1.219 visninger
|
Oprettet:
Hunkatte i løbetid {{forumTopicSubject}}
Mine 2 hunkatte (2 søskende) har skiftevis været i løbetid og nu er turen kommet til den mindste af de 2. Den største af dem er begyndt nogen gange med at "humpe" den lille. Hvad går det ud på og hvad får de ud af det ??
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 22
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.112
maj 2012
sep 2010
maj 2012
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
maj 2012
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Katte der gå igennem løbetid gentagne gange er i risiko for at gå i konstant løbetid, få livmoderbetændelse, danne cyster på æggestokke, og generelt være til gene for omgivelserne, pga kalden på hankatte, evt strinteri, urenlighed pga fusterationer og meget mere..
Så se at finde pengene, og hvis det er helt uladsiggørligt, så få nogle p-piller til dem, det er en midlertidig løsning, som bør være en kortvarig løsning, indtil du har samlet penge nok sammen, da p-piller udgør en hedbredsrisiko..
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Og lån lige en bog om katte på biblioteket
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 9.959
Det er jo ikke fordi de "gør sådan", at de skal neutraliseres. Heidi har her ovenfor beskrevet gode grunde til neutralisering
PS husk øremærker, når kattene alligevel er i narkose.
sep 2010
sep 2010
sep 2010
sep 2010
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.082
sep 2010
sep 2010
sep 2010
jan 2012
Helt korrekt Rene, der er visse ting man først lære hen af vejen, men lige præsis det med løbetid bør man også kunne læse sig til, selvfølgelig ikke at de humper, og der er ingen garanti for at det stopper efter neutralisering, da det ligesåvel kan være et tegn på dominans, men hvis det fortsætter, så skader det ingen..
Hvis du i dit start oplæg havde startet med at fortælle at du for kort tid siden havde fået kattene og at i først erfarede efter overdragelse at de ikke var neutraliseret, så havde du sparret at folk lige kom op og vende..
Du skal huske på at her på KG er vi en flok dedikerede katteejere, mange med mange års erfaring, vi deler gerne vores erfaring, men i vores iver glemmer vi at nogle ting måske ikke er logisk for andre..
Jeg syntes det er fint at i sterilisere til april, nej der sker intet ved at vente de 14 dage (forhåentligt) men husk på at nogle dyrlæger ikke vil sterilisere hvis kattene er i løb på oprationstidspunktet, du negligerede jo også at fortælle at du ville sterilisere dem i næste måned, men skrev blot når der var råd, endnu en ting der får folk op, fordi vi tænker på kattene først, det er derfor vi er her..
Hvis du er ny katteejer og samtidig ny her i forum, så kan jeg kun anbefale dig og din kone at læse denne tråd, det er en god hjælp til at forstå tonen og reaktionerne her inde.
http://www.kattegalleri.dk/forum/off-topic/103539-en_god_start___
sep 2010
kan godt se jeg fik udeladt nogen ting men var bare ivrig efter og høre andres ideer om hvad det handlede om og havde derfor ikke lige regnet med og blive haglet ned på denne måde.... det var ikke så meget løbetiden vi ikke vidste noget om for det har vi skam læst masser om og forsøger og finde deres ca løbetid(tror vi har fået styr på det) men mere det at to hunkatte gjorde på denne måde....
jan 2012
Jeg håber ikke du er blevet skræmt væk, nu har vi jo ligesom fået misforståelserne rettet ud, og det er de ting der nogle gange sker (misfirståelser)..
Vi er mange dedikerede og erfarne katteejere herinde, og vi er mere end villige til at hjælpe, så jeg håber trods denne misforståelse i denne tråd at du og din kone (helst med hendes egen profil) vi fortsætte med at bruge KG, for det er god læring og folk herinde er ikke så slemmes om nogle først antager, der er nok nogle der er meget ligefremme og men det er blot fordi de har en masse viden, som de gerne deler ud af, man skal huske herinde at man får forskellige meninger, og nogle gange 10 gange samme mening eller svar, det er ikke fordi folk tror trådstarter er tungnem, men fordi de godt vil udtrykke deres mening..
Og så skal man lære at de svar man syntes er grove eller som ikke lige passer ind, dem skal man læe at springe over, og ikke tage personligt, og husk så at hvis det kører helt af sporet så er hj. admin altid til at få hjælp fra..
Håber du vil drage noget af den viden du kan få her på KG..
sep 2010
maj 2012
Hvis det var hunde var den opførsel dominans, men er ikke sikker når det er katte, jeg har haft en hunkat som legede julelege med Birk, det var ikke dominans, det var så tæt på parring som 2 kastrater kan komme han trampede hende over halen i stedet for og hun var salig
sep 2010
maj 2012
Hun var neutraliseret, men var jo lidt anderledes, og døde af leverproblemer, har siden fået at vide at hun nok havde livmorevæv flere steder i bugen og på lever/ gallegangen og det var derfor hun opførte sig som om hun var i løb, og det var så også det som gav galdegangsbetændelse som kostede hende livet før hun blev 2 1/2 år elskede min lille tøs
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.021
Hunkatte i løbetid