{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Larm om natten {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Vi har Oliver på 2, som periodevis larmer helt vildt om natten ! Han går og mjaver og desuden "kratter" han helt vildt på vores skab - dog uden klør, men det larmer af pommern til.... Vi har har sådan en forstøver-dims vi kan sprøjte med, men den er han efterhånden ligeglad med. Ved snart ikke hvad vi skal stille op ?
Olivers mor og far

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Larm om natten
  • #1   20. maj 2013 Måske han keder sig, og katte er rent faktisk nat dyr så vi slipper heller ikke for larm om natten. Ved du om han altid har krattet på døren? Prøv at lade den stå åben.

• #3   21. maj 2013 Katte er nat dyr, og han lyder til at han har behov for at blive aktiveret, så noget aktiveringslegetøj, eller også skabe en ny vane, giv ham en god stor portion vådmad/ dåsemad lige inden i går i seng, så han er mæt og tilfreds, og ikke mindst så han måske bliver træt..

Men ellers er der jo den mulighed at lukke døren til soveværelset, så han ikke vækker jer når han aktivere sig selv..

• #4   21. maj 2013 Af samme grund er mine katte ikke inde i soveværelse om natten, for så snart en fugl siger pip, så er der fest smiley

Et godt råd:
    Luk døren og ignorer dens klynkeri 1 uge eller lidt mere og lav et godnat ritual, så han ved at der skal være nattero:)

Mine vil ikke i seng uden at have delt en pind fra Aldi smiley
    Hvis jeg TROR at jeg kan gå i seng uden at vække dem, så er der cirkus i stuen indtil jeg står op og finder en pind smiley

• #5   21. maj 2013 Der var 3 grunde til at min Aidan larmede
    1) han frøs(gammelt møg hus, alle frøs)
    2) han er sulten - dyrlægende havde fået mig til at portionere hans tørkost/vådkost men nu får han råfodring og er sjældent sulten
    3) han kedede sig, derfor får han lov at løbe ude om natren nuså er han automatisk. Aktiveret.

Favorit aktiverings legetøj herhjemme er drillepinden bird fra zooplus

• #7   21. maj 2013 Han får altid mad inden sengetid og ja han er kastreret. Har godt tænkt på at få aktiveret ham og grundigt inden, men synes det er svært fordi han tit lægger sig til at sove om aftenen inden vi går i seng.
    Vil dog lige sige, at det langt fra er altid han gør det, det er mest i perioder...
    Mht nat-ritual, får han altid en godnat-pind fra Aldi, ligesom Mariannes smiley og synes han er god til at blive inde i stuen og lege, når det er det han har lyst til og så komme ind i seng senere.
    Nala: ja han har altid krattet på skabslåger uden klør, og det er næsten som om han går i trance når han gør det ! Har prøvet at lade den være åben, men så lukker han den bare selv.
    Måske det, som I siger, er en blanding af at kede sig og ville have opmærksomhed. Ved ikke...

• #8   21. maj 2013 STÅ SÅ OP!!!! smiley

• #9   21. maj 2013 Vores han kat gjorder det også ind i mellem, vi købte ham en veninde. Så var der ro længe.

Meeeen pludselig startede det og der var 2 larmende katte, vi købte et stort klatre træ med en hængekøje til dem hver, og nu har der været ro i huset i 3 uger smiley

Måske han skal have et godt kradse miljø:)

• #10   21. maj 2013 Forår forår, jeg syntes altid der er mere gang i den om foråret og lyset vender tilbage, og det er jo lige når det begynder, at blive mørkt, at røgten starter smiley

• #11   21. maj 2013 Hælder til Mariannes udmelding "stå så op!" det skriger Aidan mig tit i hovedet ved hjælp af sine poter....
    Det der med at ville sove længe er bare ikke godkendt hos ham smiley

• #12   22. maj 2013 Kela havde perioder hvor hun kravlede op i vinduet over sengen og krattede og kradsede på glasset indtil vi vågnede.. Problemet blev løst med en potion vådfoder inden sengetid og en verbal irettesættelse uden at få yderligere opmærksomhed.. Er det rigtig slemt bærer vi hende ind i stuen og skubber døren lidt i (lukker den aldrig, men skubber den i, så den står på klem)..
    Når hun så kom op til os uden at kratte nussede vi lidt og hun fik lov at sove i sengen.. Hun fattede ret hurtigt at hun ikke fik opmærksomhed af den grund.. Vi får lov at sove og vi får lov at sove længe, men de kender lyden af vækkeuret og når det går i gang, så starter koncerten indtil vi er ude af sengen..

• #13   22. maj 2013 Min partner plejede at bruger snooze med alt fra ½ time til 1½ time før han står op...
    Det forvirre tydeligvis kattene så nu er han begyndt at vænne sig af med at bruge mere end 10min snooze for lige så snart de hører det første ring så begynder de at sige "såå står vi ooooooop"

• #14   22. maj 2013 Heh.. Jeg snoozer også gerne, men får sjældent lov.. Aslan især er styg.. Har vækkeuret sagt noget, så er det OP! NU!.. Og selvom vi bliver liggende, så tramper han bare rundt på os og galer os ind i hovedet.. Så meget for de 10 min. ekstra hvile xD..

• #15   22. maj 2013 Hahahaha smiley ja her virker snooze lidt omvendt, for jeg er også flittig bruger af den, men når min Tøsen høre den så ved hun jeg er vågen og så er det putte nusse kæle tid til den helt store guldmedalje smiley der skal kæles så hun bliver helt sagelig og savler, hun lægger sig helt op af mave/bryst og så ligger vi i ske og hun bliver nusset på maven, halsen, hagen ja stortset over det hele men mavenus er altså bare sååå godt om morgenen, det er vores hyggetid smiley

• #16   22. maj 2013 Når mit ur bipper (højt og længe) og jeg endelig vender dynen (mere skal der ikke til), så står de klar ved døren og enten mjaver de eller også går Freddie amok i dørkarmen.

Men:
    Hvis jeg står op i utide, vader rundt i mørke, så har jeg en guide ved mine ben (hun går da vist i søvne, mon hun skal tisse?). Sådan en guide skal betales inden jeg skal i seng, så ud til køkkenskabet og finde (endnu ) en pind til deling smiley

• #17   22. maj 2013 smiley hehehe Marianne, hvor godt beskrevet, man ser det nærmest for sig smiley

Tjaa står jeg op i utide for at tisse, så får jeg et blik fra Tøsen der siger "ajjjii altså du vækkede mig, det er nat, gå nu i seng igen" smiley

• #18   22. maj 2013 Mine følger med ud på det lille hus, og de bliver lige nusset, før jeg hopper på hovedet i kassen igen.
    Hvis jeg så meget som tænker på, at natte nusse Birk i sengen, skal jeg starte forfra med, at lære ham, at jeg sover om natten smiley men om morgenen når uret har larmet så bliver der nusset smiley

Kommentér på:
Larm om natten

Annonce