{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.736 visninger | Oprettet:

Ditte G
Ditte G
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1

Nogle råd til jaloux og aggressiv kat? {{forumTopicSubject}}

Hej

Min kæreste og hans kat havde boet sammen i et år fra hun var killing indtil jeg flyttede ind hos ham.

Og vi har nu boet sammen i ca 1,5 år..

Fergie (katten) er meget aggressiv over for MIG - men hverken overfor min kæreste eller andre gæster. I går endte det så galt, at jeg måtte på skadestuen og få syet en dyb flænge lige over øjenlåget fordi hun "angreb" mig.

Er der nogen som har nogle råd til hvad jeg kan gøre? Og om hun er jaloux fordi jeg er kommet ind i billedet eller hvordan?

Håber der er nogen som kan svare!! smiley

Kærlig hilsen Ditte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogle råd til jaloux og aggressiv kat?
  • #1   23. nov 2012 Hold da op, det lyder vildt! Jamen, angreb hun dig bare pludselig eller?

• #2   23. nov 2012 Hvad skete der præcis, da hun angreb dig i går?

• #4   23. nov 2012 jeg vil mene at hvis en kat angriber på den måde er der et eller andet galt, kunne det tænkes at du på et tidspunkt har gjort noget ved katten som den ikke har kunnet lide el at du måske skælder katten ud nu og da. dette kan være noget du ikke tænker over, men gør det pr refleks.
    en anden mulighed er at katten kan have ondt et sted og katten har så beluttet sig for at det er din skyld at den har ondt

• #5   23. nov 2012 Er hun altid sådan overfor dig ? eller er der tidspunkter hvor hun godt gider dig ?

Og har hun været sådan fra starten af ?

• #7   23. nov 2012 Jeg vil også gerne vide om det er konstant eller periodisk og hvad der evt trigger.
    Har i evt mulighed for at lade en eller anden kattekyndig til at komme og se på hvad der evt sker ? Rent faktisk kan det også handle om de dufte du udsender, både de personlige og parfume/deo.

Er der ingen nogen gylden tråd i "angebene" ville jeg få katten aflivet, inden det går over gevind eller den pludseligt også angriber gæster.

• Ditte G
    Ditte G Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1
    #8   24. nov 2012 Hej alle sammen.

Tusind tak for svar, jeg vil så vidt muligt prøve at besvare alle jeres spørgsmål i én besked smiley

Situationen i går:
    Det der skete var, at jeg gik forbi hende idet hun river ud efter mig (gør hun ofte når jeg går forbi hende) - derfor tager jeg hende op for ligesom at "gøre hende tryg", præcis som min kæreste ville gøre det. Men idet jeg tager hende op får hun fat i en bluse fra sofaen med hendes kløer og jeg tager den derfor fra hende - og netop det får hende måske til at springe op i mit ansigt med begge kløer. Den ene pote ender på øjenlåget og den anden under hagen.

Katten:
    1. Hun river ofte ud efter mig når jeg går forbi hende
    2. Hun hvæser også ofte når jeg prøver at nusse hende
    3. Jeg prøver somme tider at lege lidt med hende for at få hende i "godt humør"
    4. Jeg giver hende tit mad og rent toilet
    5. I hendes løbetid går ligger hun primært hos mig og nyder at blive nusset om
    6. I øvrigt er hun indekat - og samlet op fra gaden da hun var ca 6 måneder

Håber det kan hjælpe lidt på nogle mulige råd smiley

• #10   24. nov 2012 Ok, så vil jeg anbefale at i hurtigst muligt får hende steriliseret. Der findes ikke noget mere ustabilt end en hormonforstyrret hunkat.
    Lad være med at tage hende op, når hun langer ud, ignorer hende.
    Jeg vil endda sige at du skal ignorere hende totalt, indtil hun en dag henvender sig til dig på en positiv måde. Men det sker sikkert først når hun er neutraliseret.

• #11   24. nov 2012 Ditte - At hun river ud, når du går forbi, kan måske være fordi hun synes, du er dåm eller lugter ;-). Men som du beskriver situationen i går, har det nok mest sandsynligt været udtryk for, at katten har haft brug for at få afløb for noget jagtinstinkt eller lege. Hun har i hvert fald ikke haft brug for at blive løftet op og blive "gjort tryg”. Og idet du så gør det mod hendes vilje, har hun forsøgt at forhindre det ved først at holde fast med kløerne, og tilfældigvis fået fat i blusen. Og idet du piller blusen af hendes kløer, bliver hun sur eller lettere panisk, og så river katten.

Hvis du bare straks havde sat kat (med bluse) ned på sofaen igen - eller endnu bedre: slet ikke løftet hende op - havde du sparet dig selv for en tur på skadestuen.

Det handler om at lære at aflæse kattens signaler og respektere dem. Altså når katten viser, at hun er "vild", skal du ikke tage hende op og nusse eller gøre tryg.

Derudover enig med Marianne i at neutralisering vil være en rigtig god ide. En fertil indekat skal næsten gå hen og blive kulret. (desuden giver gentagne løbetider risiko for livmoderbetændelse).
    P-piller er en dårlig løsning. Dels giver de stærkt forøget risiko for kræft, dels kan de give psykiske bivirkninger, der gør katten irritabel.

Kommentér på:
Nogle råd til jaloux og aggressiv kat?

Annonce