{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

Hvem ejer ham/hende {{forumTopicSubject}}

Ja hey KG

Her for 1-2 år siden begyndte der at komme en kat her som var meget sky overfor alting.

Nu har vi så fodret den og tja gjort den til 'vores'' kat så den kommer her 1-2 gange om dagen og er i et par timer.

Det er en hende eller ksteret ham.

Den er grå med hvide pletter i ansigtet og hvid mave.

Den har halsbånd med en chip til en kattelem.

Den er øremærket men det er falmet for meget til at vi kan se det.

Det er ved postnummer: 8586

Nogle der savner sådan en kat eller ved hvad vi skal gøre?

Billede skal nok komme men den er her ikke lige nu.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem ejer ham/hende
  • #1   10. feb 2013 Er det jer der har givet den halsbånd på ???
    Hvordan ser den ud... er den i fin stand... altså ser den "forladt" ud ???

• #2   10. feb 2013 Det lyder som om i er ved at "stjæle" en nabos kat, sådan nogle katte der render ude og især dem med chip og halsbånd har ofte et hjem i nærheden.

Jeg ville stoppe med at fodre den og måske forhøre mig ved naboerne hvor den høre til.

• #4   10. feb 2013 G. H: Den ser ikke forladt ud men den virkede i starten meget forladt

Lasse P: Vi har snakket med naboerne og de kender ikke noget til den

Og vis det var en nabo så var det en nabo der ikke fodre sin kat fordi den var total udsultet da den begyndte at komme her

• #5   10. feb 2013 I tager katten til dyrlæge og får deres hjælp med at tyde øremærket, eller/og spørger rundt hos jeres naboer om det er deres kat..

Når den har halsbånd på og har øremærke så er der jo en ejer et sted, den vælger blot at besøge jer et par gange om dagen, sådan er det jo med fritløbere, hvis i selv har fritløbende katte så ved i jo heller ikke hvor mange af jeres naboer der får besøg af jeres katte og hvor ofte..

• #6   10. feb 2013 Felis: Den virkede forladt før og vis en ejer den er det nok nogle der dsv er flyttet eller noget

• #7   10. feb 2013 Heidi: Den er stadig meget sky så vi kan ikke få den i en katte kasse ting ting eller ind i bilen

• #8   10. feb 2013 Ahh nu kan et kat godt virke ekstremt sulten selvom den lige kommer hjemmefra madskålen, jeres mad er blot mere spændende..

• #9   10. feb 2013 Heidi: Ja problemet er bare den virker så vildkat og så huskat

• #10   10. feb 2013 Hvordan har i så kunnet se at øremærket er utydeligt??

• #11   10. feb 2013 Vores ene kat er pt. Forsvundet sporløs og jeg må indrømme at jeg ville blive helt vildt rasende (og lettet) hvis det viser sig en af vores naboer havde "kidnappet" ham på den måde.

Syntes helt klart at i skal forsøge at finde dens ejer, gerne igennem dyrelægen det er de gode til.

• #12   10. feb 2013 Heidi: Vi holdte hende (dog med en del bidmærker bad efter) fordi hun havde fået en de der blodsugene ting som jeg ikke kan huske navnet på

• #13   10. feb 2013 Lasse: Vi prøver og prøver

ville ønske at naboen havde kidnappen min gamle kat men dsv havde en fra min klasses far skudt ham fordi han ikke kan lide katte

• #14   10. feb 2013 Selv om den ikke lige tilhøre naboerne, har den en ejer og de kan bo flere kilometer væk,og ikke bare hende om hjørnet.

• #15   10. feb 2013 De hedder tæger..

Hvis i har kunnet fange den en gang så må det kunne lade sig gøre igen, ellers må du ud og låne en kattefælde enten af Kattens Værn eller tag kontakt med Kredsformanden for Dyrenesbeskyttelse i det område hvoe du bor..

• #16   10. feb 2013 En kat kan sagtens have en "madrute" på 3 km... så det er altså mange naboer i skal rundt og spørge....

Sæt en seddel i halsbåndet... tage et billede og lav en efterlysning ved den lokale købmand/bank/frisør/tank osv osv ... alt imens i stiller en kattekasse udenfor og smider foder ind i kassen.... så den vænner sig til det... og så en dag lukker i lågen mens den spiser og så et smut til dyrlægen og få tjekket den øretattoovering...

• #17   10. feb 2013 Vi vil prøve dyrelæge

Vi vil jo nødig risikere at 'kidnappe' en andens kat da jeg selv ved hvordan det er at miste en kat sporløst

• #18   10. feb 2013 G. H: Den med kassen og maden dur ikke da der er mange rigtig vild katte her som kommer og spiser

• #20   11. feb 2013 Ja selvfølgelig Felis smiley du har da helt ret smiley

• #21   11. feb 2013 At katten bærer et halsbånd med chip er nu ingen garanti for, at den har haft en ejer de sidste par år.

Der bliver af og til fundet hjemløse katte med halsbånd.
    De kan være stukket af hjemmefra, være kommet for langt væk til at kunne finde hjem, være sluppet ud for tidligt på et nyt sted eller familien bare er flyttet fra dem, kommet på hospitalet osv. osv.

En kat bliver ikke tynd og forhutlet, hvis den har et hjem, hvor den kan få mad.

Jeg har jævnligt strejfende ejerkatte ved "vildmissernes" mad skåle, og de er i god foderstand.

Men har du prøvet at se på Dyrenes Beskyttelse og Kattens Værns efterlysningssider, om katten er efterlyst? Du kan også selv fremlyse den derinde, også med billede.

PS: Måske er øremærket nemmere at læse, hvis I smører lidt madolie på det og så lyser på øret bagfra med en stærk lommelygte.

• #22   11. feb 2013 Hvis det er en hund kat, kan den lige have fået killinger da den startede med at komme. Så ser de også udsultede ud

• #23   11. feb 2013 Tanja: Hvis det er en hun så er hun stereliseret

• #24   11. feb 2013 Ja så kan det jo ikke være derfor smiley men jeg havde nok valgt at få tjekket chip eller øremærker for at finde frem til ejeren, inden jeg begyndte at fodre på den.

• #25   11. feb 2013 Hvordan kan du se den er steriliseret?

• #26   11. feb 2013 Tanja, jeg starter nu altid med at give en forhutlet kat et godt måltid.

Der kan gå lang tid, før dens evt. ejer er fundet og måske er katten videreformidlet uden ejerskifte, måske findes ejer ikke længere på adressen, osv. osv.

Og skulle man finde dens ejer og være så heldig, at h*n vil have sin kat hjem, er det kun godt, at katten bliver fodret og derfor holder sig i nærheden af finderen, så man kan få fat på den.

• #27   11. feb 2013 Det da bedre at bringe den til dyrlægen som det første, de vil uden tvivl give den noget mad der indtil ejer er fundet.

• #28   11. feb 2013 Vi har halsbånd på vores kat da vi håber det gør at folk ikke giver den mad osv, men vi mistede i august vores ene kat, som havde halsbånd på med vores adresse og telefon nr. hun var tæt på at skulle føde, og vi har aldrig set hende siden. Jeg tror den kat har en ejer som savner den rigtig meget

• #29   11. feb 2013 mega.. Nej det er ingen garanti, for vi ved jo ikke om vores kat har fået et nyt hjem nu, eller om hun render rundt derude. Men ved ikke hvor stor sansynligheden er for at hun stadig har sit halsbånd på nu, efter ca et halvt år

• #30   11. feb 2013 Maria: Hun/Han lever i det fri og har gjort det i 1-2 år og har ikek fået killinger

det er forklaringen

• #31   11. feb 2013 Trine: Jeg håber da ikke nogen har taget jeres kat vis der er adresse og tlf. nummer

• #32   11. feb 2013 nej det håber jeg heller ikke. desværre havde vi ikke fået hende chippet

• #33   11. feb 2013 Halsbåndene kan være faldet af, men kan også være skyld i at katten hænger fast i alt mulige smiley

• #34   12. feb 2013 Jeg håber det er et sikkert halsbånd. Det var med elastik, og dyrlægen anbefalede at hun havde det på, og har set og godkendt det

• #35   12. feb 2013 Trine: Det lyder trist

Har i forslag til hvordan vi kan få skrevet en sedel og sætte den på halsbåndet uden at hun kradser eller bider det af?

• #36   12. feb 2013 Har du ikke set film hvor de bruger brevduer;) du sætter det bare på halsbåndet i stedet for benet, fint sammenrullet og helt ind på halsbåndet, det må ikke side løst eller kunne hænge fast, for så kan katten komme til skade.

• #37   12. feb 2013 Trine A

"Jeg håber det er et sikkert halsbånd. Det var med elastik, og dyrlægen anbefalede at hun havde det på, og har set og godkendt det"

Tjaaa jeg havde også engang sådan et elastik/snap halsbånd på min kat... og jeg er så taknemmelig over at naboen opdagede min kat havde hængt sig på hans rosen espalie... for halsbåndet holdt.... og havde det ikke været for naboen så var min kat her ikke idag!!!

• #38   12. feb 2013 Kailie:
    Jeg vil lige supplere Mega, for der er også tamkatte der kan finde på at kravle op under køleren på en bil - og så kører bilen den væk uvidende om at der sidder en kat ved motoren.
    Der er også katte der springer ind i lastvogne (har oplevet det 2 gange på min arb. plads) Det med motoren har jeg faktisk også oplevet og den kat VAR tamkat, men hvis en tamkat kommer hjemmefra og den oplever en masse skræmmende, så bliver den mere og mere sky for hver dag der går, så stop ikke med at fodre den indtil du ved hvem ejeren er. Som Mega siger, så bliver mange katte forladte - også selvom de er neutraliserede.

• #39   13. feb 2013 G.H sikke en oplevelse. håber godt nok ikke det er sådan noget der er sket. Vi undre os over intet at have hørt, for har været rundt i hele kvarteret med sedler, efterlyst i ugeavisen osv

Kommentér på:
Hvem ejer ham/hende

Annonce