Stereliseret kat i løbetid. {{forumTopicSubject}}
Hej i kloge kattemennesker!
Jeg har for ca 3 måneder siden fået begge mine katte neutraliseret, det er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget, men!!!!!
Min hunkat Ingeborg er begyndt at te sig som var hun i løbetid, bare værre.
Hun lyder som en hæs due, og løber rundt med en af vores større, plyssede pivemus i munden, og passer meget på den..
I nat besluttede jeg mig for at tage den fra hende, hvilket udløste hylen, så hun fik den igen, hvorefter hun gik tilbage til hæs duelyd, med mus i mund.
Hun er ikke mere kælen end normalt.
Vi var til dyrlæge for 2 uger siden, og han kunne intet forkert se ved hende, og sagde at det nok ville gå over.
Jeg er dog ved at være desperat, hun ser ikke ud til at have ondt, og jeg kan røre hende over det hele, uden beklagelser.
Er der nogle der har erfaringer med dette?
Findes der såkaldte falske løbetider eller drægtighed ved neutraliserede katte?
Eller skal vi opsøge dyrlæge igen?
Dette er ikke hele tiden, men hver nat..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Tag en snak igen med dyrlægen.
Du bør skrive løbetids forløbet ned på kalenderen - når der er konstateret et par løbetider kunne hun sættes på p-piller. Bliver hun så rolig -. så sidder der en stump og producerer hormoner. Sådanne stumper kan være svære at finde
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
sep 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 60
Hun blev jo lige netop steriliseret så hun ikke behøvede de dumme p piller.
Siden vævet er svært at finde, er det ikke sikkert at det kan opereres væk? Har jeg forstået det ret?
Det jeg nu også ligger meget mærke til er, at hun render rundt med den mus i munden, og passer meget på den!!! (Dog kun når hun larmer, ellers er hun fuldstændig ligeglad med den.)
Det har hun aldrig gjort da hun var i løbetid før neutralisering.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Opfører hun sig som en hunkat i løbetid, dvs. går på krokodilleben med løftet hale og rullen på gulvet?
Et par af mine kastrerede hunkatte kunne også finde på at gå rundt med et stykke legetøj i munden og kalde de andre katte til spisetid med dyb stemme, så hendes adfærd er ikke unormal, og det behøver ikke være tegn på, at hun ikke er neutraliseret korrekt.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 454
sep 2012
Legetøj har altid været spildt på hende, da hun aldrig har skænket det et blik.. Det er først ca 3-4uger efter neutralisering hun begyndte på denne adfærd, og den er blevet værre og værre med tiden. Hun plejer at ligge ved siden af mit hovede og sove, men nu lægger hun musen nede i fodenden, går op og kigger på mig, tager musen, og går ned igen.
Og selvom jeg, eller Anton (hankatten) giver hende opmærksomhed, bliver hun ved..
De sidste par nætter er jeg blevet vækket ca kl. 2 og kl. 4, og så kl. 7 imorges..
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Tulla var født med handicap, og fik galdegangsbetændelse 2 gange hun blev aflivet anden gang, fordi leveren var ødelagt.
Først flere år senere har jeg fået en forklaring jeg forstår,, en dyrlæge fortalte mig, at hun nok havde endimtriose, stave tavlen mangler, altså livmoder væv rundt om i bugen, og der havde nok været noget omkring leveren, for de gange hun fik galdegangsbetændelse var lige efter en " løbetid"
Jeg havde en veninde som fik neutraliseret hendes hunkat 4 gange, det var ikke gjort ordentligt første gang, de næste gange skulle hun være i fultløb når de åbnede hende, ellers kunne de ikke finde vævet.
Håber det bedste for din pige
sep 2012
Og mange tak "Jette L og drengene".
Men... (Ikke at det skal blive et penge spørgsmål.) Hvis hun nu ikke er fikset "ordentligt" skal jeg så betale for fuld neutralisering igen?
Eller er det individuelt fra dyrlæge til dyrlæge?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Om du skal betale en smule skal jeg ikke gøre mig klog på, men vil mene du aldrig skal betale fuld pris..
Men kan ikke sige det med sikkerhed, og ja det er nok individuelt fra dyrlæge til dyrlæge hvad deres procedure er..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Jeg har fået en lukket op igen - det ændrede ikke noget som helst
maj 2012
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Som sagt har jeg oplevet det samme, især med Inka, der som regel hver aften gik rundt med sin piberenser og kaldte til spisetid med en helt bestemt dyb lyd.
Hun kaldte på samme måde, da hun før neutraliseringen kom med "bytte" og kaldte på sine killinger.
maj 2012
sep 2012
*Mega* - og dette er der intet at gøre ved? Selvfølgelig må hun miave og larme, men ville nu helst hvis det ikke var om natten, især nu hvor vi ikke har så mange døre at lukke imellem os, og at Ingeborg et utrolig dygtig til at åbne disse døre.
Men Inge har jo aldrig haft killinger, men er da godt nok meget kærlig og moderlig overfor Anton(Vores 1,5 år yngre hankat). Eller er det uden betydning?
Stereliseret kat i løbetid.