Min kat opføre sig sært.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en killing på godt 20 uger, han har boet hos i halvanden måned cirka og er en helt utrolig sød og kærlig kat.
Men her den sidste uges tid, er han begyndt at vælte sit tørfoder udover hele køkkengulvet, ligeså hurtigt som jeg rydder det op, så gør han det igen..
Jeg har ikke skiftet foder eller noget - Jo han får noget andet vådfoder, men det spiser han med velbehag, det er kun hans tørfoder han gør det ved..
Hvis han står og roder i det og jeg rejser mig så gemmer han sig lige med det samme, som om at han god ved han ikke må gøre det. Men igår gjorde han det helt åbenlyst mens jeg stod og så på det..
Nogen bud på hvorfor han gør det ?
Eller hvad jeg kan gøre ved det..
Jeg er jo super glad for ham, men det der er godt nok irriterende.
sep 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 12
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
En tung tung skål kan afhjælpe problemet men løsningen er ikke at tage hans mad fra ham (tværtimod!)
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
sep 2013
Men hvis det bare er en killinge ting så må jeg jo vende mig til det.
- Kan jeg gøre noget ved det, eller for at aflede ham ?
Syntes jeg prøver både at lege med osv for at aflede ham men så snart jeg stopper så er han i skålen igen..
Min kæreste overvejde sågar igår om vi skulle have en killing mere, om det evt er fordi han keder sig
sep 2013
feb 2012
Jeg vil sige at det er en vane der går væk med tiden.
i kan evt prøve at sætte maden på en form for bakke uden høj kant (evt. en skobakke) og så lad ham lege med maden på den. Det kan være han helst vil have maden fra gulvet
feb 2012
Gizmo spiser altid på den måde at hun tager en foderpille op ud på gulvet og spiser, op-ud-spis indtil hun er mæt.
Faktisk spiser hun bedst og mest, hvis jeg tager en håndfuld tørfoder og kaster ud over gulvet.
Det kunne i prøve at gøre? så får han sin vilje og i slipper for at samle foder op hele tiden (måske ikke en håndfuld med prøv med lidt piller ad gangen)
sep 2013
Når vi har givet ham godbidder (lige fra starten) har vi altid kastet den ned på gulvet, hvorefter han så leger med den i 5 minutter cirka før han vælger at spise den..
Gu ved om det er derfor han gør det med hans tørfoder ?!
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Hvis du har et ovenfast fad kan det bruges, det har kant er ikke så dybt, har stor overflade, og hvis det er af glas/ ler er det også tungt det fungere her, men når Mitti er udvokset skal de igen arbejde for føden
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Køb evt en foderbold hvor pillerne kommer ud enkeltvis, eller en foder akivitetsdims som feks denne:
sep 2013
Så nu skal det have en chance
Min kat opføre sig sært..