Min kat har ingen appetit! {{forumTopicSubject}}
Hankat på 8 år. Blev indlagt igår efter den havde dårligt og spist ingenting i 2-3 dage. Dyrlæge fandte ud af det at han har betændelse i mavesæk efter en masse røngtenbilleder.
Nu få han penicillin og andre medicin mod opkast og diarre.
MEN han spiser stadigvæk ingenting hellere ikke vådmad eller tør eller drukket noget, det eneste han åd er et par rå stykker fra kylling bryst fra Bilka.
Har i noget råd hvad jeg kan prøve at lokke ham til at få noget at spise? Killinger mad? Leverpostej med mælk? Det er vigtigst at han skal få noget at spise snarest.
Jeg sprøjter vand i hans mund lidt som jeg skal gør en gang om dag kun hvis han ikke drikker.
jun 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 48
aug 2010
Følger: 23 Følgere: 23 Katte: 11 Emner: 13 Svar: 152
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Har dyrlægen taget en blodprøve for at se om det kan være nyrene,? For min kat på 13 år spiste og drak heller ikke og var blevet lidt tyndere, det var nyrene..
Det kunne også være noget med tænderne foruden betændelsen i mavesækken at han ikke spiser, har dyrlægen kikke på tænderne.?
Pøj pøj med din dejlige kat, håber han snart bliver frisk igen.
jun 2012
Jeg tror jeg start med kog kylling suppen imorgen tidlig og så B plan er at købe laks hvis han er ikke interesseret i kyllinger suppen-.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Da jeg for mange år siden havde en kat der ikke kunne spise, fik jeg lokket blendet tun i vand i ham. Godt med vand!
God bedring med ham.
For resten:
Hvis du luner Hills A/D lidt, så skulle det angiveligt smage bedre
Du kan også fortynde det så det kan komme i en sprøjte og så kan du give ham næring som du giver ham vand.
Håber at han snart er i bedring.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Mit råd ville også være at koge en kylling meget mør og så give ham suppen med små kyllingestykker i..
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Som der er foreslået kogt kylling, lige nu kan hans mave desværre nok ikke rigtig håndtere rå kylling men hvis han gerne vil spise det og det ikke kommer op igen så er det fantastisk godt for ham. Rå lever er godt og nænsomt ved maven hvis han vil spise det.
Lever og nyre har også gode egenskaber til at genoprettet balancen i maven.
Da Aidan have inflammatorisk mavetarm sygdom(IBD) kogte jeg både Kylling, And og Laks for at give ham forskellige proteiner for han ville ikke spise andet i næsten en måned imens hans mave blev god igen.
Når du koger kødet nedbrydes Taurinen så det er godt at supplere taurin hvis det bliver længere end 2 uger han er på kogt mad. Jeg gav bare nogle cm vitamin pasta med taurin dagligt.
fint malede æggeskaller er godt til calcium tilskud.
Hvis mine ikke vil spise(også hvis det er på grund af maven) så har jeg haft held ved at knuse meget højt elskede godbider hen over maden.
Eller blande en bitte smule tun i vand ind i maden.
jun 2012
Her til morgen, begyndt han at gøre som han plejede det katte ting, det er da positiv for os! For han ligner mere sig selv.
Jeg kogt kylling suppen her morgen, og gav den til ham, han smagde den kun lidt men mistede interesseret alligevel.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
Og dejligt at han er på bedringsvejen!
jun 2012
Jeg har bare dårlig fornemmelse om han virkelig bliver rask igen Så resten i dag har han fri adgang til kylling suppe og prøve lidt en vådfoder pose.
Det er hårdt at tvangfoder ham lidt samtidig at give ham medicin 6 gange om dagen.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
God bedring med ham.
aug 2010
Den skal da snart i væskedrop!
Hvis jeg var dig så ville jeg ringe til dyrlægen IGEN og spørge efter råd.
Jeg véd at de bruger forskellige former for "appetitvækkere" og jeg synes ærlig talt at det ikke kan vente meget længere,
Fortynd dog noget A/D til "sondemad" og fyld sprøjten med det og se om det ikke glider stille og roligt ned.
aug 2010
Den skal da indlægges!!
jun 2012
Dyrlæge sagde at vi skal vend tilbage imorgen hvis han ikke fik det bedre.
aug 2010
Hvad får han af medicin?
jun 2012
aug 2010
Har han ikke fået en korttidsvirkende binyrebarkhormoninjektion da han var indlagt for at starte appetit eller Stesolid? De har begge den bivirkning og jeg har set det brugt ved én af mine tidl. katte.
Nå, men der er en nat tilbage, prøv at få væske i ham.
Jeg synes at hvis han ikke har det bedre i morgen, så skal du få ham indlagt til obs. indtil det går fremad.
jun 2012
Vi har lige ringet til vagtcentrel og han synes jeg skal vente til imorgen for der er ikke meget de kan gøre nu andre end at give ham drop og smertestille.
Så jeg regner kraftig med vi tager til dyrlæge imorgen.
Han sover meget hele dagen og har lige vasket sig pænt og grundig.
Jeg giver nu medicin og væske.
aug 2010
Den vagthavende foreslog at give medicin og drop.......
Hvorfor blev han så ikke indlagt??
jun 2012
Men han blev indlagt igår ( mandag) og han blev også opereret, de fandte fremmedlegmet der sat fast i tarmen som vi havde mistænkte i forvejen. Dyrlæge kunne ikke finde det før første igår.
Men nu er vi bare glad at vi ved hvad han fejlede. Vi skal henter ham senere i eftermiddagen, håber han kommer sig igen, så vi kan fede ham op igen.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Al god bedring fremad
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Stakkels pus..
Min kat har ingen appetit!