{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

Han strinter {{forumTopicSubject}}

Vores Hankat Milo blev kastareret for 1½ måned siden. Han ahr aldrig strintet før..

Vi er netop i dag kommet hjem fra en uges ferie og knægten har selvfølgelig savnet sin kat - lidt for meget, hvilket resultere i at både ham og katten bliver gearet godt og grundig op. Så Milo hopper op i vindueskarmen og vælter en lysestage ned.. Kort tid efter spreder der sig en dunst..

Da jeg skal putte drengen lugter jeg med det samme at samme dunst er derinde og spørger om hans dør har stået åben hvilket den har (vi har en klar regel om ingen dyr på værelserne)
Men han har set sit snit til at gå derind og strinte.

Hvad stiller vi op med det? og hvordan får vi lugten væk? (vi har indtil videre gulvtæppe)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han strinter
  • #1   29. jul 2012
    Når I ikke har set ham strinte, kan det jo ligså godt være, at det er tis.

At I har været væk en uge kan være årsag til urenlighed pga. stress .. eller måske har grusbakken ikke været renset så tit, som den plejer i den uge (?)

Urinvejslidelse må også nævnes, for ofte er tissen ved siden af bakken det eneste umiddelbare symptom på det.

Eddikevand, eller rodalon (+ masser af rent vand), kan tage lugten.
    Men I skal jo finde præcis der hvor der er tisset eller strintet (Tis foregår vandret fx på tæpper, dyner. Strint foregår lodret op ad ting).

Der har været mange tråde om urenlighed / tisseri uden for bakke, så prøv evt. at søge i forum.

Hvis det er katrat-strint tror jeg egentlig ikke, der er så meget at gøre - måske Feliway ...

• #2   29. jul 2012 Jeg må indrømme at jeg er 100% sikker på han strinter, for det er når han f.eks. bliver forskrækket han har gjort det (hvis han rager noget ned)

Vi har haft min bror til at bo her i den uge så han har ordnet kattebakke osv hver dag smiley

Hvad er Feliway?

• #3   29. jul 2012 Katte strinter for at afmærke territorium, så jeg forstår ikke helt at det skulle ske pga. han bliver forskrækket.

**Men han har set sit snit til at gå derind og strinte.**
    Denne sætning giver godt ikke mening for mig overhovedet, for strint er ikke noget katte ser deres snit til. Og den giver heller ikke mening ift. det du skriver med at det sker når han bliver forskrækket.
    Prøv at være meget obs på hvornår og hvordan dette strint eller "strint" foregår.... hvis det da sker igen.

Feliway et en syntetisk efterligning af kattes duftferomoner - fås dels som duftspreder eller som spray. Googl evt. Men jeg tvivler på, at det vil have effekt i dette tilfælde (har aldrig hørt om dette ved katte før). Dog hvis han generelt er en nervøs kat, kan Feliway have en effekt, så katten bliver mere tryg.

• #4   29. jul 2012 Han er på ingen måde en utryg kat, han er døv så han høre ikke alt larmen omkring ham smiley Må ind og google det

• #5   29. jul 2012 Sikker på at det er tis???
    Hvis det sker i forbindelse med at han bliver forskrækket kan det også være at han tømmer sine analkirtler..
    Det har også en forfærdelig lugt!

• #6   30. jul 2012 Ja Lotte, ordet "dunst" kunne også passe til anakirtellugt. Og at det sker i situationen med at vælte lysestage og blive forskrækket, ville også give mere mening....
    Dog lugter det meget anderledes end urin....

• #7   30. jul 2012 Ja, for jeg mener ikke at have læst ordet tislugt?
    Bare "dunst"...

• #8   30. jul 2012 Nemlig. Nu er det helt spændende om Anna vender tilbage med nærmere beskrivelse af lugten.

• #9   30. jul 2012 Ja, der er ikke andet for end at vente smiley

• #10   30. jul 2012 hehe umiddelbart vil jeg beskrive lugten som kraftig og yderst ubehageligt.. hvad er analkirtler?

• #11   30. jul 2012 Analkirtler må du google dig til, men sekretet fra dem lugter faktisk "kraftigt og yderst ubehageligt" ;-), og så slemt lugter kastrat-urinlugt dog ikke .... så mon ikke det snarere er anal-lugt vi er ude i her....?
    Urin lugter jo af ... ja, urin.

• #13   31. jul 2012 Men man kan ikke gøre noget ved det hvis det er analkirtler?

• #14   31. jul 2012 Man kan få dyrlægen til at tømme dem (og han/hun kan så vise dig hvordan det skal gøres hvis du er interesseret i at lære at gøre det selv)..

Hvis det er fordi at de er betændte, skal der nok noget behandling til, kunne jeg forestille mig..
    Jeg har ingen erfaring med betændte analkirtler...

• #15   31. jul 2012 Anna - Er kattens afføring tynd eller lind i det?
    Hvis den er, så supplér hans foder med noget fiberholdigt - fx Iams hairball, eller drys lidt HUSK (psyllium-skaller) over hans vådfoder. Dette kan gøre hans afføring fastere, og så vil analkirtlerne sandsynligvis tømmes på normal vis lidt efter lidt, når han har afføring i bakken.

Hvordan ser katten ud bagtil?
    Hvis han ser hævet/ rød/ hærget ud, må han til dyrlæge, for så kan kirtlerne være betændte.
    Hvis han ser fin ud bagi, så er de to gange med analkirtel-dunst ikke noget, der nødvendigvis skal gøres noget ved.

Og tag da en google på analkirtler smiley
    (går ud fra at det med strint ikke længere er aktuelt. Som nævnt: strint lugter af urin, analkirtelsekret lugter meget værre ;-))

Kommentér på:
Han strinter

Annonce