2.736 visninger
|
Oprettet:
Nogle råd til jaloux og aggressiv kat? {{forumTopicSubject}}
Hej
Min kæreste og hans kat havde boet sammen i et år fra hun var killing indtil jeg flyttede ind hos ham.
Og vi har nu boet sammen i ca 1,5 år..
Fergie (katten) er meget aggressiv over for MIG - men hverken overfor min kæreste eller andre gæster. I går endte det så galt, at jeg måtte på skadestuen og få syet en dyb flænge lige over øjenlåget fordi hun "angreb" mig.
Er der nogen som har nogle råd til hvad jeg kan gøre? Og om hun er jaloux fordi jeg er kommet ind i billedet eller hvordan?
Håber der er nogen som kan svare!!
Kærlig hilsen Ditte
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 240
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
en anden mulighed er at katten kan have ondt et sted og katten har så beluttet sig for at det er din skyld at den har ondt
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Og har hun været sådan fra starten af ?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Har i evt mulighed for at lade en eller anden kattekyndig til at komme og se på hvad der evt sker ? Rent faktisk kan det også handle om de dufte du udsender, både de personlige og parfume/deo.
Er der ingen nogen gylden tråd i "angebene" ville jeg få katten aflivet, inden det går over gevind eller den pludseligt også angriber gæster.
nov 2012
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1
Tusind tak for svar, jeg vil så vidt muligt prøve at besvare alle jeres spørgsmål i én besked
Situationen i går:
Det der skete var, at jeg gik forbi hende idet hun river ud efter mig (gør hun ofte når jeg går forbi hende) - derfor tager jeg hende op for ligesom at "gøre hende tryg", præcis som min kæreste ville gøre det. Men idet jeg tager hende op får hun fat i en bluse fra sofaen med hendes kløer og jeg tager den derfor fra hende - og netop det får hende måske til at springe op i mit ansigt med begge kløer. Den ene pote ender på øjenlåget og den anden under hagen.
Katten:
1. Hun river ofte ud efter mig når jeg går forbi hende
2. Hun hvæser også ofte når jeg prøver at nusse hende
3. Jeg prøver somme tider at lege lidt med hende for at få hende i "godt humør"
4. Jeg giver hende tit mad og rent toilet
5. I hendes løbetid går ligger hun primært hos mig og nyder at blive nusset om
6. I øvrigt er hun indekat - og samlet op fra gaden da hun var ca 6 måneder
Håber det kan hjælpe lidt på nogle mulige råd
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
Lad være med at tage hende op, når hun langer ud, ignorer hende.
Jeg vil endda sige at du skal ignorere hende totalt, indtil hun en dag henvender sig til dig på en positiv måde. Men det sker sikkert først når hun er neutraliseret.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hvis du bare straks havde sat kat (med bluse) ned på sofaen igen - eller endnu bedre: slet ikke løftet hende op - havde du sparet dig selv for en tur på skadestuen.
Det handler om at lære at aflæse kattens signaler og respektere dem. Altså når katten viser, at hun er "vild", skal du ikke tage hende op og nusse eller gøre tryg.
Derudover enig med Marianne i at neutralisering vil være en rigtig god ide. En fertil indekat skal næsten gå hen og blive kulret. (desuden giver gentagne løbetider risiko for livmoderbetændelse).
P-piller er en dårlig løsning. Dels giver de stærkt forøget risiko for kræft, dels kan de give psykiske bivirkninger, der gør katten irritabel.
Nogle råd til jaloux og aggressiv kat?