{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunkatte i løbetid
  • #2   17. mar 2013 de skal steraliseres når der er råd til det


  • #3   17. mar 2013 De har jo en del homonelle frustrationer, når de er fertile og ikke skal bruges i avl, det kunne være du skulle få dem neutraliseret, for så kommer der meget mere ro på og det hjælper også på flere sygdomme bla brystkræft, de får de meget sjældent hvis de er fikset smiley

  • #5   17. mar 2013 Du var hurtigst smiley fin beslutning, og det er godt der som regel er rabat på når du kommer med 2 på en gang, ring til dyrlægen og få et bud på prisen, held og lykke med det.

  • #6   17. mar 2013 Gaia&Momo hvordan sku jeg ku vide at de ville gøre sådan ??


  • #7   17. mar 2013 Rene det Gaia mener er, at det altid er en fordel at fikse dem, og det gælder alle hunkatte som ikke skal indgå i avlsarbejde, for der er så mange killinger der ude.

  • #9   17. mar 2013 Er denne tråd alvorligt ment ?

  • #10   17. mar 2013 Det tror jeg smiley

  • #11   17. mar 2013 Ja jeg er enig med de andre, det er synd for hunkattene at lade dem gennemgå gentagne løbetider hvis de ikke skal bruges i avl, og at der skal være råd til det, ja det skal der jo, men det burde du have tænkt på da du anskaffede dig dem, det er jo almen viden at katte går i løb når de er 5-12 mdr. og dermed kommer i løbetid..

    Katte der gå igennem løbetid gentagne gange er i risiko for at gå i konstant løbetid, få livmoderbetændelse, danne cyster på æggestokke, og generelt være til gene for omgivelserne, pga kalden på hankatte, evt strinteri, urenlighed pga fusterationer og meget mere..

    Så se at finde pengene, og hvis det er helt uladsiggørligt, så få nogle p-piller til dem, det er en midlertidig løsning, som bør være en kortvarig løsning, indtil du har samlet penge nok sammen, da p-piller udgør en hedbredsrisiko..


  • #12   17. mar 2013 smiley
    Og lån lige en bog om katte på biblioteket


  • #13   17. mar 2013 Rene **hvordan sku jeg ku vide at de ville gøre sådan ??**

    Det er jo ikke fordi de "gør sådan", at de skal neutraliseres. Heidi har her ovenfor beskrevet gode grunde til neutralisering smiley

    PS husk øremærker, når kattene alligevel er i narkose.


  • #16   18. mar 2013 Gaia... prøv og slappe af nu er det damen her der skriver.... (diana renes kone) jeg sys godt nok i liiie hagler ned på min mand som bare søger et svar.... ikk oss alle ved at to søskende HUNkatte også vil humpe på hinanden på den måde.... vi er nye i det her med og have to katte samtidig og selvfølgelig er der ting vi skal lære hen ad vejen... vi har læst en masse om hvorn vi bedst muligt passer de to skønne... og selvfølgelig skal de steriliseres men det er altså ikk oss alle der er millionære.... de bliver det her til april for der er pengene til det og jeg tror såmænd nok de to små søde overlever indtil da.... tænk liie over hvorn i skriver herinde.....

  • #17   18. mar 2013 desuden har vi kun næsten liie fået dem... så måske i skulle smide noget af det her efter dem vi fik dem af... da de ikk har steriliseret dem

  • #18   18. mar 2013 Preben... når man ikk ved før man står med de to små søde at de ikk er blevet stereliseret er det jo liie som ikk nemt og give sig råd til inden man står med dem vel..

  • #19   18. mar 2013 Eva vi fik først de søde missere da de var 8 måneder.... dem der havde dem før fortalte da de kom med dem at de ikk var steriliseret pga de altid havde været indekatte.... der tænkte jeg så personligt okay det havde liie været rart og vide da vi skrev til jer,...

  • #20   18. mar 2013 Det behøver vel ikke at være pga hormoner at de humper hinanden for det gør mine katte også nogen gange og de er alle kastrater. Men det er alligevel en god ide at få neutraliseret begge katte så de ikke pludselig begynder at strinte, en dum vane som kan være svær at få til at gå væk hvis først det er begyndt. God fornøjelse med de to små smiley

  • #21   18. mar 2013 tak kristina og maria i har forstået det rigtigt.... rart med lidt venlighed

  • #23   18. mar 2013 jeg undskylder ville ikke overtræde regler min kone blev bare rigtig vred.. ud over det fruen... bare fordi vi er nye i det her er da på ingen måder lig med vi ikke er dedikerede til vores katte.. vi elsker dem utroligt højt men selvom man bruger en masse tid på og læse om katte er der stadig ting man først lærer med tiden...

  • #24   18. mar 2013 vi har lige såvel haft en der har fortalt det handler om dominans....

  • #26   18. mar 2013 <i>vi elsker dem utroligt højt men selvom man bruger en masse tid på og læse om katte er der stadig ting man først lærer med tiden... </i>

    Helt korrekt Rene, der er visse ting man først lære hen af vejen, men lige præsis det med løbetid bør man også kunne læse sig til, selvfølgelig ikke at de humper, og der er ingen garanti for at det stopper efter neutralisering, da det ligesåvel kan være et tegn på dominans, men hvis det fortsætter, så skader det ingen..

    Hvis du i dit start oplæg havde startet med at fortælle at du for kort tid siden havde fået kattene og at i først erfarede efter overdragelse at de ikke var neutraliseret, så havde du sparret at folk lige kom op og vende..

    Du skal huske på at her på KG er vi en flok dedikerede katteejere, mange med mange års erfaring, vi deler gerne vores erfaring, men i vores iver glemmer vi at nogle ting måske ikke er logisk for andre..

    Jeg syntes det er fint at i sterilisere til april, nej der sker intet ved at vente de 14 dage (forhåentligt) men husk på at nogle dyrlæger ikke vil sterilisere hvis kattene er i løb på oprationstidspunktet, du negligerede jo også at fortælle at du ville sterilisere dem i næste måned, men skrev blot når der var råd, endnu en ting der får folk op, fordi vi tænker på kattene først, det er derfor vi er her..

    Hvis du er ny katteejer og samtidig ny her i forum, så kan jeg kun anbefale dig og din kone at læse denne tråd, det er en god hjælp til at forstå tonen og reaktionerne her inde.
    http://www.kattegalleri.dk/forum/off-topic/103539-en_god_start___


  • #27   18. mar 2013 Heidi mange tak jeg vil helt sikkert læse dette link her lige om lidt...

    kan godt se jeg fik udeladt nogen ting men var bare ivrig efter og høre andres ideer om hvad det handlede om og havde derfor ikke lige regnet med og blive haglet ned på denne måde.... det var ikke så meget løbetiden vi ikke vidste noget om for det har vi skam læst masser om og forsøger og finde deres ca løbetid(tror vi har fået styr på det) men mere det at to hunkatte gjorde på denne måde....


  • #28   18. mar 2013 Ahh ok, ja den med humping, er der nok heller ikke så mange der ved, om du kan læse det nogle steder, ved jeg ikke, men igen, det er det der med at være klar fra starten, men vi skal alle lære smiley

    Jeg håber ikke du er blevet skræmt væk, nu har vi jo ligesom fået misforståelserne rettet ud, og det er de ting der nogle gange sker (misfirståelser)..

    Vi er mange dedikerede og erfarne katteejere herinde, og vi er mere end villige til at hjælpe, så jeg håber trods denne misforståelse i denne tråd at du og din kone (helst med hendes egen profil) vi fortsætte med at bruge KG, for det er god læring og folk herinde er ikke så slemmes om nogle først antager, der er nok nogle der er meget ligefremme og men det er blot fordi de har en masse viden, som de gerne deler ud af, man skal huske herinde at man får forskellige meninger, og nogle gange 10 gange samme mening eller svar, det er ikke fordi folk tror trådstarter er tungnem, men fordi de godt vil udtrykke deres mening..

    Og så skal man lære at de svar man syntes er grove eller som ikke lige passer ind, dem skal man læe at springe over, og ikke tage personligt, og husk så at hvis det kører helt af sporet så er hj. admin altid til at få hjælp fra..

    Håber du vil drage noget af den viden du kan få her på KG..


  • #29   18. mar 2013 forstår udmærket hvordan det kan være min kone foretrækker dog og bruge babygalleri og der er jo også en masse der nogen gange går overgevind... som jeg skrev lidt længere oppe er der en vi kender der har udtrykt en mening om at det er dominans det handler om når det er to hunner der humper....

  • #30   18. mar 2013 Katte har ikke så klare et hiraki, nærmere " jeg var her først så det er min plads"
    Hvis det var hunde var den opførsel dominans, men er ikke sikker når det er katte, jeg har haft en hunkat som legede julelege med Birk, det var ikke dominans, det var så tæt på parring som 2 kastrater kan komme smiley han trampede hende over halen i stedet for og hun var salig smiley


  • #31   18. mar 2013 jette hahahah det lyder som om det må ha set en smule morsomt ud ggg

  • #32   18. mar 2013 Jeg blev lidt :-0 første gang, for min hunkat var ikke stor og til med handicappet, men så, så jeg hendes udtryk smiley
    Hun var neutraliseret, men var jo lidt anderledes, og døde af leverproblemer, har siden fået at vide at hun nok havde livmorevæv flere steder i bugen og på lever/ gallegangen og det var derfor hun opførte sig som om hun var i løb, og det var så også det som gav galdegangsbetændelse som kostede hende livet før hun blev 2 1/2 år smiley elskede min lille tøs


    profilbillede
  • #36   18. mar 2013 Der burde have fulgt bedre rådgivning med da du købte dem. Fertile hunner har det med at trække hinanden med i løbetid.

Kommentér på:
Hunkatte i løbetid

Annonce