1.379 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Min kat har lopper... Min kat har lopper...

Hejsa.
Jeg har lige i foregårs haft min kat Naya til dyrlægen for at hun skulle have sin anden vaccination, øremærkes samt steriliseres.
I den forbindelse notere dyrlægen at hun havde lopper, jeg fik nogle piller for det til hende med hjem, men hun nægter simpelthen at spise den uanset hvad jeg prøver.

Derfor søger jeg desperat efter loppemiddel jeg kan dryppe i nakken så den stakkels kat kan komme af med lopperne.
Problemet er at det nu er helligdage og dyrlæge, apoteker osv har lukket, er der nogle som ved hvor ellers man finder sådan noget, supermarkeder eller andet der har åbent ?

Vil meget helst undgå at hun skal gå helt til lørdag for at få noget imod det smiley

Hun er 7 måneder.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat har lopper...
  • #1   9. apr 2020 Hvad hedder pillerne, du har fået? Der findes vist kun en enkelt, der er godkendt til brug på kat.

Er det ikke bare at stoppe pillen ned i halsen på katten?

Der er ikke ret meget, der har åbent før på lørdag. Apotek og dyrehandlere har loppemiddel.

• #2   9. apr 2020 De er købt hos dyrlægen, så tænker de er godkendt. men de hedder Credelio 48 mg.

Ang. at stoppe pillen ned i halsen på hende, for det første syntes jeg bestemt ikke om det, og så er det ikke noget jeg vil begive mig ud i, det skal der en som har prøvet det før til hvis det endelig er.

• #3   9. apr 2020 det er altså meget nemmere både for dig og katten at give pillen i munden
    læs her
    https://kattens-vaern.dk/content/hvordan-giver-jeg-min-kat-tabletter

Og ellers sker der ikke noget ved at du venter til på lørdag hvor både petworld og maxizoo har åben
    her kan du få advantage Vet som virker meget godt (maxi har faktisk tilbud på dem)

• #4   9. apr 2020 Og ellers må du i gang med en loppekam og så redde katten
    det bruger vi en del af her i huset, da jeg har haft en kat som ikke kunne tåle loppemideller.
    så putter man dem bare en i en skål med vand og lidt opvaskemidel

det kan man godt bruge lidt tid med når man har 12 katte

• #5   9. apr 2020 Hvad vil du gøre, hvis katten bliver rigtig syg og skal have piller? Nu er det dig, der bestemmer, og dig der ved, hvad der er bedst for katten - ikke katten selv. Du skulle måske overveje at lære at give en kat piller. Ellers står du med et problem på et tidspunkt.

• #7   10. apr 2020 husk også omgivelser

Her er hvad der er på markedet, kommer et billede mere

profilbillede
  • #8   10. apr 2020

profilbillede
  • Ida H
    Ida H Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #9   10. apr 2020 Det er slet ikke så slemt at stoppe pillen i munden på katten som det lyder. Ved man hvordan det skal gøres så tager det under 10 sekunder. Det handler egentlig bare om at få pillen så langt bag i munden at den selv sluger den.

• #10   10. apr 2020 Du kan sagtens vente til butikkerne har åbent igen og det har de i morgen lørdag smiley
    Jeg anbefaler også Advantage, hold dig væk fra Frontline og Efipro - det er samme indholdsstof og flere inkl. mig selv har bemærket at det ikke længere virker.

Jeg har også en kat der lukker munden som var det med en lynlås, så her er gode råd dyre hvis der skal gives piller.
    Mine har i mange år fået en indsprøjtning 2 gange årligt med Program Vet og det koster ikke mere end almindelig loppebehandling gør i længden.

Men ja, du må ikke glemme omgivelserne. Hvis du vil dem til livs, så hedder det massiv rengøring - og i alleryderste konsekvens insektspray, men det bruger jeg helst ikke.

• #11   11. apr 2020 Jeg har hørt om et trick der hjælper, så man får katten til at sluge pillen. Munden skal åbnes, pillen proppes så langt ned i halsen som muligt, så lukker man munden på den og puster den i hovedet. Det skulle eftersigende virke, eller det gør det i hvert fald på min kat smiley

Kommentér på:
Min kat har lopper...

Annonce