9 ugers killinger med tynd mave. {{forumTopicSubject}}
Kære KG.
Jeg skriver til jer her for at få et godt råd til mine 3 killinger, der de sidste par dage har døjet med tynd mave.
De har god appetit, drikker godt og har en god energi -altså ingen sløjhed eller noget. Det er kun når de skal på bakken, den er gal..
Jeg har ikke skiftet foder, de får Hills killingefoder som de må få fra de er 3 uger og op til et år og der har ikke været problemer før nu her.. De har sideløbende fået lidt torskerogn og killingevådfoder, som de har været vant til at få siden de var 4-5 uger, så ved ikke helt hvad det kan være der giver tynd mave.. Mine tanker går på orm eller hårboller, men hvad mener I? Og har I et godt husråd, indtil jeg kan få fat i dr. dyr?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men tænker måske lidt på, hvor har du killingerne henne??
Kan de have fået træk eller spist noget du ikke har set??
Jeg syntes bestemt du skal få fat i dyrlægen, for killinger med dårlig mave bliver meget hurtigt dehydreret, så det er vigtigt at de får væske og bliver behandlet hurtigt..
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 29 Svar: 109
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men kogt torskerogn (altså rigtig torskerogn, ikke fra dåse) blandet med ymer skulle også være godt for killinger, men om det hjælper på dårlig mave tør jeg ikke sige, da jeg aldrig i alle mine år med katte har haft en kat med tynd mave..
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
dec 2011
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1.018
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.126
Tænker også på om morkatten er vaccineret for nylig? For ellers kan de mangle antistoffer over for de sygdomme som man vaccinere imod, og er det sådan det er kan killingerne have brug for, at blive vaccineret en ekstra gang.
Har læst at det anbefales, at vaccinere ved 8, 12 og 16 uger hvis mors vaccine ikke er ny?
aug 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 29 Svar: 109
9 ugers killinger med tynd mave.