{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.419 visninger | Oprettet:

Tina
Tina
Tilmeldt:
24. jan 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Royal canin vs. Hills {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,
Jeg ved godt at dette er et meget diskuteret emne, men jeg synes stadig det er svært at finde ud af hvad der egentlig er bedst af disse to mærker. De begge to har hver især sine fordele og ulæmper.. Jeg har stor erfaring med Royal Canin intense hairball som jeg brugte til min birma pige, men hun er desværre gået bort af den forfærdelige sygedom FIP smiley smiley det er godt nok noget tid siden nu, og selvom min kæreste og jeg stadig er kede synes vi sammentidig at her er tomt. Så vi har besluttet os at få en lille killing og derfor skal vi have killingefoder (logisk) smiley
Så hvad synes i er bedst?!? Vi er lidt på bar bund smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Royal canin vs. Hills
  • #1   25. maj 2015 Det er hip som Hap, tror lidt det er en tempermentsag..

  • #2   25. maj 2015 Jeg har altid brugt RC for Hills er der ikke rigtig nogle der har haft lyst til.
    Det vigtigste er, at dine katte får et foder de trives på.


  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #5   25. maj 2015 Jamen hvilke slags foder ville du så anbefale momo? smiley

  • #10   25. maj 2015 Jeg ville ellers prøve på at holde mig væk fra "kornfri-debatten", men ha' lige in mente at kattene kan få diarré af kornfrit og det er jo så tilsat kartofler, ris og andre sjove sager smiley

  • #11   25. maj 2015 Hvis jeg skulle have killing, ville jeg helt klart variere mellem forskellige mærker, OG give både tør- og vådfoder (og fisk og kød). Killingefoder ville jeg kun bruge delvis - mener ikke det er nødvendigt, hvis de får noget ordentligt foder.

  • #12   25. maj 2015 Ja selvfølgeligt skal der vådt indover smiley Råt hvis den gider det (det kan mine ikke finde ud af)
    Så har Tinka sådan set lidt ret, for da Elvis var 20 uger skiftede han til RC Diabetic fordi hans daværende makker fik sukkersyge. Indtil da, havde han fået killingefoder.
    Skal hilse at sige, at han har en "fin" stor vægt i dag smiley


  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #13   25. maj 2015 Hun vil få massere af vådt og rådt hos os smiley men det vi er i tvivl om er tørkosten som altid vil så fremme, vi snakker også om at købe nogle forskellige "prøvepakker" og se hvad katten fortrækker smiley
    Men tak for billederne Neutral kat, men holder mig nok til de mærker jeg kender og har afprøvet smiley


  • #14   25. maj 2015 Jeg prøvekørte også nogle forskellige mærker - også kornfrie, men det var og er altså RC der er et hit her smiley

  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #15   25. maj 2015 Bliver spændende af se hvad der hitter her, vi glæder os bare til at få liv i lejlighede igen, her er så tomt smiley men tak for svarene, dejligt at i lige tog jer tid smiley

  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #17   25. maj 2015 Vi har lige købt en prøve pakke på applaws, også fjollet at jeg ikke skrev at jeg allerede har kenskab til det mærke.. Gold er jeg ikke helt tryk ved da jeg kender et par katte der har fået dårlig mave af det.

  • #19   25. maj 2015 Jeg har brugt RC til mine smiley


  • #21   25. maj 2015 Tina - når killingen får masser af både råt og vådt, så skal den nok vokse sig stor og stærk uanset hvilket tørfoder du giver smiley Men klart at tørfoderet ikke skal være for store bidder, og at det ikke skal være for fedtfattigt.

    Grunden til at jeg foretrækker at variere og skifte mellem flere forskelige mærker er flere: Man forebygger kræsenhed. Man "hærder" fordøjelsen (forestiller jeg mig). Evt. mangler ved et foder opvejes af et andet foder. Og hvis et mærke skulle udgå, så er det ingen katastrofe.


  • #22   25. maj 2015 Syntes du har gjort et fint valg, da jeg sidst fik killing, havde jeg også voksne katte og valgte Orijen, fordi det går til alle aldre smiley
    Du bliver nød til, at vide hvilket foder killingen får nu, og købe noget af det, for specielt hvis du går fra foder med korn og ikke så meget kød, og over til kornfrit ( Applaws) så skal det ske langsommere end hvid det feks var fra Hills til RC, de enzymer killingen har i tarmene skal have tid til, at omstille sig til det nye foder, jeg ville ikke skifte hurtigere end over en månede.
    En anden ting er, at jeg ikkesyntes du skal skifte lige når den kommer hjem, killinger i nyt hjem kan i forvejen få lidt mave bøvl, og så er det ikke smart med foderskift lige der ( selv ikke hvis den får wishkas smiley )

    Jeg vil foreslå dig, at have ZooLac hjemme, det kan hjælpe på en urolig mave.

    Held og lykke med den lille ny smiley


  • #23   26. maj 2015 mine får rc og har gjort det i mange år.

    nogle af dem - de 5 jeg har fra kv - har fået hills imens de var på internat. kunne tydeligt se at de fik finere pels da de flyttede hjem til mig

    applaws bør man holde sig fra. det har altså tendes til at give foderallergi.
    kender flere dyrlægere som slet ikke vil anbefalde kornfrit, fordi det har vist sig at flere katte udvilker foderallergi af det.
    kender desværre flere selv.

    ja det er fint nok at man ikke vil have majs i sit foder, men ris er så ok? nu har jeg tit siddet og kigget foder, og er lidt i tvivl når man læser indholdet, fordi man jo har et kødædende dyr, men ifølge indholdsfortjenelsen ja så er der alt fra kartofler, ærter, æbler, gulerøder, solsikke og mange andet. lidt mere foder til en kanin, måske... smiley

    Personligt er jeg dog til den holdning at man skal bruge det foder katten kan lide og trives på. Om det er med sukker, æbler, majs eller kaniner, ja det vigtigste er at katten trives på det.
    man skal passe på med at forsøge at tvinge sin kat på et bestemt foder, bare fordi man har en bestemt holdning. For man risikere bare at ende med en død kat i stedet for.
    ja der er nogen som vil sige at det passer ikke, men jeg har selv stået der, og har mistet en kat, bare fordi min dyrlæge mente at min ene kat skulle tabe sig. så her i huset lytter man til sine katte frem for den sidste nyde modedille (hvilket det jo endelig er - indenfor hesteverden var vi turen igennem for nogle år tilbage, nu er det lidt mere ok igen at bruge korn i foderet)


  • #24   26. maj 2015 Anja smiley en hest skal da have græs og korn smiley

    Vi er vel alle enige om, også du, at kattens naturlige føde er mus og fugle + andre små dyr, hvor en meget lille del består af maveindhold, og der kan være både korn, frygt mm i det, og i mange tilfælde er det bearbejdet af værtsdyrets enzymer, katten har ikke enzymer til, at nedbryde omdanne korn.
    Det er så ikke hele historien, for faktisk har den lange periode hvor katte er blevet fodret med foder som indeholder korn, lavet en ændring i mange kattes enzymer, så de bedre kan klare sig på foder med korn, derfor har de også brug for en lang overgang til kornfrit, for den oprindelige enzym balance skal genoprettes.

    De kornfrie produkter jeg går efter, har et højt protein indhold af animalsk protein, og ikke protein fra planter, men jeg ved da godt der også er en mindre omgang planter i smiley det foder med størst kødindhold er nok Ziwi Peak, men det er også meget koncentreret og man skal være sikker på kattene får vand nok ved siden af, det kan du gøre ved, at give det som vådfoder eller bløde det op, men mine tidligere katte fik det som eneste foder ( vådt og tørt) i flere år, og havde det super smiley nu har jeg ?? Ca en 1/3 til 1:4 i min blanding, for nu har jeg en pålidelig leverance af det smiley


  • #26   26. maj 2015 Uanset om man er til kornfri eller ej, kan man jo godt blande flere mærker sammen - der er jo ingen der siger at man kun skal fodre med en slags af gangen. Vi andre gider jo heller ikke spise det samme hver dag smiley
    Når man fodre med en blanding og skifter lidt ud i den indimellem, så mener jeg også at katten er bedre til at klare en ny slags i blandingen (hvis den ene er udsolgt eller man blot ønsker at skifte lidt , så det ikke smager ens hele tiden)

    Du skal blot huske at starte med det foder killingen er vant til også gradvis putte en smule af det nye i.


  • #27   26. maj 2015 nej heste må faktisk hellere ikke få korn, hvis man skal være med på moden


  • #28   26. maj 2015 Ok smiley jeg ved bare, at de ikke må få det alene, men mest som det lidt ekstra.
    Hovedfoderet til heste er hø og græs smiley
    Men heste kender jeg ikke meget til, jeg var kun ude, at gå med min datter og hendes føl ( islænder) nogle få gange.


  • #29   26. maj 2015 Ps jeg undgår også formerer majs, her i dk er det mest hvede som giver allergi, men i USA advare de mod majs, det er jo bare fordi de bruger meget af det der over.
    Blanding af flere produkter forhindre ensformighed, både i smag og iproduktudvalg, og man skal følgelig se på sin kat om den trives, alle katte kan ikke omstille sig fra en type til en anden.


  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #30   26. maj 2015 Jette L : killingen får RC kitten nu og det har vi også købt 2 kg af så vi rigtig kan blande op med de forskellige slags foder, netop fordi jeg synes at hun ikke skal både vænne sig til os, nyt hjem og så nyt foder oveni.
    Men som Anja: også skriver så vil vi i nok også ende med det som katten trives bedst med smiley
    men kan se at jeg skal læse på en masse mærker som i alle har været så rare at nævne og virkelig gå i dybden om hvad vi synes er bedst for vores lille basse smiley
    Vi glæder os bare til at få lille Mokka hjem smiley


    profilbillede
  • #31   26. maj 2015 Lækker lille killing smiley smiley
    Ja start et sted hvor du er tryk ved det, og så kan du blande i efterhånden.
    Jeg køber tit prøveposer, og den giver jeg som godbidder en periode, før jeg beslutter om det er noget jeg vil have i blandingen, eller om det skalfortsætte som godbidder.
    Jeg køber yderst sjældent det som sælges som godbidder, for dem er der ingen regler for, hvad de må indeholde og nogle gange kan du ikke finde ud af hvad de indeholder, så hellere et hvert foder med indholdsfortegnelse smiley
    Men igen vi er alle forskellige og vil kun vore katte det bedste.


Kommentér på:
Royal canin vs. Hills

Annonce