{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

Hvilket foder fra RC/Hills til norsk skovkatte? {{forumTopicSubject}}

Har 2 dejlige Norske skovkatte.
Og er meget nysgerrig på, hvilket foder fra enten Royal Canin eller Hills. I bruger..?
- og dt er hvilken af dem i bruger!! ?
Og hvorfor lige det produkt fra RC eller Hills fungere godt for jer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket foder fra RC/Hills til norsk skovkatte?
  • #2   11. mar 2013 Jeg bruger RC Manie Coon. Jeg synes det er godt fordi det er lettere for de store katte at spise fra skålen, Det er det de helst vil spise, og deres maver er stabile. ( har tidligere haft problemer med at deres afføring skiftede fra meget hård til meget flydene da de fik Oliver's, men en uge efter jeg skiftede til RC var maverne rigtig fine igen.

  • #3   11. mar 2013 Jeg ville servere dem dejligt råt kød og knogler så deres tænder forbliver rigtig fine smiley

  • #4   11. mar 2013 Andre mærker må også godt komme med.. Det har bare været dem jeg har brugt.. Men hvis dr er nogen som syntes dr er noget fra et andet mærke dr er helt perfekt.. Vil jeg meget gerne hører det..
    - har bare spurgt om det på en anden side.. Og der fik jeg kun svar på hvilket mærke de brugte.. Og ikke hvorfor en af det mærke.. Hvis du forstår? - så prøvede sådan set bare at skærer det ud i pap..

    - har også tænkt at bruge det til maincoon. - da pillerne er større.. ?


    -


  • #5   11. mar 2013 Råt kød, har jeg prøvet at lade dem smage.. Det sagde dem ikke noget.. Ben, hvilke ben? For vil helst undgå at de får tandsten.. smiley

  • #6   11. mar 2013 Det med at lære dem råt kan godt tage tid men jeg lærte først mine at kyllinge file var godt og derefter lærte jeg dem at spise kylling-halse så vinger og nu arbejder vi på daggamle kyllinger smiley

    Min Macro har tildens til tandsten iog betændelse på tørkost men på 2 uger med en daglig kyllinge-hals så er betændelsen(mørkerød kant langs tænderne) næsten væk(han havde brug for en antibiotika behandling får han ville forsøge at tygge i benene da tandkødet jo var ømt.). Han han en lille smule rødt på det bagerste af den sidste tand. resten er pæne og lyserøde som de skal være. Han lugter ikke længere ud af munde og han elsker at få en kyllinge-hals nu smiley

    Du kan prøve at stege kyllingen filen først for at lokke dem til at prøve det. specielt hvis den er stegt i smør smiley da mine havde spist rå kylling i 2 uger med glæde så prøvede jeg kyllinge-hals. måtte først lyn stege den uden på(så benene stadig var rå) også skære dem i 1cm stykker. derfor gik jeg over til rå 1cm stykker også gjorde jeg stykkerne større og større:) Nu står de klar lige så snart jeg hiver posen frem og de kan næsten ikke vente på at de tør i et vandbad(så sent som her til aften stjal Aidan sin hals før jeg troede den var klar XD)


  • #7   11. mar 2013 Han fik et tjek i sidste uge og der fik jeg ros for hans tænder som dyrlægen ellers har gået og presset mig for at få renset under narkose.
    Nu fik jeg bare "Det ser godt ud bliv ved sådan"
    Succes!!!


  • #8   12. mar 2013 Sasha G : 1000 tak for dine gode råd.. Vil jeg prøve, helt sikkert.. - godt være jeg lige skriver til dig hvis jeg har spørgsmål..

    Marley, min hankat, havde nemlig også bekymrende tandsten på en tand sidst vi var ved dyrelæge.. Og har nu børstet hans tænder siden, så tit jeg kan komme til det.. - men aldrig noget han bliver helt vild glad for. smiley

    Endnu en gang tak for det gode råd. Håber det lykkes mig..?kunne være en kæmpe optur. - så de 2 kan fortsætte med sunde, flotte tænder..



  • #9   12. mar 2013 Skriv endelig:)
    Jeg har en på engelsk med mine egne råfodrings forsøg projectrmbfor2cats.blogspot.com
    Uhh ja tandbørstning med børste er vi ikkevglade for her. Forsøgte alt, brugte, måneder på at lære macro at børsten var god men nej det vil han altså ikke. Det gik meget hurtiger(og ingen blod tab fra min side) at lære ham at spise kyllingehals smiley


Kommentér på:
Hvilket foder fra RC/Hills til norsk skovkatte?

Annonce