Ryster på hovedet, når hun spiser!?!?! {{forumTopicSubject}}
Hejsa KG...
Jeg har opdaget, at min killing ryster på hovedet, når hun spiser tørfoder.. nogen gange så meget, at det ryger ud af munden på hende... Syntes heller ikke, at hun spiser så meget, som hun burde, men hvor meget skal de egentlig spise? Hun bliver 13 uger imorgen, vejer 550-575g og spiser en håndfuld foder om dagen, måske mindre... hun får frisk tørfoder 2x dagligt. Hun får dog også vådfoder 3x dagligt (2-3 tsk fuld pr. måltid) Vådfoderet er almo nature, animonda carny og porta 21 (alle killingeudgaver) og tørfoderet er 1st choice kitten, som hun også fik før jeg fik hende. Hun spiser også gerne vores anden kats foder, royal canin sterilised (dette har hun dog ikke fri adgang til, da det serveres i foderbold, så hun snupper det, når Sheva ikke er hurtig nok)..
Så også igår, at den ene af hendes søskende også gør det.. Er der nogen, der har en ide om, hvad det kan være??
Mvh. Stine
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 48 Svar: 111
Hun HAR foder hele tiden, men det bliver skiftet 2xdagligt, så det altid er frisk! Dyrlægen sagde i mandags, at hun ikke vejer for lidt.. hun er jo heller ikke en stor kat...
maj 2009
maj 2009
maj 2009
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Og så gør det ondt at spise - især tørfoder. Det er måske forklaringen på, at hun ryster på hovedet for at få foderet væk fra sårene. (Sårene kan ses som mørk-røde, blanke pletter.
Giv hende så meget våd-foder af en optimal kvalitet som muligt.
PS: Andre med katte, der ryster på hovedet, når de spiser, skulle se kattens mund og især tænder og tandkød grundigt efter.
(Vi undgår også at tygge med en tand, der gør ondt).
Ryster på hovedet, når hun spiser!?!?!