foder for lige over 1000 kr. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt øv øv..
  • #2   11. nov 2013 Jeg har bedre erfaring med at komme Colostrum på vådmaden - og det gør jo så meget andet godt også

• #3   11. nov 2013 Øvsi bøvsi...

Men det er vel typisk man går og småbekymrer sig om den "gamle" kat, og slet ikke tænker at den unge kan have problemer!

Jeg håber da det der middel virker. Det lyder som en god løsning, hvis katten absolut ikke vil have børstet tænder.

Feline skal også vaccineres og til tjek her i løbet af den næste måneds tid, og krydser fingre for alt er fint!

Og så lige OT. "Kom nu leg med mig" siger Smilla. "Skrub af dit lille myr" siger Tøsen smiley

• #4   11. nov 2013 Øv det var da en træls historie. Nej jeg kender desværre ikke omtalte produkt, da jeg aldrig har haft tandproblemer med mine katte. Men jeg kan anbefale dig at fodre med RC Siameser varianten. De er langt bedre en dental fra nogle af af de gængse mærker. Selv den senile tandløs knaser dem. Alle mine har fået langt flottere tænder efter jeg efter en anbefaling fra en kollega afprøvede varianten.

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #5   11. nov 2013 Alvin har lige fået samme besked hos dyrlægen, og jeg fik også blot af vide at jeg skulle holde øje med det.

Det er 3 - 4 mdr. siden vi var ved dyrlægen, så jeg tager ham til dyrlægen igen her i december, og hører hvordan udviklingen er.

Hvad er det du putter i vandet?

• #6   11. nov 2013 Jeg har ikke hørt godt om de der "mundskyl", har dog ikke selv nogen erfaring med det.
    Har hørt mange tale godt for råt kød og små knogler til at rense tænderne, så den er hermed givet videre smiley
    Håber at du får styr på det hurtigt smiley

• #7   11. nov 2013 Lis det der Colostrum det nævnte dyrlægen vist også, men nu vil jeg lige se om det jeg har købt virker, hun sagde at hun havde set mærkbar ændring på andre dyr ved brug af det så det er jo et forsøg værd, og vil lige nævne at det ikke var hende der sagde jeg skulle købe det, det var faktisk mig selv der fik øje på det og spurgte ind til det, hun anbefalede mig blot at holde øje med hende, men jeg går lidt ind for hellere at forebygge end behandle, så derfor vil jeg prøve om jeg ser en ændring..

Marianne RC siameser er pillerne større der eller hvorfor tror du den virker bedre??? jeg fodre ikke med noget dental nu, men de får RC Maine Coon som godbidder, og dem knaser de begge flittigt, og Tøsens tænder syntes jeg er blevet pænere efter de får dem som godbidder..

Karina Hahaha lige præcis, det de 2 tænker på billedet, Tøsen knurre faktisk af den lille lige efter billedet er taget smiley

Fruen jeg skal nok berette om det når jeg har givet det en prøve periode, så må vi jo se om det virker, det håber jeg, det koster dog 75 kr. for 250 ml og 150 kr for den nummeret større, men der skal nu også kun 2,5 ml i vandet, så det holder jo et stykke tid..

• #8   11. nov 2013 N9nna jeg ved godt det der med råt kød, men den lille fis vil ikke spise råt kød hvis ikke det er i mundrette stykker, og så hjælper det jo hat, for så gnusker hun ikke rigtigt på det, den store vil godt have råt og får det fra tid til anden..

Men da vi her i huset mest spiser svine kød og jeg har hørt at råt svinekød kan give hjernebetændelse hos katte, hvis der er en vis form for bakterier i, så undlader jeg det...

• #9   11. nov 2013 Heidi. Den eneste forskel jeg lige kan se på "pillerne" er at der er et hul i midten. Pillerne er ca på størrelse med MC og dental, men, de varianter sluger mine hele. Da jeg fik det anbefalet og fik posen hjem, tænkte jeg fis med dig, men må erkende at det har åbenbart en virkning, som især ses tydeligt på min MCO, der bliver 13 år her første december. Allerhelst ville jeg gerne fodre alle mine med råt incl knogler og sener, men det er absolut ikke alle mine kræ, der er enig i min filosofi om at "råt er godt". smiley Nettop sener og knogler masserer jo tænder og gummer, så man er fri for at børste tænder. Jeg må så indrømme at jeg ikke kunne drømme om at børste mine kattes tænder.
    Gizmo der ingen tænder har, har ikke mistet dem pga af sygdom, men pga en psykopatisk nabo (tidligere bopæl), der sparkede ham lige i gabet, mens han lå og sov i haven.

• #10   11. nov 2013 Marianne jeg er også ret meget imod det der med at børste tænder på mine katte, det virker i min verden ikke naturligt, og får mig til at føle at jeg skulle begå et overgreb på mine katte, så det vil jeg meget gerne undgå..

Hmm jeg vil da overveje RC Siameser næste gang jeg skal have godbidder smiley

Det var da noget af en psykopatisk nabo du havde der, mærkelig opførsel, hvor er det synd for stakkels Gizmo at skulle blive udsat for sådan en omgang, men godt han klarer sig trods alt, imponerende hvad katte kan overkomme smiley

• #11   11. nov 2013 Herhjemme spiser vi (mennesker) ikke særlig meget kød, jeg køber dog masser af kød til dyrene smiley

• #12   11. nov 2013 Det der tandrens, har jeg fået, eller rettere købt smiley fik det anbefalet til Birk, han har efterhånden lidt tandsten ( det er den der grønne væske?) det kom til at koste mig en ekstra tur til dyrlægen, Manne kunne ikke tåle det smiley
    Og selv om man starter med meget lidt, kunne de smage det og drak ikke så godt som normalt smiley
    Har hørt, at et af indholdsstofferne også bruges i wc rens smiley
    For mig var det totalt spild af penge smiley smiley

• #13   11. nov 2013 PS smiley
    Jeg håber din lille pige ikke får for mange problemer med de tænder smiley

• #14   11. nov 2013 Tak Jette..

Hmm jeg må jo se om hun vil drikke det eller ej, og om det virker..

• #15   11. nov 2013 har også prøvet det og jeg følte at de drak mindre når det var i vandet... så tror de kan smage det smiley og jeg syntes ikke at det hjalp overhovedet så her er det tandbørstning og det har de ikke noget imod...de kommer selv når tandbørsten kommer frem

• #17   11. nov 2013 Hmm øv, det lyder til at det bliver et flop smiley

• #18   12. nov 2013 Tænk på, at mundskyld til mennesker ikke bør drikkes smiley og det er jo nogenlunde det samme som nu skal drikkes af katten.
    Da Manne ikke kunne tåle selv en smule af det, foreslog dyrlægen, at jeg tog det på en vatpind og smurte der på Birks tandkød.

• #19   12. nov 2013 Århh det var måske en meget god ide Jette, virkede det??

• #20   12. nov 2013 Han vil ikke samarbejde smiley så jeg ved det ikke.

Andre foreslår klorhexidin til mund sår, der ved du jo hvad du bruger smiley

• #21   12. nov 2013 Altså smiley på vatpind og gnide ikke drikke

• #22   12. nov 2013 smiley ja jeg vidste godt hvad du mente smiley

• #23   12. nov 2013 Korhexidin ad h til - lav en pasta af colostrum og smør på gummerne - det virker antiinfamtorisk. Vil lige sige det er svært at røre ud

• #24   12. nov 2013 Jeg må have fat i det der colostrum smiley

• #26   12. nov 2013 Tak Lotte smiley jeg fandt nogle små bøtter, det der er vist billigere i længden!

• #27   12. nov 2013 Billigere end i linket bliver det ikke - og slet ikke med 30% IgG -. er det lavere er kvaliteten dårligere - forstået på den måde det ikke er colostrum fra dyr der lige har født og der derfor ikke er så mange antistoffer i.

Når så man begynder at bruge det - bemærk kattens adfærd - det har helt utrolig effekt på psyken, katten bliver nemmere at have med at gøre:-)

• #28   12. nov 2013 Jeg fik læst artiklen du har skrevet smiley

Jeg kan næsten ikke vente, men må vente til den første, jeg har nemlig købt en stor del af julegaverne og forventer også flere dage med overnattende gæster i denne månede, så det bliver til den første smiley

Kommentér på:
Lidt øv øv..

Annonce