{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Pris på kat {{forumTopicSubject}}

Hej alle i skønne katteejere smiley
Jeg har en veninde som desværre står og skal af med hendes sphynx kat, han er 5 år gammel og katereret.
Hvad ville være en fair pris at hun tog for ham ? Jeg tænkte at der nok var nogle herinde der har mere forstand på det end jeg har smiley
Hun sætter det selvfølgelig også højt at det er en super familie han kommer til.

Håber der er nogle der vil hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på kat
  • #1   19. maj 2013 Et par tusinde ville ikke være unfair. Jeg tænker 2000-3000 og så kan alt kattetilbehøret følge med

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #2   19. maj 2013 Det er meget forskelligt hvad folk tager for deres voksne katte smiley

Jeg gav selv 1250 kr for Sahko da jeg i sin tid hentede ham på Vejle dyrehospital, men der betalte jeg jo heller ikke for at han var en racekat, jeg betalte for de dyrlægebehandlinger han havde fået smiley

Det kommer jo også an på hvad hun har af krav til nye ejere smiley

Personligt havde jeg nok sat prisen til de 3-4000 med kattens ting også ville der være plads til at forhandle prisen for den rette ejer smiley

• #4   19. maj 2013 Okay tak for svar smiley
    Vil Jeg sige videre til hende ..

Må indrømme jeg ikke ved om stamtavlen følger med, tror jeg da (men har jeg slet ikke forstand på) smiley

• #5   19. maj 2013 Nårh, så følger den nok med smiley

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#6   19. maj 2013 * Kattemis * - Det kan godt være at tavlen skal følge katten, men det ændrer ikke på at der er mange der sælger tavle katte videre uden tavlen.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#8   19. maj 2013 Jamen så er det vel også et helt legalt spørgsmål smiley

• #11   19. maj 2013 Som regel sælges katte over 12 måneder for ca det som en kastration koster, også selv om den har tavle, er udstillet og mere til smiley
    Røde var 11 måneder, har været udstillet flere gange, jeg gav mindre end du kan få en internat kat for.
    Ved der er flere i samme leje.
    5 år gammel, så er det ikke prisen der er vigtigst men, at den får et godt hjem! Også selv om det er en dyr rase.

• #12   19. maj 2013 Ps, ser i snakker om opdrætteren, ja ring da til hende, men det plejer vist, at være!!
    " du må ikke sælge katten de første 2 år uden, at aftale det med opdrætter og ved salg skal den være neutraliseret"
    Sådan lyder det på mine.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#13   19. maj 2013 Nu har jeg personligt købt Sahko igennem dyrlægen, har dog været i snak med opdrætter og hun ville bestemt også være super glad hvis jeg kontaktede hende inden Sahko ville blive sat til salg, som jeg dog har forsikret hende om han ikke gør smiley

Jeg har dog ikke nogen kontrakt på ham smiley Men jeg vil holde mit ord til opdrætter smiley

• #14   19. maj 2013 Nemlig Maria,, opdrættere sætter også pris på Info, hvis katten er syg eller bliver aflivet, det er jo deres opdræt.

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#15   19. maj 2013 Ja de får jo også jævnlige opdateringer på ham, eller skulle man sige historier om hans sære påfund smiley Self. med billeder.
    Jeg tror også jeg ville blive super glad hvis jeg var opdrætter smiley

• #16   19. maj 2013 få lige ejer til at kontakte mig jeg har muligvis et godt hjem på hånden.
    sender mit nr i en pb

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#18   19. maj 2013 "Racekatte bliver jo typisk ikke så gamle"

Det må jeg indrømme jeg aldrig har hørt om før?

• M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

#20   19. maj 2013 Fruen på Godset nej det tænker jeg også, alder på en kat handler jo helt og holdent om ejers pasning (Self. kan der ske uforudsete ting) Sahko er 4 nu og jeg må indrømme han virker ikke til at være gammel eller "skrantende" på nogen måde. Han er frisk og frejdig, ja han leger faktisk en del mere end Diva'en der er yngre end ham.

• #21   19. maj 2013 Jeg har fra flere dyrlæger hørt, at de mener MCOer er gamle når de er 10, de har ikke så høj en gennemsnits leve alder som andre smiley min datter har to på snart 10 år, men det er også de eneste ud af 7 MCOer i familien smiley

• #23   19. maj 2013 Stigende alder betyder også tit flere besøg ved dyrlægen, og en kat kan vist ikke syge forsikres uden dyrlægens mellemkomst, når den er over 4 år.

• #25   19. maj 2013 Flemming hvem har oplyst dig om det? Jeg mener da der er mange andre som bliver ældre, og 15-18 år? Det er da vist ikke gennemsnits levealderen på en huskat smiley

• #30   19. maj 2013 Hvor meget er det rimeligt, man betaler for at hjælpe en katteejer af med sit "problem", samt tillige garantere et godt hjem for "problemet"?

Min mening om omplacering af katte er, at katteejeren skal være så helt og aldeles sikker på, at det nye hjem er et <b>godt</b> hjem, at pengebeløb er komplet underordnet.
    Men ja, der skal vel sættes en eller anden symbolsk pris til en start (også for at sortere dem-der-begærer-hvad-som-helst-der-er-gratis fra). Men hvad det beløb bør være...? Et par tusinde måske....

• #31   19. maj 2013 Ja jeg har jo selv sagt fortidligt farvel til 3, 2 bimser på 2,4 og ca 3, 2 år og en MCO på 4,3 år smiley

• #33   19. maj 2013 Mht. alder, så har jeg en lidt (træls) ide om, at det måske er med katte som med hunde - at de store og tunge racer ikke bliver så gamle som de små vævre typer smiley Men jeg ved det ikke (og håber heller ikke, det er sådan!)

• #35   19. maj 2013 Dee Jay havde nogle sære spise vaner, han var uldæder, men begrænsede sig ikke til uld smiley han havde en lang liste af indlæggelser fordi det ikke kunne passere, siste måltid blev et par sommersko, og den dyrlæge jeg havde dengang, var ikke glad for, at lukke op for, at rode rundt, det kunne ikke ses på rønkten, så jeg sagde farvel, fordi maven blev jo ikke bedre med tiden.
    Tulla var født med handicap, men blev aflivet anden gang hun havde galdegangsbetændelse og vi var kommet der til hvor der ingen fremgang var, og leveren var ved, at gå ned.
    Manne,, det er jo ikke 2 måneder siden smiley selv om han var af testede forældre med perfekte hofter, havde han HD, slemt i den ene side, han fik ondt i ryggen det var derfor vi opdagede det, han fik maveproblemer af den smertestillende og selv på overdosis var han ikke smertes fri, så jeg tog afsked med ham.
    Røde er 4 medkat Birk lever med og også den sidste.

• #36   19. maj 2013 Max 2000 med stamtavle, attest fra dyrlægen at tænder og kat er sunde, hvis ikke skal det udbedres først for sælgers regning

• #37   20. maj 2013 Tak for alle jeres svar smiley
    Hendes mor har tilbudt at hun måske kan ta' ham indtil min venindes datter bliver helt rask igen (hendes datter ryger ind og ud af hospitalet pga hendes lunger, så hun føler ikke hun har den nødvendige tid til ham)
    Men jeg giver hende mit log in så hun kan gå ind og se alle svarene smiley

• #39   20. maj 2013 Winnie, så DU skulle betale 10.000 for at befri tidligere ejer for sine "problemer"? :-S
    Det er det, jeg mener, er den omvendte verden.
    Men når bare kattene får et godt hjem, så kan det, som det gør i ens hjerte og samvittighed, slet ikke gøres op i penge - ligesom katte, efter min mening, heller ikke kan.

• Ketty V
    Ketty V Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #40   20. maj 2013 jeg kunne godt være interesseret i din venindes kat har lige lagt en søge annonce ind

Kommentér på:
Pris på kat

Annonce