{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Gider ikke tisse i kattebakke? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley
Jeg har en lille hun killing på ca. 3-4 mdr. Næsten lige da vi havde fået hende fik hun blærebetændelse og ville ikke tisse i bakken, så vi tog hende til dyrelægen, som gav hende noget medicin, som skulle hjælpe. Nu er hun stoppet med medicin og vil stadig ikke tisse i bakken, uanset hvor meget vi sætter hende i den. Hun foretrækker stadig vores bløde ting som, puder, tæpper osv.
Nogen der måske ved, hvorfor hun gør det eller nogen gode råd til, hvordan vi vender hende af med det?(:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine vil ikke tænde 750 kr.
  • Cleaning 2 weeks 1.200 kr.
  • Tilslut ny køkkenvask til afløb og samle aftræk fra emhætte 1.200 kr.
  • Tilslutning opvaskemaskine 400 kr.
  • Samle et homegym 3.770 kr.
  • Montering af gardin + bore et hul i loftet og opsætning af loftslampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gider ikke tisse i kattebakke?
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 154 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #2   29. jul 2013 En dyrlæge fortalte mig engang at det godt kan komme 2 gange lige efter hinanden, så må katten have medicin igen i ca 5 dage "kan ikke huske hvor længe"

• #3   29. jul 2013 Hun kan jo også forbinde bakken og det grus i bruger nu, med noget dårligt, altså smerte, så jeg vil foreslå jer at købe to nye bakker, hvis den i har nu er lukket, så køb åbne ( eller tag låget af den gamle) modsat hvis i har åben nu, sæt mindst en af dem et nyt sted og køb noget andet grus, og start forfra smiley jeg håber det lykkes.
    Forresten stil helst bakker tæt på hvor hun gør sig rent nu, hvis det er sengen, så stil en ved sengen.
    Når hun er sikker bakkebruger, kan i laaaangsomt flytte bakkerne hen mod den ønskede plads, går det for hurtigt eller kommer der tilbage fald, så start der hvor det gik godt smiley håber det kan hjælpe dig, og selvfølgelig skal du være helt sikker på hun er rask.

• #5   29. jul 2013 Jeg tror også at I må have hende tjekket endnu engang for at se om blærebetændelsen er helt væk..
    Jeg havde engang en hunkat der fik flere blærebetændelser oven i hinanden, det tog knap en måned med antibiotika før hun var helt rask...

• #6   29. jul 2013 Godt du fandt den Tinka smiley

• #7   29. jul 2013 Jep, hvis nu Annasofie ikke lige havde set det, så er der jo lidt at gå i gang med. Håber hun finder noget i trådene, der giver mening.

• #9   29. jul 2013 Dyrelægen mener også, at vi har fået hende for tidligt. Men vi fik af vide, at hun var 12 uger af dem vi købte hende af. Så dyrelægen var ikke engang sikker på, at det var blærebetændelse, for det var svært for hende at se på sådan en lille kat. og så sagde hun, at det ikke er normalt at så små katte får blærebetændelse.
    Men det kunne da godt være, at vi skulle få det tjekket igen. Bare for at være helt sikre. smiley
    Men efter hun begyndte at få medicin, tog vi kattebakken et andet sted hen. og der har vi så set hende tisse to gange, men ellers ser vi ikke hun tisser.. andet end på tæpper osv.
    Men vil ihvertfald tage alle de gode råd til mig. smiley Håber vi finder en løsning for hende. smiley

• #10   29. jul 2013 Og forresten så får hun det tørfoder der hedder, perfect fit junior smiley hun får ikke våd foder endnu smiley

• #12   29. jul 2013 Begynd på vådfoder, så der kommer noget væske igennem systemet ig gerne med en ekstra sjat vand i, hvis hun gider det. og skift foder til noget kornfrit killingefoder (ikke urinate uden lægen har sagt god for det) Hvis hun allerede nu har tendens til urinvejsinfektioner, bør hendes mad afspejle det.

• #13   29. jul 2013 Så prøver vi at give det, et bestemt mærke du kan anbefale? smiley
    Nej det er hun ikke

• #16   29. jul 2013 Jeg kender desværre ikke noget kornfrit killingefoder jeg kan anbefale ud fra erfaringer.

Men applaws, sanabelle, porta 21 og orijen (bl.a) laver kornfrit foder, så mon ikke de har en killingevariant

• #17   29. jul 2013 Vi tror også vi har fået hende for tidligt. Efter hvad vi har fået fortalt af dem vi købte dem af skulle de være lige gamle. Men den anden kat vi har er over dobbelt størrelse af hende.
    Okay så ved jeg det. Men i den dyrehandel vi købte det i, var der ikke andet killinge forder end det, så det blev det. Men vil uden tvivl følge jeres råd og give hende noget andet. Håber virkelig det hjælper smiley

• #20   29. jul 2013 De nævnte mærker kan heller ikke fåes i en forretning, men tilgengæld på nettet, hvor kattefoder er meget billigere end i forretninger.

Jeg sparer nok omtrent 100-200 kroner her gang jeg køber tørkost ved at købe det på nettet

• #21   29. jul 2013 Så går jeg på jagt på nettet smiley

• #24   29. jul 2013 Jeg er ikke så begejstret for arion. Kigger man på de tre første ingredienser på de fleste af deres varianter er to ud af tre korn og ikke kød.

Og deres large breed indeholder kun 30% kød. Ikke meget i forhold til den høje pris.

Efter min mening

• #25   29. jul 2013 Hvis du kikker på nettet så kik på Zoopluds.dk smiley

Ja giv endeligt vådfoder i varmen, mine får morgen og aften, det er normalt totalt kornfrit, men her i varmen må jeg sige jeg giver dem en ekstra gang ( Birk tikker ) den midt på dagen er fra Brugsen og skod, men de får ekstra vand i og de tager kun det våde, og lige med min Birk er det vigtigt han drikker smiley

• #27   29. jul 2013 Det er absolut ikke dyrt smiley

• #28   29. jul 2013 Eller den pris man finder i petworld:b
    Der koster det 410

• #29   30. jul 2013 Tak for alle jeres råd, det er virkelig noget jeg kan bruge. smiley

• #31   30. jul 2013 Hvis tysk ikke er din stærke side, så læs om de forskellige fodervarianter på www.zooplus.dk og så brug www.zooplus.de når du bestiller...
    Mange gange kan man spare en del ved at bestille gennem den tyske..
    Men sammenlign priserne inden du handler, for den danske side er portofrit ved køb over 299 kr smiley
    Den tyske har fjernet deres fri porto, nu betaler du vist 6,50 € uanset hvor meget du bestiller smiley

• #32   30. jul 2013 Okay tak smiley jeg ser lige på det smiley

Kommentér på:
Gider ikke tisse i kattebakke?

Annonce