{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Lunger ikke folde ordenlig ud killing {{forumTopicSubject}}

Hej alle, så har jeg så været inde i nat hos dyrlægen med min lille "svække" da han tabte sig og blev grå om munden, og han spiste heller ikke,.
det viste sig at hans lunger ikke er ordenlige foldet ud, og at han dermed ik får nok ilt ig så bliver han træt og kold og mister lysten til mad, dyrlægen sagde at han havde alle odds mod sig og at det næste 1½ dø var kritisk, nu har han så overlevede natten, og vejeer nu 113 gr, hvor han iigår vejede 108 gram, jeg fodre ham hver 2 time og prøver så at få ham til at tisse og prutte, og søre for at mormis gider ham og vasker ham.

er der nogle der har prøvet at ens killingslunger ikke var foldet ordenligt ud ( dyrlægen sagde at det desværre var ret normalt) ? og hvor lang tig går der ca før de så bliver normale?

jeg synes han har fået en smule mere energi siden igår, men har har også fået væske inden under huden,

HJÆLP SØGES!

mvh charlotte

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lunger ikke folde ordenlig ud killing
  • #3   9. jul 2009 nej hun sagde intet om det, det er derfor jeg spørger, er der nogle af jer der ved det, eller nogle måde jeg kan hjælpe lille svække på?

• #4   9. jul 2009 Lungerne ikke foldet ordentligt ud? Hmmm!

Jeg ved, at det kan ske, at når efterbyrden løsner sig fra livmodervæggen og derved ikke længere optager ilt, så holder den ufødte killing instinktivt vejret i vist stykke tid (husker ikke hvor længe), og så snapper den efter luft.

Er den så endnu ikke født, får den selvfølgelig fostervæske i lungerne i stedet for luft. Nogle killinger "drukner", men andre bliver født så betids, at de også får luft. Man kan tit høre på sådanne killinger, at de "klikker", når de trækker vejret.

I nogle tilfælde absorberes væsken gradvist i lungerne i løbet af et døgns tid, mens der i andre tilfælde er for meget væske til, at killingen overlever.

Du kan vist desværre ikke gøre ret meget andet end det, du allerede gør.
    Jo, så skulle killingen måske være indlagt og få ren ilt + sondefodring.

Jeg synes, det er gode tegn, at den tager på i vægt, og hold øje med farven på dens tunge. Den skulle gerne blive mere lyserød.

Held og lykke!

• #5   9. jul 2009 Vores maine coon fik fem killinger - alle døde indenfor fem dage - ifølge dyrlængen fordi lungerne ikke var foldede ordentligt ud. de hev efter vejret og blev kolde og slappe...

• #6   9. jul 2009 Lungerne er noget af det sidste der bliver færdigt op fostret, derfor går det tilt galt hvis killinger fødes for tidligt.

Foldet ud, den benævnelse kender jeg ikke. Men jeg kender lyden af lungeklapper der gnider mod hinanden, en form for klikkelyd - det er ofte en bakteriel infektion - det overlever nyfødte killinger ikke

• #7   10. jul 2009 Lilla Svække er desværre død, det viste sig efter at min mor (dyrlæge) gav han et ordenligt tjæk at han godt kunne få mad i maven men at det ikke kunne komme vidre for mave til numse der var en forsnevring næsten helt lukket, det var derfor han kastet op hele tiden, mens han samtidig havde klikke lyde fra lungerne og nok har haft fostervand deri samtidig, han døde i mine hænder torsdag den 9 kl 11.45, hvil i fred lille svække, du vil aldrig blive glemt.!
    De 3 tøser tager ordenligt på og har det fantastisk, de vejer nu alle over 150 g. dejligt smiley

tak for alt hjælp.

Kommentér på:
Lunger ikke folde ordenlig ud killing

Annonce