{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.436 visninger | Oprettet:

Tror jeg blevet snydt for en killing:'( {{forumTopicSubject}}

I dag, skulle havde været den store dag, hvor min lille nye skulle hjem til mig, men nu er kl. 22:15 og har ikke fået killingen.

19:00 tiden i går skrev jeg og spurgte hvad tid hun regnet med at komme med killingen i dag, da hun gerne vil ud med den til mig. - Hvilket var helt fint med mig - God sælger, der vil hendes killinger det bedste, tænkte jeg.

Hørte ikke fra hende, først i dag ved en 15:00 tiden efter jeg havde skrevet en sms, et ubesvaret opkald, og et indlæg på annoncen på dba.dk - får jeg et svar, hvor den lyder på hun ikke har sin bil lige nu, men hun vil vænne tilbage når hun har fået den tilbage.

Skriver så til hende her kl. 21:00 - om der noget galt, siden jeg endnu ikke har hørt fra hende. - intet svar.

Jeg har gået med ondt i maven over det siden jeg ikke hørt fra hende i går, om hun har snydt mig, jeg lagde 150 kr. depositum for killing - men hvem vil snyde en for 150 kr.!?!

Havde så meget glædet mig til den lille nye, været ude og købe foder, hule osv. til den, men nu kigger jeg på det og føler jeg er til grin:'( - burde jeg havde vist det, var der noget mistænkeligt? Men der stadig lille del af mig, der nok stadig håber, på det hele er en misforståelse, og min lille misser kommer hjem til mig. smiley :'( - Men må nok indse at den ikke gør det:(

Ville lige dele min kedelige oplevelse med nogen....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror jeg blevet snydt for en killing:'(
  • #1   8. jun 2013 Ej hvor øv smiley
    Håber da for dig at det hele bare er en misforståelse og at din lille nye mis kommer hjem til dig imorgen smiley
    Krydser fingre smiley

• #2   8. jun 2013 Måske ? Det er jo et lille beløb og specielt hvis killingen også skal køres hjem, og for lille til lige som blive taget særligt alvorligt, hvis du henvender dig til politiet, medmindre 10 andre også gør det.
    Er det et mobil nr?
    Har du adresse på sælger?
    Har du besøgt killingen?
    Kan måske komme på flere spørgsmål smiley

• #3   8. jun 2013 Hvilken "race" er det?
    Det kan måske være hun er flov, og først vil vende tilbage når hun har noget konkret at fortælle dig?

• #4   8. jun 2013 Ja, jeg har hendes mobil nr. og adressen, men har været inde og tjekke den, og der står en anden på adressen, end det navn jeg har på hende, slår jeg hendes nr. op har jeg hende fulde navn og en anden adresse. men hun nævnte da jeg var ude kigge på killingen at hun havde flyttede for to mdr. siden, fra Nørrebro, og hende adr. fra tlf. nr. stemmer fra Nørrebro.

Ja, det er nemlig et lille beløb, men det var jo et depositum og hun tilbyd selv hun ville aflevere den, hvilket jeg synes var dejligt, så kunne hun også se hvor han kom hen, det ville jeg da gerne have mulighed for hvis jeg havde killinger:)

Med hensyn til politiet, tror jeg ikke de kan gøre særlig meget ved det, eller gider for 150 kr. er også lidt ligeglad med de 150 kr. det lille misser mand, jeg har gået og glædet mig til skulle komme hjem, som jeg ked af ikke at have fået, og i med hun har fået mig ud og købe katte foder, hule osv. i god tro at den ville komme hjem snart. - HVORFOR:'(

• #5   8. jun 2013 Kristine - Det en huskat, jeg håber det er sådan landet ligger, at hun er flov. Men hun kunne jo bare skrive hun ikke har mulighed i dag, hvad XX. i stedet intet?:(

Irene: Ja, sidder også selv med krydset fingere.

• #6   8. jun 2013 Jeg håber alt går godt.
    Hvad skulle hun have ialt? Hvis de 150kr kun er depositum.

• #7   8. jun 2013 300 kr. - men den havde også kun fået ormekur, og loppe kur. Så havde bestilt tid til dyrlæge her i næste uge. så den kunne blive kastreret, chipet osv. det må jeg nok afbestille. smiley

• #8   8. jun 2013 Jeg håber det er positivt, at du har været der? Der skal langt større mod/ frækhed til, at snyde en person man har mødt og som har været i ens hjem.
    Det er bare mærkeligt hun ikke kommer eller ringer, selvfølgelig kan ting gå galt.

Jeg ville nok troppe op på adressen hvis jeg ikke kunne få fat i hende i morgen, og bede om killingen eller pengene tilbage.

• #9   9. jun 2013 Ja, det troede jeg også:( - ja, ikke og hvorfor send billede af deres katte foder, så jeg kan købe det rigtige? Og skrive idag en gang, for at meddele mig hun har nogen problemer med transport, for derefter, blive tavs igen. Forstår det simpelthen ikke:(

• #10   9. jun 2013 Sikke en skam det blev en dårlig oplevelse, specielt når du har glædet dig så meget, øv smiley Jeg håber der bare er sket en "misforståelse" og at du alligevel får missen hjem. Held og lykke!

• #11   9. jun 2013 Måske har hun problemer med bilen, måske er killingen blevet syg, måske skal hun i byen og more sig .... og MÅSKE har hun lovet flere det samme, og så bliver flere gange 150 kr. til mange penge.

Håber, at der kommer en god løsning for dig.

ps: Hvordan har du betalt hende beløbet?

• #12   9. jun 2013 Har ikke hørt noget fra hende endnu, desværre:(

- Jeg betalte kontant, da jeg var hjemme hos hende og kigge på killingerne.

• #13   9. jun 2013 Og du var ikke så klog at få en kvittering, går jeg ud fra?

Jeg kun råde dig til at troppe op på adressen sammen med en god ven + transportkasse for en sikkerheds skyld.
    Gør det om aftenen, så du er sikker på, der er nogen hjemme.

• #14   9. jun 2013 Nej, jeg var ikke klog nok til få en kvittering, jeg havde ikke i min vilde fantasi overvejet hun ville snyde mig, men har alt på sms, om hvor meget hun skulle have i depositum, og hvilken kat jeg havde reserveret efter jeg gik.

Ja jeg overvejet det, om det er det jeg skal gøre. - Tag ud til hende og få penge eller kat. Men er ikke særlig god til sådan noget smiley

• #15   9. jun 2013 Det er derfor du skal have en med smiley en som kan tale med store bogstaver hvis det er nødvendigt.
    Du kan jo frisk og frejdig komme og sige, ja du har jo problemer med bilen og vist også med telefonen, så jeg ville spare dig besværet og kommer selv efter killingen ;). Så er du da meget høflig og har taget højde for alt, og så har du bare en med hvis høflighed ikke er vejen frem, måske en med bil smiley

• #16   9. jun 2013 Er der noget nyt?

• #17   9. jun 2013 Jeg har været nede på politi stationen og snakke med dem, Efter jeg har prøvet forgæves at få fat i hende i dag. Jeg har nu indberette min oplevelse hos dem, så hvis der flere der oplever det samme hos hende, så har politiet allerede noget på hende. Da hun også har andre annoncer end med killingerne oveni på dba.dk har jeg også kontaktet dem, dog har jeg ikke fået svar fra dem endnu, men det kommer nok. Men prøver gøre mit for at hun bliver stoppet inde på dba.dk, så der forhåbentligt ikke er flere der bliver snydt derfra.

Jeg har valgt at jeg ikke vil have killingen, uanset hvad. Da jeg vil være sikker på at den killing jeg får, kommer fra en god opvækst, da det vigtigt for en kat adfærd mønstre sener hen, hvilket jeg nu efter denne oplevelse, kan stille spørgsmålstegn ved, om den nu har haft det. Bl.a. Da jeg var derude, var der ingen katte mor, hun fortalte at den døde i deres 6 uge, men er det nu sandt?

Så nu vil jeg prøve se om jeg ikke kan finde en sund dejlig han killing, hvor jeg er mere sikker på den kommer fra en god opvækst, som passer ind til mine to dejlig katte og jeg:) - krydser finger for at jeg aldrig oplever det her igen.:(

• #18   10. jun 2013 Godt nok er det virkelig underligt, og for dårligt, at man ikke meddeler, at man er blevet forhindret i sådan en vigtig aftale. Men er det alligevel ikke lidt overkill at gå til politiet allerede dagen efter, hun har fortalt, at der var problemer med transport?...

Desuden er det ret usandsynligt, at nogen vil gøre sig til tyv for 150 kr - stjæle fra nogen, de har haft inde i deres eget hjem.

Jeg ville mere være bekymret for, om der var sket et eller andet - fx pludselig sygdom eller ulykke. Eller måske hendes mobil bare er gået i stykker eller blevet væk, eller hun bare ikke har den tændt konstant (det er vi nogen, der ikke har), og synes det må være fint nok, at hun har meddelt, at der pt. er transportproblemer, og har tænkt sig at kontakte dig når der er styr på transporten.

Det <i>kan</i> da være, at der er en anden forklaring end snyd.

• #19   10. jun 2013 Der helt sikkert mange måske'er her. - derfor har jeg heller ikke anmeldt hende, eller anmeldt hendes dba.dk sider endnu. men har bare gjort opmærksom over for dem, der kan gøre noget, at der forgår noget mystik. - Så skulle der være flere der oplever ligne, står de ikke alene om det. Da jeg også i starten undret mig over hvorfor man gider snyde for 150 kr.?!?
    Men som *mega* skriver så 150 kr. meget hvis man lover 4 stk. killinger ud til flere.

Hende tlf. er ikke slukket, den går igennem, og har oplevet opkaldet blive afbrudt inden den går på tlf. svare.

Så hun vil ikke snakke med mig, og jeg har ikke på noget tidspunkt løftet tone imens jeg har prøvet at komme i kontakt med hende, tvært imod har jeg prøvet at lyde i mød kommende for vi kan finde en løsning.

• #20   10. jun 2013 Så jeg kan ikke se nogen grund til at hun ikke vil i snak med mig, andet end hun ikke har katten længere eller aldrig havde i sinde om give mig killingen.

• #21   10. jun 2013 Måske er hendes telefon blevet stjålet ....
    (Ja, jeg har altså svært ved at fatte, at nogen virkelig vil gøre sig til tyv og bedrager for 150 kr. - og så på den besværlige måde :-S.)

• #22   10. jun 2013 Det helt i orden Tinka, jeg forstår dig godt:) - jeg havde det også på samme måde i starten, men nu må vi se, dba.dk har nu modtaget min henvendelse, så nu holder de øje med hende. - Jeg er så ude lede efter ny killing, og vil lægge oplevelsen bag mig, men huske hvad jeg har lært - FÅ ALTID EN KVITRING.

Så krydser jeg finger for de 4 han killinger har det godt, og får et rigtig godt hjem:)

• #23   11. jun 2013 vi har ellers killinger til salg men de må først komme hjemme fra den 6 juli smiley men vi bor nok lang fra hinanden smiley jeg bor i århus smiley

• #24   11. jun 2013 Ærgerligt der ikke kom en løsning på det. Men der findes helt sikkert en anden lige så nuttet lille misling der venter på du giver den et kærligt hjem smiley Held og lykke!!!

• #25   11. jun 2013 Jeg syntes det lyder som en mystisk sag, hvorfor i alverden vil hun ikke modtage dine opkald og hvorfor har hun ikke vendt tilbage til dig??

Ja jeg kan godt forstå din undren og syntes det er en klog beslutning at sige nej til killingen under alle omstændigheder..

Håber du finder en sød og nuttet killing smiley

• #26   11. jun 2013 Ja specielt hvis der ikke var en anden kat som tog over da mormis døde da killingerne var 6 uger!

Jeg tror du måske er heldig smiley

• #27   11. jun 2013 Der endnu ikke noget nyt fra hende. - Det som om hun synket under jorden, meget mystisk!

Dorthe S: Det havde nu ikke været problemet at de først var salgs klar d. 6 juli - Men der er pænt langt til Århus. hehe:)

Lige en lille opdatering med hensyn til killing søgningen, jeg skal nu ud kigge på ny killing her i dag, også må vi se hvordan det går, det er lille han killing, som er salg klar her d. 1 juli - mor mis er der sammen med hans 6 andre søskende, så det lyder lovende indtil videre:)

Ja, jeg tror også at jeg skal være glad for at jeg måske ikke fik den, men den var ny sød, og frisk da jeg var ude kigge på den. Men det meget vigtig for mig at det er en sund og rask killing jeg får, da jeg har to velfungerende katte jeg har i forvejen:)

• #28   21. jun 2013 UTROLIGT!!! - Har aldrig oplevet sådan en frækhed, var tilfældigt på dba.dk for at kigge. Tror i så ikke jeg så den killing jeg havde lagt depositum på, som jeg jo aldrig fik, og sælgere jeg aldrig hørte fra igen, var til salg på en ny annonce, bare til en højere pris... - Er så rasende!!! Grrrr!!!

• #29   21. jun 2013 Anmeld det til DBA.

• #30   21. jun 2013 Ja gør som Mega siger, for det er utroligt frækt!

• #31   21. jun 2013 Min undren er stor :-S

• #32   21. jun 2013 Det var dog umådeligt flabet smiley

Kommentér på:
Tror jeg blevet snydt for en killing:'(

Annonce