{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klippe kattenes klør
  • #1   1. jul 2007 Tina M: ok det er ikke for tidligt at gøre det nu? Synes bare jeg havde hørt eller læst på et tidspunkt at de skulle være ældre...

• #2   1. jul 2007 Min dyrlæge fraråder at man klipper kløerne, hvis ikke katten ødelægger møbler osv.

• #3   1. jul 2007 May-Britt S: Det har jeg godt nok aldrig hørt om... For hvis man ikke klipper klørerne hænger de da fast i al ting og det er da synd for kattene, selv om de har masser af krædsetræer som de bruger flittigt er de skarpe.

• #4   1. jul 2007 Narascha F: Ok nu giver det lidt mening smiley men forstår bare ikke at May-Britt S siger at man helst ikke må klippe klørerne, for de bliver jo også længere og længere hele tiden.

• #5   1. jul 2007 Natascha F: Ja jeg har det på samme måde smiley

• #6   1. jul 2007 Det er jo goså et krav til udstilling at kløerne bliver klippet smiley Tro ikke de ville stille det krav hvis det skulle være dårlit for katten.. smiley

• #7   1. jul 2007 Det er selvfølgelig noget andet, hvis kløerne hænger i osv. Men man skal ikke bare klippe dem for at klippe dem. Det er ikke naturligt.

• #8   1. jul 2007 May-Britt: Hvad giver din dyrlæge som begrundelse for at fraråde kloklipning? Der er jo meget ved vores måde at holde kat på i dag, som ikke er naturligt, og jeg mener ikke at kloklipning på nogen måde kan være til skade for katten. Alle mine får klippet kløer. Det fik mine killinger også som helst små. Man behøver ikke nippe så meget af, men det er en rigtig god idé at vænne dem til håndteringen smiley De tre, som blev hjemme er meget nemme at klippe kløer på i dag, hvor de er et år. Jeg kan ikke huske præcis hvornår jeg startede, men vil tro det var tidligere end 9 ugers alderen.

• #9   1. jul 2007 Det er slet ikke noget med at de hos min dyrlæge generelt fraråder, at man klipper kløerne på kattene.

Det kom af, at jeg ville klippe kløerne på Missi, da hun var bedøvet den anden dag i forbindelse med pelsen. (tidligere ejer havde ikke kunnet passe den, så det var så slemt, at hun måtte bedøves, så hun kunne få ordnet pelsen).

Da jeg ville gøre det spurgte hun om, hvorfor jeg ville klippe kløerne. Om hun rev hul i møblerne eller hang fast i noget. Det gør hun ikke - og derfor sagde hun, at hun ikke synes at jeg skulle klippe dem. Hun har indtil nu været indekat og de er lange, men ikke så de hænger i nogle steder.

Nu er der ikke noget med udstilling osv. med hende. Var det af en eller anden grund nødvendigt, så skulle de selvfølgelig klippes.

Håber det jeg skriver giver mening smiley

• #10   1. jul 2007 Yep - det giver mening smiley

Kommentér på:
Klippe kattenes klør

Annonce