Min kat har lopper... {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har lige i foregårs haft min kat Naya til dyrlægen for at hun skulle have sin anden vaccination, øremærkes samt steriliseres.
I den forbindelse notere dyrlægen at hun havde lopper, jeg fik nogle piller for det til hende med hjem, men hun nægter simpelthen at spise den uanset hvad jeg prøver.
Derfor søger jeg desperat efter loppemiddel jeg kan dryppe i nakken så den stakkels kat kan komme af med lopperne.
Problemet er at det nu er helligdage og dyrlæge, apoteker osv har lukket, er der nogle som ved hvor ellers man finder sådan noget, supermarkeder eller andet der har åbent ?
Vil meget helst undgå at hun skal gå helt til lørdag for at få noget imod det
Hun er 7 måneder.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.257
Er det ikke bare at stoppe pillen ned i halsen på katten?
Der er ikke ret meget, der har åbent før på lørdag. Apotek og dyrehandlere har loppemiddel.
apr 2020
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
Ang. at stoppe pillen ned i halsen på hende, for det første syntes jeg bestemt ikke om det, og så er det ikke noget jeg vil begive mig ud i, det skal der en som har prøvet det før til hvis det endelig er.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 706 Svar: 7.969
læs her
https://kattens-vaern.dk/content/hvordan-giver-jeg-min-kat-tabletter
Og ellers sker der ikke noget ved at du venter til på lørdag hvor både petworld og maxizoo har åben
her kan du få advantage Vet som virker meget godt (maxi har faktisk tilbud på dem)
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 706 Svar: 7.969
det bruger vi en del af her i huset, da jeg har haft en kat som ikke kunne tåle loppemideller.
så putter man dem bare en i en skål med vand og lidt opvaskemidel
det kan man godt bruge lidt tid med når man har 12 katte
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.257
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Her er hvad der er på markedet, kommer et billede mere
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
mar 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.219
Jeg anbefaler også Advantage, hold dig væk fra Frontline og Efipro - det er samme indholdsstof og flere inkl. mig selv har bemærket at det ikke længere virker.
Jeg har også en kat der lukker munden som var det med en lynlås, så her er gode råd dyre hvis der skal gives piller.
Mine har i mange år fået en indsprøjtning 2 gange årligt med Program Vet og det koster ikke mere end almindelig loppebehandling gør i længden.
Men ja, du må ikke glemme omgivelserne. Hvis du vil dem til livs, så hedder det massiv rengøring - og i alleryderste konsekvens insektspray, men det bruger jeg helst ikke.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
Min kat har lopper...