{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Hvilket foder.. {{forumTopicSubject}}

Jeg er meget i tvivl angående det foder Oliver får i øjeblikket. Fra opdrætter af har han fået whiskas og han er helt vild med de små poser med vådfoder i - så det er jeg egentlig bare fortsat med efter jeg har fået ham..
Efter hvad jeg har læst mig til, så er det ikke særlig godt og er nærmest junkfood. Er det korrekt?
Mit spørgsmål er så, hvad vil i anbefale at jeg fodrer med? Oliver er virkelig kræsen.. En tanke mere jeg har haft.. Hvis man køber foder i sække eller lignende, kan dyrehandlen/dyrlægen etc. måske levere det ud? Jeg har ingen bil og derfor vil det være svært for mig at hente mad, som ikke er købt i supermarkeder, da der ikke er hverken dyrlæge eller dyrehandel lige i nærheden af mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket foder..
  • #1   29. sep 2007 What... en opdrætter der fodre med whiskas...??
    Det er jo ikke ligefrem det bedste... faktisk er det noget af det værste at fodre med...
    Det kan godt være katten kan lide det... men jo det er ligesom at spise fastfood... det er ikke godt...

    Jeg er ved at skifte foder lige nu... det nye er lidt billigere end Royal Canin, som jeg bruger lige nu, men det er blevet meget rost, og skulle være rigtig god kvalitet... ja måske endda bedre end RC...

    Det hedder Oliver's og man kan bestille det over deres hjemmeside... alt køb over 200 kr. får man leveret gratis... lige til døren.
    www.olivers.dk


  • #2   30. sep 2007 Julie Malacia - Ja jeg undrede mig også meget vil jeg sige.. Havde jo ikke ligefrem hørt positivt om det.. Men vil helt klart prøve Oliver's. Må indrømme jeg havde lidt dårlig samvittighed over ikke at kunne give ham noget ordentlig foder, 'bare' fordi jeg ingen bil har. Det er ikke så nemt at transportere foder frem og tilbage i bus, tog etc smiley

  • #3   30. sep 2007 Ellers kan jeg anbefale mærker så som Royal canin, Hills, Arion, 1st. Choice, Acana, Iams, Eukanuba, Orijen...

    I bund og grund er grundreglen, at det foder, du kan købe i supermarkeder, ikke er godt i længden... der er ikke næring nok i, og alt for meget magnesium, der kan give katten urinsten...

    Kvalitetsfoder koster noget mere i indkøb, men katten spiser mindre af det, så prismæssig bliver det næsten det samme i lægden...
    Afføring bliver der også mindre af, og dermed spare du lidt i grus...
    Dertil skulle kattens pels og sundhed forbedres betydeligt med tiden... smiley


  • #4   30. sep 2007 Fandt lige et sted, at whiskas (samt de andre billige mærker) også indeholder for meget salt og sukker...
    sukker i fodret kan jo dertil også lede til sukkersyge...


  • #5   30. sep 2007 men jo du kan sagtens snakke med dyrlægen hvis du kan se om de har foder på klinken os om de ikk kan bestille hjem til dig men ellers kan man os bestile mange steder på nettet hvor du får det leveret..

  • #6   30. sep 2007 R- J : tænk og test har lavet en test af det mest solgte kattemad. Jeg har mine oplysninger fra blad nr 43, april 2004 . Eller tjek deres hjemmeside http://www.taenk.dk/

  • #7   30. sep 2007 Hvorfor er Whiskas ikke godt?
    Det har Emil da altid fået.

    Sammen med Royal Cannin tørfoder.


  • #8   30. sep 2007 Mine misser får sterilised fra RC, jeg kunne ALDRIG drømme om at servere supermarkeds foder for dem, dåsemad er 80% vand, det løber lige igennem katten og giver absolut INGEN næring..!

  • #9   2. okt 2007 jeanette - husk at den test er GAMMEL! i forhold til kattefoder...

    Hills har bla forbedret deres foder væsentligt siden da, og det har RC somend også i nogle af deres varianter..

    krav til foder er også højnet væsentligt siden da smiley

    ********************************************************'**********

    Whiskas er skidt mad! i hvert fald som fuldkost..
    Whiskas indeholder ekstrem mængder sukker og nogle ingredienser der desværre laver en kemisk forbindelse der svarer til et søsterstof af heroin og dermed vanedannende! ikke farligt, bare vanedannende af H til...
    Deres foder indeholder også ekstrem mængde magnesium og phosphor - ting din kære lille kat ikke må få ret meget af! (de skal have lidt, men ikke meget!)

    som snack en gang i mellem gør supermarkedsmad ikke noget - vi ka jo også godt spise lidt slik en gang mellem smiley
    og flere og flere dyrlæger er ved at gå fra at anbefale 100% tørfoder, men anbefaler suplering med vådfoder så man er sikker på at affaldsstoffer o.l. kan komme i gennem systemet - det kræver rigeligt væske! - ligsom mennesker der ikke drikker rigeligt væske let kan ophobe affaldsstoffer...


Kommentér på:
Hvilket foder..

Annonce