{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

Afvænne kat med at sutte? {{forumTopicSubject}}

Vi har overtaget en dejlig kat, som blev fundet som 6-8 uger gammel killing. Hun er 3 år i dag, steriliseret, men det er altså et stort problem for os at hun sutter på tøj. Jeg synes rent ud sagt at det er ulækkert at få mit tøj, dyne osv. oversavlet.

Jeg ved godt hun er taget for tidligt fra, men jeg kan næsten ikke klare at hun sutter på mig og mit tøj hver gang hun får chancen.

Jeg skubber hende ned, når hun begynder at sutte og det har hjulpet en del, men nu savler hun så i stedet for.

Hun sutter ikke på andre end mig og mit tøj. Det ville være bedre, hvis hun kunne finde en bamse eller andet at sutte på, hvis ikke jeg kan få hende til at holde helt op.

Jeg VIL jo ikke være sur på hende smiley men jeg blir det bare.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afvænne kat med at sutte?
  • #1   26. nov 2012 Det kan ikke afvænnes, hun er taget fortideligt fra og vil lide under det resten af sit liv

• #2   26. nov 2012 Jeg tror desværre ikke det kan afvænnes, når forhistorien er som den er og katten nu har den alder den har.
    Jeg er sådan set glad for at du bringer det på bane Johanne, for så kan andre se hvad der bla kan komme af uønsket adfærd når man tager en killing for tidligt fra. Det er så "heldigt" at det "kun" er sutteri din kat har som uhensigtsmæssig/uønsket adfærd, det kunne være så meget andet, som bla agressivitet eller urenlighed.
    Derfor anmoder jeg alle om at tænke sig godt om INDEN de siger ja tak, når de får tilbudt et sådan killing. Javist er de søde som små, men man kommer som regel til at gøre meget mere skade end gavn og katten er den, der ender som taber.

Jeg håber at du med kærlig tålmodighed kan få hende til at stoppe en smule og måske gøre sutteriet "lovligt" ved nogen ting og "ulovligt" ved andre. I hvert fald begrænse det.

I hvert fald må du have held og lykke med forsøget

• #4   26. nov 2012 Stik hende en suttebamse, når hun begynder at sutte på dit tøj. Du kan have en liggende hver af de steder, hvor I ellers sidder og hygger, så der altid er en suttebamse i nærheden.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #6   26. nov 2012 Måske en ide..Du kunne også give hende en af dine bluser/trøjer som du ikke vil gå med mere, men lad være med at vaske den i første omgang og havde den ved din side når hun er oppe hos dig, så ha blusen liggende parat, så hun kan sutte på den, så er duften af dig der hele tiden og hun sutter ikke på dit tøj. smiley

• #7   26. nov 2012 Jeg kan kun være enig med de andre om at det er en adfærd du højst sansynligt ikke kan ændre, det er netop pga hun er for tidligt taget fra moderen smiley og som Marianne siger vær glad for at det er så harmløs en uheldig adfærd hun har..

Jeg syntes ideen med en suttebamse eller en bluse/ stykke tøj der dufter af dig er en rigtig god løsning, du tager bare tøjet eller bamsen med i seng et par dage så det rigtig dufter af dig og så har det klar når hun begynder at sutter og så giver hende det istedet for det tøj du har på eller hvad hun nu begynder at sutte på

• #8   26. nov 2012 Den tidligere ejer fandt hende forladt i 6-8 ugers alderen. Vi gik rundt og stemte dørklokker, men uden held. Tidligere ejer ville aldrig ha taget en killing fra så tidligt, men det var jo et spørgsmål om liv og død. De måtte af med hende på grund af allergi

Det lyder godt nok meget nedslående at der ikke er noget at gøre. Jeg har virkeligt svært ved at holde det ud

• #9   26. nov 2012 Hmm, jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i at du syntes det er et stort problem, men der er vi jo så forskellige smiley

Men syntes da du skal prøve at give hende noget der er tilladt at sutte på, men ellers er der vel ikke anden udvej hvis du ikke kan udholde det, at finde en anden ejer eller aflivning...

P.S. det er ikke for at negligere din mening eller holdning til sutteriet, men jeg selv ville bare ikke føle at det var et kæmpe problem smiley

• #11   27. nov 2012 Otto

Johanne skriver: <i>Tidligere ejer ville aldrig ha taget en killing fra så tidligt, men det var jo et spørgsmål om liv og død. De måtte af med hende på grund af allergi</i>

Så det må være årsagen til at Johanne har fået katten..

• #13   27. nov 2012 Okay jeg prøver lige en gang til: VI tog IKKE killingen fra moderen. Vi FANDT den i 6-8 ugers alderen. Vi gik rundt i området og spurgte om den hørte til et sted, men uden held.

Det var et spørgsmål om at give den et hjem i 6-8 ugers alderen eller lade den dø af sult og min bekendte valgte det første. Da de ikke kunne have den længere på grund af allergi overtog vi den.

Nogen gode råd til at vænne hende af med sutteriet?

• #14   27. nov 2012 "Nogen gode råd til at vænne hende af med sutteriet? "

Nej desværre - ikke ud over dem, du allerede har fået.

DU er i kattens øjne dens (erstatnings)mor og det har være hos dig, og det der lugter af dig, den har fået sit behov for tryghed stillet ved at sutte, siden den var lille og savnede sin rigtige mor.

I mine øjne skubber man ikke en kat væk, der søger tryghed, men gør dog, som det er foreslået, giv den en "sutteklud", der lugter af dig. Gerne en ulden sweater, som du kan give den, HVER gang den begynder at sutte.

Jeg har hørt om det samme problem nogle gange før.
    Min veninde fandt også engang en alt for lille killing. Han suttede på hendes øreflip og den tynde hud mellem tommel- og pegefinger.
    Han er i dag 15 år og gør det stadig.
    Hun går af samme grund med store øreringe for i hvert fald at holde ham væk fra sine ører.

• #15   27. nov 2012 Johanne N **Det lyder godt nok meget nedslående at der ikke er noget at gøre. Jeg har virkeligt svært ved at holde det ud**

Hvad er det helt præcis, der gør det så svært at holde ud? Hvis katten kan vænnes til at bruge en "suttebamse", så går det jo ikke ud over dit tøj eller dynebetræk. Så det må være noget andet ....?

• #17   28. nov 2012 Problemet skyldes i mange tilfælde også, at man selv syntes, det var sødt og lod katten gøre det, da den var killing.

Så bliver den stor, og så er det ikke sødt mere.
    Det er urimeligt over for katten.

Kommentér på:
Afvænne kat med at sutte?

Annonce