Jeg undres..... {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften siger….
Jeg er på KG hver dag. Jeg deltager sjældent i tråde med mindre de er sjove/hygge tråde. Til gengæld læser jeg næsten hver og en. I øjeblikket er der fnidder/fnadder i hver anden tråd, og jeg undres.
Og derfor vil jeg egentlig fortælle min egen historie;
Jeg havde aldrig haft kat før. Jeg var total ny i denne verden, da Feline bogstavelig talt blev smidt ind i mit liv. Det første jeg gjorde var, at læse ALT jeg kunne på internettet om katte og især killinger.
Og dermed faldt jeg så over KG. Jeg læste de første 200/300 sider i Generel Diskussion, ja det er helt seriøst. Næsten hver tråd blev tygget igennem og jeg brugte TIMER herinde. Jeg sugede til mig af viden, og blev opmærksom på rigtig mange ting, der ikke var at finde på andre sider. Altså alt i alt en virkelig god aha-oplevelse.
Jeg har i dag en 2 årig kat, der ganske vist har haft en hård start på livet, men som nu er en harmonisk og helt fantastisk kat. Og det er 100% alle de dejlige mennesker herindes skyld!
Og derfor undrer det mig, at jeg hver dag (næsten) ser tråde med ”Min kat tisser”, ”Hvorfor gør min kat sådan og sådan”, ”Hvorfor dit og hvorfor dat”! Lærer folk ikke noget om det dyr de har? Er det nemmere bare at spørge end selv at opsøge viden? Hvis det er derfor, så synes jeg da folk dermed skulle tage imod de meget gode og velmenende råd, man efterfølgende får herinde!
Men nej. Mange bliver sure/ irriterede og sletter tråde og putter folk på filter! Selvfølgelig går bølgerne højt ind imellem, men jeg er aldrig støt på en kommentar, der ikke bunder i en stor kærlighed til dette kæledyr, og dens (desværre) ofte oversete skæbne. Jeg synes ærlig talt, at hvis folk alligevel ikke vil høre sandheden eller tage imod råd, så lad være med at oprette et emne og spilde andres tid!
Jeg er da opdraget til at respektere og lytte til mine medmennesker. Og til at jeg ikke ALTID selv har ret! Men lærer man ikke god opførelse og pli mere? Eller smider man det bare over bord, når vi nu er på debatside, hvor man kan være ”ukendt”?
Jeg ved egentlig ikke, hvad jeg vil med denne tråd, da den jo lidt ligner andre der florerer…. Have luft tror jeg!
Og så håber jeg andre læser den og tænker ”hey jeg kan da også lige kigge lidt i ældre tråde eller bruge søgefunktionen, inden jeg opretter mit emne”!
Ps. Dette emne er ikke møntet på nogle bestemte tråde!!!
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Som du nettop skriver, så er alle svar præcis skrevet af stor kærlighed til katten/kattene og ikke for hverken at genere eller stryge ejerne med hårene.
nov 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 67
Bravo siger vi bare for din ærlighed
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Og vil som Susan sige at din tråd bestem ikke ligner alle andre..
For du udviser da i den grad at det er viden du har søgt, kan kun appelere til at du begynder at deltage i trådene også, for du virker til at have noget at bidrage med
Kan kun sige Thumbs up til dig
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 580
Nu har jeg virkelig også tænkt på at lave dette indlæg længe!
Og ja det skilder sig vel ud, fordi jeg fortæller min egen historie og erfaring, i stedet for bare at "jeg tror" eller "måske"...
Og jo måske skulle jeg komme lidt mere på banen ind imellem:)
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Go' stil!
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Super godt indlæg Karina!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Jeg undrer mig også (og bliver lidt .... træt) når der endda samme dag oprettes flere tråde om nøjagtigt samme emne. Ligesom jeg også bliver træt, når en masse brugere herinde har brugt tid og energi på at skrive i en tråd, og tråden så bare bliver slettet af TS, der åbenbart ikke tænker på, at andre jo kan have nytte af indlæggene.
Rigtig dejligt, at du har kunnet bruge andres råd, ideer og erfaringer til gavn for din kat :-).
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
for det meste er det doven skab når de skriver.. og det er jo meget nemmere og spørger..
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Kanon skrevet!
<i>Lige nu mangler jeg en "like"-knap på startindlægget </i>
feb 2011
Når de har stillet et spørgsmål og fået svar, er det mindste man kan gøre da lige at vende tilbage og sige tak. Eller hvis katten er syg, vende tilbage og opdatere hvordan det går!!!
Synes tit jeg sidder tilbage med følelsen af "hvad så?" "hvad skete der?" osv...
feb 2011
Det er især de der "min kat er syg" tråde, jeg godt kunne tænke mig mere feedback på! Ved da godt vi er nogle der er herinde mere end andre, men når man har bedt om råd og hjælp tjekker man vel også om der er svar?? Eller....
jan 2012
Men syntes folk er blevet bedre til at give update, især hvis der lige er en eller flere der lige har skrevet at due godt lige må vende tilbage med update..
Jeg syntes så måske også det er lidt pudsigt at man opretter en tråd og logger af lige efter, jeg ved godt at alle ikke har tid og lyst til at sidde på KG hele dagen, men tænker bare kan man ikke lige holde den en halv eller hel time??
Især når det er en tråd der lader nogle spørgsmål hænge lidt i luften..
feb 2011
Men nok mig der bare er lidt "gammeldavs";)
Nej Heidi, det med folk logger af med det samme forstår jeg heller ik!
feb 2011
jan 2012
Hjæælp min kat er syg hvad skal jeg gøre, og så logger personen af - ØHHHH sidder jeg så bare..
Men ja Karina det burde være logisk at give feedback, men tror nogle måske tror at vi andre bare er lige glade, men det er vi jo ikke, for vi delagtig gør os jo med de dyr og mennesker vi forsøger at hjælpe eller give råd, vi bekymre os jo når der er er en kat der er syg...
feb 2011
Jeg har flere gange siddet og tænkt på en kat og bekymret mig, selvom jeg ikke aner noget om kat eller ejer. Man kan jo ikke lade være, når man er glad for dyr:)
jan 2012
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 1.078
Jeg siger ikke at jeg ved alt om katte eller ikke kunde få lavet en noob spørgsmål men da jeg besluttede mig for at få kat skyndte jeg mig til bilioteket og fik mig nogle bøger om opdragelse, heldbred ect. Jeg inkluderede også internettet efter jeg havde fået opbygget min basis fra biblioteket.
Ligesom dig mener jeg også det er det første en kæledyrs ejer burde gøre, søge information om deres dyr. Hvis der er et symptom man bemærker så må man søge igen bare mere specifikt.
Jeg har også undret mig over de gentagende "hvor for tisser min kat??" med mindre personen skriver at de har undersøgt de sædvanlige årsager.
Denne tildens har jeg dog set alle de forumer jeg igennem tiden har besøgt. Hvis du går ind på woman vil du finde 1000 ens debatter om foreksemple uregelmæssig menstruation eller kløe. Det er det samme der står i dem alle sammen.
Jeg undres.....