{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippe klør
  • #1   6. nov 2013 Mineille flippe helt ud smiley

• #2   6. nov 2013 Havde selv en kat der flippede ud hun bed rev og skabte sig vi prøvede en masse holdte hende i et håndklæde osv.

Først da jeg satte mig ind i klikker træning det blev nemt..
    Har hende på skødet, ikke liggende på ryggen som en baby men på maven som en kat smiley giver en godbid og klipper indtil hun begynder at blive sur godbid og fortsætter, bedste måde at lære dem at få klippet klør. Det der gør bare det hele meget værre....

• #3   7. nov 2013 OMG smiley Det der er synd for katten smiley

• #9   7. nov 2013 Stakkels kat. Det der er overgreb. smiley

• #10   7. nov 2013 Jeg kan altså ikke se at det er synd for katten på filmen, det går jo nemt og den ser da rolig ud;)

• #11   7. nov 2013 Maja G - Du syntes altså ikke det er synd at rulle sit dyr ind i et tæppe?

Det ville jeg ikke engang gøre ved min datter

• #12   7. nov 2013 Maja, prøv at tænde for lyden.

• #13   7. nov 2013 Jeg prøver at se den igen, men det af den jeg har set, der er katten jo fuldstændig rolig også mens den bliver rullet ind i tæppet smiley

• #14   7. nov 2013 Katten er det man kalder fikseret det er ikke fordi den er rolig eller bliver mindre stresset det er udelukkende for at gøre det nemmere for mennesker...

• #15   7. nov 2013 Beltane
    Jeg ville heller aldrig rulle hverken min kat(han ville så også gå amok) eller mine børn ind i et tæppe;) katten klarer sine klør selv og min datter hjælper jeg;)
    Tinka
    Lyden er ikke noget som helst i forhold til når Louie skal børstes, det kan lyde rigtig slemt....han både hvæser og knurre og bider;)
    Jeg vil da altid prøve at komme afsted med det på den gode måde, med godbidder og ros, og det virker da også langt hen ad vejen;)

• #16   7. nov 2013 Black Oak
    Jeg forstår hvad du mener med fikseret, fuldstændig lige som Louie hos dyrlægen...
    Det er stressende, men nødvendigt smiley

• #17   8. nov 2013 Felis skrev "Katte skal kun have klippet kløer hvis de holdes under forhold hvor deres kløer ikke slides på normal vis så det bliver et problem for katten, at dens kløer hænger i tæpper og møbler ved normal gang.

Alt andet er for ens egen bekvemmeligheds skyld, og dermed et uhensigtsmæssigt overgreb på dyret...som faktisk kan skade kattens tæer/tåstilling med ulempe og smerter til følge"

Det synes jeg nu nok er en overdrivelse. Der er jo trods alt ikke tale om declawing, men om at klippe den yderste spids af neglen - den som du selv skriver, kan slides på normal vis. Hvis katten ligefrem får skadet sin tåstilling ved at man klipper kløerne, så gør man altså et eller andet meget forkert.

Jeg har ikke set filmen, da jeres beskrivelser ikke lyder rare.
    Mine katte er alle vant til at få klippet kløer, så det er hurtigt og nemt overstået og vi er fine venner imens og bagefter. En enkelt synes ikke det er det fedeste i verden at sidde stille til det og så nøjes vi med et par kløer ad gangen. Kloklipning er trods alt ikke så vigtigt, at jeg vil begynde at bruge magt. Metoden med et håndklæde om katten, har jeg dog brugt ved pillegivning til en syg kat, men kun fordi der ikke var andre muligheder. Og pillerne skulle hun jo altså have.

Kommentér på:
Klippe klør

Annonce