Huskat og birma? {{forumTopicSubject}}
Hej alle - jeg har en normal huskat på snart 2 år. Han har været indekat men har det sidste år gået ude om natten. Nu skal jeg flytte fra min mor og op i en 70kvm lejlighed, og vil selvf gerne have ham med! Han er meget sin egen og holder sig også meget for sig selv, men har dog en enkelt katteven udenfor... Kan jeg godt tage ham med op i lejligheden, så han blir indekat igen? Skal bo på 2 sal nemlig! Jeg vil self gå tur med ham en gang imellem så han får lidt luft... Men er det fair at gøre ham til en indekat igen, og muligt? Derudover tænkte jeg at give ham en ekstra ven til når han skal være alene hjemme. Kan han gå i spænd med en birma og omvendt?
Håber på svar, på forhånd tak
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Du kan jo besøge den så tit du vil - går jeg da ud fra
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 21 Emner: 16 Svar: 117
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Som Marianne skriver - du kan jo altid besøge ham.
Det er meget få udekatte der kan vendes tilbage til at være indekatte, og man risikerer at stå med en meget frustreret kat der hyler på alle tider af døgnet for at komme ud, raserer hjemmet og begynder at urinere på uønskede steder grundet sine frustrationer.
Så synes jeg hellere at du skal anskaffe dig 2 killinger samtidig, når du flytter i lejlighed, de vil have rigtig meget glæde af hinanden som indekatte
aug 2012
Følger: 1 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 205
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Jeg ville nok anskaffe mig en killing, så den ikke keder sig...
Men hvis den kan blive hos din mor, så er det værd at overveje...
Personligt ville jeg tage den med - Den kan jo altid flytte tilbage igen...
dec 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 92 Svar: 533
Da jeg fik min første kat fra internat, der var den blevet fundet i et sommerhusområde, og den tilpassede sig fint inde, da jeg boede i lejlighed... Det var den over et halvt år, indtil jeg flyttede i hus.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg syntes du skal efterlade den hos din mor og sin katteven..
Med hensyn til om den ville kunne med en Hellig Birma, så hvis spørgsmålet går på om du kan have racekat sammen med huskat så ja det er der intet i vejen for, men bedst er det at få dem nogenlunde samtidig og i ca samme alder..
Syntes du skal overveje at når du flytter så få dig 2 killinger eller ungkatte, en Hellig Birma fungere nemlig sjældent så godt alene..
Huskat og birma?