{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Kat opføre sig mærkeligt? {{forumTopicSubject}}

Hej kg mig og min kæreste har for et stykke tid siden fåret en norsk skov kat og vi aftalte at jeg var den der skulle tage mig af den og gør jeg selvfølgelig giver den mad og godbidder og leder med den og nusser med den osv men her de sidste dage er den bygendt og søge væk fra mig (fx gider den ikke rigtig ligge ved mig mere) men den vil gerne hoppe op til min kæreste osv og følger efter hende osv hvorfor gør den det? Mvh KAsper

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat opføre sig mærkeligt?
  • #1   16. sep 2012 Hvor gammel er katten?

• #2   16. sep 2012 Hmm min teori er at hvis din kæreste har ignoreret katten hele tiden så er det fordi katten vil have din kærestes opmærksomhed, katte hader at blive ignoreret, det gør dem utrygge, så det kan meget vel være derfor...

• #3   16. sep 2012 Hun har da snakkede og kælt med den ? Og den er 15 uger

• #4   16. sep 2012 Katte er nogle finurlige nogle, de bestemmer selv hvem de vil have opmærksomhed ved, min søster har 2 katte (søskende) det er hende der passer dem med mad, kasse m.m., men der er hos min svoger de søger kontakt og ligger ved om aftenen, meget til min søsters skuffelse, for som hun siger den ene kunne vel godt vælge mig smiley
    Jeg tror bare at katten nu har fået din accept, nu vil den have din kærestes, måske jeres kat er til piger smiley Nej pjat, din kat er så lille så den skal finde sit stå sted så den vil givet vis skifte mellem jer som det passer den, du kan ikke bestemme hvor den skal ligge eller hvor den skal søge kontakt, det er der ikke noget mærkeligt i, de har deres egne mønstre som vi ikke kan og skal blande os i.. smiley

• #5   16. sep 2012 For er være ærlig helder jeg mere til den typiske ;p Hankatte kan godt lide damer, og hunkatte kan godt lide mænd. Dette gælder self ikke -altid- men for det meste, og gælder for både dyr og mennesker (Vi alle inkl. mennesker gør det ubevidst)
    Min erfaring er der altid perioder hvor dyrene gerne vil være ekstra sammen med nogen af det modsatte køn. F.eks. er alle vores hunde tæver, det resulterer så i at min stedfar er oversvømmet af hunde ;p
    Men det er en helt naturlig reaktion smiley

• #6   16. sep 2012 Bliver dens holdning ikke lavet lidt om når den så får "klippet" pungen?

• #7   16. sep 2012 Altså, ved hunde i hvert fald bliver intet anderledes af at de bliver kastrerede eller steraliserede. Men skal ikke kunne sige det.

• #8   16. sep 2012 Frk. Leo teorien er god nok, men holder bare ikke altid, min søsters katte er hankatte og kan bedst lide at ligge ved min svoger, i det tilfælde tror jeg det har noget med at han (min svoger), er først hjemme og sætter sig og slapper af når han kommer hjem og så har han en utolig lav hvilepuls, det tror jeg kattene fornemmer.
    Min kat er en hunkat og det er mig hun søger.
    Men som sagt så tror jeg du har ret i de fleste tilfælde så søger dyr som mennesker det modsatte køn..

Og nej Kasper du skal ikke regne med at fordi den får klippet strengen, at det vil ændre sig, men der kan være mange andre grunde til at det måske vil ændre sig, men har katten bestemt sig for at kaste sin kærlighed på din kæreste så må du acceptere dette (du har jo også kastet din kærlighed på hende så katten følger dit eksempel smiley )

• #9   16. sep 2012 Heidi - Jeg skriver også at det gælder ikke altid smiley Men det sker meget ofte. Faktisk har jeg aldrig haft eller kendt nogen med et kæledyr der ikke opfører sig sådan smiley Men ved der er kæledyr der ikke gør.

• #10   16. sep 2012 Ja man skal altid huske det ikke er ensbetydende med man ikke får et godt forhold til dyret smiley Jeg har et fantastisk forhold til alle tæverne smiley Men når der gælder sofahygge, så er det mandlige selskab lige lidt bedre smiley

• #11   16. sep 2012 Det er også forskelligt hvor stærkt det er for kæledyret. Min søster han hund f.eks. sidder nærmest aldrig og hygger med en anden fyr, ikke engang min søsters mand smiley
    Men er der damer til stede er han den største puttegris der findes smiley
    Men vores hun-hunde vil gerne sidde og hygge med os, hvis der ikke er mænd til stede smiley Er der mænd der rykker de sig helst tættere på dem smiley

• #12   16. sep 2012 Hehehe smiley Ja de er sjove de dyr, de gør hvad der passer dem, og der ligger klart et urinstinkt et eller andet sted.
    Har også en kammerat hvis han hund bedst kan lide kvinder, hvilket var lidt skidt, da han kone døde pludseligt, for det tog hårdt på både hund og mand, da hunden og konen havde et helt specielt forhold smiley

• #13   16. sep 2012 nogle killinger søger modertryghed min er 19 uger nu men da jeg fik hende da hun var 12 uger hun var meget opsat på min kæreste opmærksomhed nu er hun kun mors pige hun render væk eller gemmer sig ved mig når han kommer hjem men ellers er det ikke et problem når jeg er i skole putter hun gerne under dynen sammen med ham

Kommentér på:
Kat opføre sig mærkeligt?

Annonce