{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning og montering af fire loftslamper 1.100 kr.
  • sengmontering 650 kr.
  • Utæt have vandrør 500 kr.
  • Dør spærret af vaskemaskine og/eller tørretumbler 710 kr.
  • Åbning af et gammelt apotekerskab 600 kr.
  • Samle en seng 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ryster på hovedet
  • Blackbird
    Blackbird Tilmeldt:
    jan 2013

Katte: 2 Emner: 7 Svar: 19
    #1   30. jan 2013 Det ville jeg gøre..
    Min kat rystede også på hovedet rimelig tit, og det viste sig at det var øremider smiley
    Og det smitter, så jeg ville tage til dyrelægen smiley Bare for en sikkerheds skyld smiley

• #2   30. jan 2013 Ditto her!
    Øremider er noget stads at få bugt med!

• #3   31. jan 2013 Min har øregangs betændelse lige nu, den skal til kontroldel i morgen,,, den ryster også på hovedet og klør sig så der er hårtab ved øret.
    Så ja gå du til dyrlægen smiley

• #5   31. jan 2013 Min dreng kløede sig ikke da vi fik ham, selvom han var så slemt angrebet af øremider at det tog 3 x medicin + ørerensning hos dyrlægen at slippe af med dem. Nu har han lige været i en omgang antibiotika for at slippe af med de sidste eftervirkninger fra de små sat*****
    afsted til dr dyr med jer, tag alle med for en sikkerheds skyld da de ikke behøver at have symptomer for at have dem;-)

• #6   31. jan 2013 Jeg er meget enig med Felis. En kat der ryster meget på hovedet, har sandsynligvis problemer med enten det ene eller begge ører. Så få det undersøgt hurtigst muligt.

• #7   31. jan 2013 Felis< Da vi fik Misti fra Brande internat, fik vi at vide vi kunne hjælpe på miderne, hvis vi tog et stykke køkkenrulle, komme madolie på og så forsigtigt lige køre det runde lige indenfor i øret. Men det vil Fanny ikke, så det er begrænset hvor meget vi har kunne få det gjort ved hende.
    Men takker til alle for jeres svar.
    Vibbe

• #8   31. jan 2013 Det kan madolie altså ikke gøre ret meget ved, altså øremider. Så du skal have noget der er effektivt og det fåes kun igennem et besøg hos dyrlægen. Det kan jo også vise sig at være en betændelse (som kan have kommet af manglende behandling og brugen af madolie) og så skal katten have antibiotika.
    Jeg synes du skal google lidt på ørermider og ørerinfektion hos katte. Det er ikke noget kønt billede af de 2 ting du vil finde.

• #9   31. jan 2013 Min killing havde øremider og ja symptomerne var at han rystede på hovedet, kløede sig og så var hans øre altid helt sort..

Du kan IKKE dræbe elelr fjerne miderne med kun olie... når der er blevet behandlet med øremider dræbende middel(fra dyrlægen) så kan man hjælpe katten med at rense døde mider og øg ud ved at rense det yderste af øret. Det kan dyrlægen fortælle om.

Ja håber I hurtigt får det ordnet. Min kat var tæt på at blive døv fordi jeg fik ham fra en gård hvor han aldrig var blevet tjekket af en dyrlæge så de vidste ikke engang at han havde øremider(havde booket dyrlæge tjek til dagen efter jeg fik dem hjem). Det har klart haft en negativ effekt på hans evne til at tolke lyde og dyrlægen sagde at hvis jeg ikke var kommet op da jeg kom ville han snart have endt med at være døv.

øremider hopper fra dyr til dyr ligesom lopper og lus så alle jeres katte skal behandles så bare tag de andre med med det samme.

• #10   4. feb 2013 Så har Fanny været ved dr.dyr, og det hele så fint ud, men dog synes dr.dyr at der var/er lidt mere væske i ørerne end normalt, så der blev taget en prøve på det, og får besked i morgen, eller onsdag. Nå ja, og så er hun lidt for godt i stand.

• #11   4. feb 2013 Godt at der ikke var mider!

• #12   4. feb 2013 Det bliver spændende at høre hvad som er galt, fik du ikke noget til ørene?

• #13   6. feb 2013 Jette< Nej det er det jeg måske skal have på apoteket, men har ikke hørt fra dr.dyr endnu.

• #14   6. feb 2013 Håber på godt nyt smiley

• #15   14. feb 2013 SÅ kom der endelig svar fra dr.dyr. Prøven viste ikke noget, men efter som Fanny stadig ryster på hovedet, ville dr.dyr foreslå at bedøve hende så hun kan komme til at kigge ned i øret. Stakkels Fanny-fis. Synd for hende.

• #16   14. feb 2013 Håber det går godt, og skal hun have lavet andet af nogen art, som du eller dyrlægen kan komme til at tænke på, så få det gjort medens hun er i soveland smiley

• #17   14. feb 2013 Ja nemlig Jette, det er jo synd hver gang de skal sove på den måde, synes jeg. Problemet er bare lidt at vi ikke lige pt har penge til det, før om 14 dage ca. Men det er hende der har første prioritet. Utroligt at man er så afhængig af de sk.de penge man skal have for at hjælpe sine kære dyr.

• #18   14. feb 2013 Se det sådan, hvis du eller jeg skal have en undersøgelse må vi vente i måneder, ja måske et halvt år, så 14 dage skal ikke give dig dårlig samvittighed, i gør jo alt hvad i kan smiley

• #19   14. feb 2013 og i forlængelse af Jettes indlæg - det koster meget mere når vi skal undersøges;)

• #20   15. feb 2013 Ja det er rigtigt, men synes jo bare det er synd for hende hvis der nu er noget, men ja pengene skal jo være til det.

• #21   15. feb 2013 Nå vi har bestemt at hun skal af sted med ørerne, og så må vi klare den så godt vi kan. Kl 16 i dag ved dr.dyr i Nørre Nebel, Vestjylland.

• #22   15. feb 2013 Kan godt følge dig, lad høre hvad de siger. Krydser alt.

• #23   15. feb 2013 Uundgåelige det er mange år siden jeg boede der, medens min far var på hjemværnsskolen smiley
    Håber det bedste for din lille pige smiley

• #24   15. feb 2013 Der blev igen taget nogen prøver, som vi vist kunne få svar på mandag. Der udover synes hun der var lidt svamp i hendes ører, så vi har fået noget der skulle kunne tage det, som hun skal have i 5 dage. Så vi krydser finger for at det er det, og at bette-fis får det godt igen. Synes det er vild synd for hende, nu sidder hun bare og stener på vasketøjet, og ellers er helt ved siden af sig selv.

• #25   15. feb 2013 Stakkels lille pus:-( hun skal nok blive god igen;-)

• #26   17. feb 2013 Ja hun bliver fit for fight den bette, men så længe det står på, er vi simpelthen de værste dyr plagende ejere hun kender. smiley

Kommentér på:
Ryster på hovedet

Annonce