{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.558 visninger | Oprettet:

Royal Canin vs. Hills {{forumTopicSubject}}

Jeg plejer at købe royal canin, men i dag var der et godt tilbud hos min dyrlæge på Hills....
- Mener det også er et godt mærke...
Er der nogen af jer, der har prøvet begge dele?
- Har lige givet dem noget af det, og de huggede det i sig...
- Begge mærker dækker vel kattens behov ikke? Altså med hensyn til den rigtige næring, sundhed for pelsen m.m.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Royal Canin vs. Hills
  • #1   29. maj 2013 Som diætfoder har jeg prøvet begge mærker og Mads var glad for begge mærker - næsten mere for Hills.

    Men jeg tror at hvis man tager mærker som Hills, RC, IAMS eller Eukanuba, så er det vist hip som hap smiley

    Hills er bare generelt dyrere smiley


  • #2   29. maj 2013 Det er same same er jeg ret sikker på. Begge dele er primært korn.
    Husk at gå langsomt over ved at blande det gamle med det nye foder, ellers risiker du dårlig mave


  • #3   29. maj 2013 Plejer at give 569 for 10 kg royal canin... Nogen gange er jeg heldig, at der er 100 kr rabat.... Det håber jeg altid, at der er...
    Hos dyrlægen var der i dag 12 kg Hills til 499, så det vil jeg lige prøve..
    Har blandet det øverste i spanden med det gamle foder...


  • #4   29. maj 2013 Mine 2 katte spiser kun omkring 3 kg om måneden.... Synes ikke det er ret meget, men de får jo også vådkost og kød og en gang imellem lidt tun eller rejer...

    De plejer ikke at gide vådkost, men som anbefalet mange gange herinde, så er jeg begyndt at købe LUX i Aldi, og det er de glade for... De deler ca. en halv dåse om dagen... Hvis der kommer for meget på tallerkenen, så står det alligevel og bliver tørt..

    Ved I sådan nogenlunde, hvor meget våd og tørkost jeres katte spiser???


  • #6   29. maj 2013 Lonnie

    Vi "fattigrøve" køber hos zooplus.de eller petworld ... alt efter hvor der er tilbud... og der er prisen altid lige omkring 400 kr for 10 kg RC
    Sidst betilte jeg en pose RC MCO på 12 kg i zooplus for lige under 400 kr på tilbud... så der er virkelig penge at sparre... og der er fri fragt over 500 kr så jeg køber to adgangen smiley

    Med 5 katte har jeg ikke lige regnet ud på kilo.... og det svinger også meget... alt efter hvor mange mus de spiser smiley



  • #7   29. maj 2013 Om det er Rc eller Hills tror jeg rent ernæringsmæssigt at det er hip som hap..

    Jeg har prøvet Hills til min den store da hun skulle have specialkost, det snusede hun til kiggede på mig og sagde Miaww, da hun havde gjort det næsten 1 døgn og kun spist så hun kunne overleve, fordi hun ikke fik andet, tog jeg posen til dyrlægen og byttede det med RC, kom hjem og gav hende det og hun vold åd af det, så min vil ikke have Hills smiley

    Ja jeg ved ca hvor meget mine spiser, den lille spiser ca 40 g dåsemad fordelt på 2 måltider om dagen, og så spiser hun dertil ca 40-50g tørkost på et døgn..
    Den store hun får ca 100g dåsemad fordelt på 2 måltider og så ca. 50-60g. tørkost incl. godbidder.
    Det er ca halvt af hver, og det er hvad der holder dem mætte og tilfredse smiley


  • #8   29. maj 2013 Ingen af dem er noget jeg køber, de poser jeg har fået fat i har ikke været optimalt kattefoder i mine øjne

  • #10   29. maj 2013 Jeg giver 399 for 10 kilo kornfrit på zooplus.de

  • #11   29. maj 2013 Du kan presse prisen på RC helt ned på ca. 360 kr. hos Zooplus.de for 10 kg., men så skal du også købe 2 x 10 kg.

    Ellers koster det lige omkring 400 kr. for 10 kg RC.


  • #12   29. maj 2013 Om det er Hills eller Royal Canin er lige fedt, jeg bruger begge dele. Jeg bruger 3 slags foder på samme tid, i hver deres skål.
    Som nogle af de andre, køber jeg også mit foder i tyskland, men der er som noget nyt kommet porto på, lige meget for hvor meget du køber, men det kan sagtens betale sig at købe der, frem for i danmark


  • #13   29. maj 2013 Mine to tosser får: 100g lux hver, både morgen og aften. Råt eller luxus vådt aften (et kyllingelår, 2 inderfileter eller lignende mængde)
    Derudover får de 100g tørt (pt arion og porta21 kornfrit) i døgnet, til deling og de levner altid noget tørt;-)
    Hvis de er "sultne" får de lidt godbidder (tørret kød, frysetørret kød, sticks eller hvad vi har)
    De sulter ikke og efterlader gerne hvis de er mætte (undtagen vådt og råt)


Kommentér på:
Royal Canin vs. Hills

Annonce