Ny killing. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg skal have ny killing nu her i februar, og jeg glæder mig rigtig meget.
Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal bære mig ad med at lade den møde de to andre katte jeg har i huset.
Skal vi lade dem se hinanden af først, vi har ikk rigtig mulighed for at lukke af nogen steder, det eneste er soveværelset, hvor vi har børnegitter op, men der kan de to andre stadig komme ind da de hopper over ( det er sat op så hundene ikk går i soveværelset) den eneste fordel er at badeværelset hvor kattebakken står ligger op af soveværelset så den vil han hurtig kunne finde, men det er mere med maden og sådan.
Hvad er jeres forslag? hvordan gør jeg det bedst så vi undgår for mange sure miner, en ting jeg også tænkte på at gøre var at lukke de to andre ud når vi kommer hjem så han kan se huset an uden dem, men er måske også lidt unfair overfor dem da de så kommer ind til en fremmed kat i huset. Min hankat elsker andre katte og plejer at gå fin i spænd med nye, min hunkat der imod er ikk så meget for selskab.
Håber der er nogen der kan hjælpe.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 229
jun 2010
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Bland dig ikke, men mindre der ryge pelstotter.
For hver gang du skiller den lille fra de store, skal kattene starte forfra med at lære hinanden at kende.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
jun 2010
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
nov 2011
maj 2012
maj 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 16
Og ja der bliver en del væsen og jab i starten, men den dag i dag kan de ikke undvære hinanden.
Vores hunkat har lige været indlagt i 2 dage med en byld, hankatten spiste ikke før dag 2 han var så ulykkelig, at han sov hele tiden. så i dag er de bedste venner
held og lykke med det
nov 2011
Jette, tak. var lidt det jeg havde brug for at høre, men ingen har rigtig kunne sige mig om hvorfor.
maj 2012
De 2 gamle har aldrig ( har boet sammen i 4 år) været perle venner, men aksept har der været, altså spise sammen, sove med afstand, lige dytte næse, aldrig slikke hinanden, og hvis Manne, det store skrummel, vil lege brydekamp eller andet, vil Birk ikke være med, han stikker af eller bliver bisset, men Birk er stadig leder i flokken (endnu) så kommer den lille Røde på knapt 1 år og på 14 dage er ham og Manne perle venner og slikker hinanden, de leger bryde lege og kan også sige fra med hvæs , men de er venner, det er så dejligt at se, Birk er faktisk også mere fremme i skoene, og kan lige give Røde et slik på næsen, og han er blevet meget aflastet af, at røde er kommet.
Jeg har så lige været ved dyrlæge med Birk, han er ældst og har nyreproblemer, og opdagede han er ved at midste maskefarve ved det ene øje, de to andre havde lige pludseligt været efter ham et par dage, og så måtte jeg lige se ham efter, han har igen øreproblemer, men jeg var bange for at de andre katte havde set han var blevet svagere, lige nu får han behandlet øret og skal til kontrol i næste uge, jeg ved jeg skal passe på hvis de andre lige pludseligt ændre adfær over for ham, og sætter ham af som leder.
Jeg ved ikke om du kan bruge det du kan være heldig og kat nr 3 er en hjælp, men du kan ende med 3 ene katte som bare tåler hinanden.
maj 2012
nov 2011
Jeg håber på at min hankat og den nye kan blive gode venner sådan at de kan lege sammen og det, og min hunkat kan være lidt for sig selv som hun gerne vil.
Mange tak
maj 2012
Ny killing.