{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.083 visninger | Oprettet:

Jeg får stress af min kat! {{forumTopicSubject}}

Neelix, min ene kat som åbenbart er voldsomt i teenage alderen, miaver simpelthen så meget! Han har altid gjort det, men nu er det virkelig slemt. Min døgnrytme følger nu kattenes. Jeg er vågen fra 5 til 10 om morgenen, fordi de er så ustyrlige. Ikke nok med de løber rundt og raserer det hele i deres voldsomme leg, så miaver han (Neelix) simpelthen så meget! Ja, nærmest vræler - sådan miaver han nemlig. Hvis jeg så går ned til ham og sidder ved ham, så holder han op lidt. Så går han et andet sted han, begynder at hyle igen, og så går jeg hen til ham, hvorefter han så stopper!
Jeg hører hele tiden, at man hurtigt lærer at forstå sin kat, men jeg kan simpelthen ikke forstå hvad det er han vil?! Han er ikke særlig kælen, så det er nok ikke fordi han vil kæles for.

Jeg ved godt, at miaven ikke lyder særlig alvorligt, men han miaver altså 3 gange i minuttet MINDST, og meget højt.
Jeg er simpelthen på bar bund - hvad skal/kan jeg gøre?

*De er begge kastreret
*Neelix er fra den 20 april 2012.
*De er indekatte (har aldrig været udenfor) uden mulighed for at komme ud.
*Jeg leger virkelig meget med dem!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg får stress af min kat!
  • #1   12. nov 2012 Det skal også siges, at jeg elsker mine katte forfærdelig højt, så vil gøre mit bedste for at de har det godt!

• #2   12. nov 2012 Det kan lyde lidt ligesom min kat, han miaver også helt sindsygt, uden jeg kan finde ud af hvad han vil. Det er også højlydt og meget,

• #3   12. nov 2012 Min miaver også sindsygt højt altså killingen fra april..

Men tror du ikke bare det er fordi han vil have selskab, bare fordi han ikke vil kæles betyder det jo ikke at han ikke vil have dig i nærheden af sig, og så længe han kan få dig til at følge dig overalt i huset så virker det jo for ham smiley

• #4   12. nov 2012 Har du prøvet bare at snakke til ham i stedet for at rende ind til ham??
    Min den gamle kat kan også finde på at stå ude i køkkenet og miave, så spørger jeg gerne til hende hvad hun vil, så miaver hun igen og så siger jeg til hende at hvis hun vil mig noget så må hun komme ind til mig.. Så kommer hun sjovt nok og skal lige stryges et par gange over ryggen, så går hun igen, det er som om hun bare lige skal være sikker på at jeg stadig er der smiley
    Jeg ved det jeg har en skør kat smiley

• #6   12. nov 2012 http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/101724-indekat_med_en_uheldig_doegnrytme_mm_lidt_langt_

Prøv at læse denne tråd.. nogle af tingene går igen så måske du kan finde hjælp i nogle af svarene fra denne..

• #7   12. nov 2012 Tak for jeres svar smiley Har skam læst den anden tråd godt igennem.
    Og er faktisk også begyndt at tale til ham istedet for smiley Han er bare lidt svær at tale med, for han går rundt og undersøger alt i lejligheden mens han miaver. Det virker som om han går og taler med sig selv. Næste gang må jeg prøve lidt mere ihærdigt smiley

Og jeg ved godt, at katte er andet end poter. Selvfølgelig. Jeg gør virkelig mit bedste. De har fået sådan en drikke fontæne, som de synes er meget sjov.
    Derudover får de kun godbidder de selv skal 'fange' eller finde. Ja, jeg har prøvet en masse små lege.
    De fattede INTET sidste gang jeg prøvede klikkertræning, men måske jeg skulle prøve igen?

• #8   12. nov 2012 Er der noget der er virkelig godt til at stimulere deres sanser? Noget legetøj eller lign der er rigtig godt?

• #9   12. nov 2012 Tag med dem på en gå tur i sele hvis de ikke er vant til at være ude

• #10   12. nov 2012 Louise - jeg har overvejet det, men jeg er ikke særlig glad for tanken. Frygter meget, at de kommer til at stå og hyle for at komme ud hele tiden.

• #12   12. nov 2012 Er du sikker på nelix hører normalt ?

• #13   12. nov 2012 Vores elsker når vi øver tricks med ham, og der falder han lidt til ro faktisk. smiley

• #18   12. nov 2012 Du kan roligt gå i sele med ham uden at gå hver dag.
    Elvis har absolut intet problem med at springe regnvejrsdagene over.
    Så anbefaling herfra:)

• #19   12. nov 2012 Sådan har vores det også med sele, han kan også tåle at spring over i regnvejr eller lign. smiley

• #20   12. nov 2012 Begge mine snakker også en del, og det er helt almindelige huskatte, de forventer dog at man svarer igen, hvis de ikke får svar, så bliver miavene mere vedholdende smiley

• #21   12. nov 2012 Altså, han reagerer på høje lyde - hvis jeg kalder, siger NEJ og lign. Og han kan høre hvis jeg kradser i sofaen eller sådan noget. Så tror da han hører meget normalt?

Det med at gå med dem i sele tør jeg simpelthen ikke. Det tror jeg ikke vil ende helt godt.

Tror at jeg i morgen går en lang tur og finder en masse spændene ting til dem. Evt nogle tykke pinde, fjer og lign. Og så sætte nogle flere hylder op.

Lotte: Nej det var Neko, som folk herinde sagde, så ud til at være for ung. Dyrlægen sagde dog at alderen passede fint, men ja. Neko klarer sig i hvert fald fantastisk og er jordens dejligste kat smiley Og det er lille Neelix selvfølgelig også smiley

• #22   12. nov 2012 Håber det bare er en periode, og at han bliver glad for flere hylder og natur-legetøj.
    Men måske livet som indekat simpelthen er for kedeligt for ham, uanset om du så står på hovedet for ham....

• #23   13. nov 2012 katteurt fanger i hvert fald deres interesse så måske legetøj med det i ville være en mulighed..??

• #24   13. nov 2012 *Er der noget der er virkelig godt til at stimulere deres sanser? Noget legetøj eller lign der er rigtig godt?*

Jeg har fået fortalt at dette stykke legetøj som min kat er den lykkelige ejer af skulle stimulerer hans sanser smiley Ved ikke om det passer men lige meget hvad er han helt vild med det og leger faktisk ikke med noget som helst andet ...

profilbillede
  • #25   13. nov 2012 Har godt kigget lidt efter det IDA, det kan være jeg skal have fingrene i sådan et.

• #26   14. nov 2012 Lunte er også ret vild med den der.. og også den der massage/sanse ting man kan købe dertil..

• #27   14. nov 2012 Den ville jeg også have købt den der din Lunte har, men havde ikke lige pengene så det bliver til jul smiley

• #28   14. nov 2012 Der følger sådan en lille bøtte af katteurt med og jeg tænkte hvad fanden skal man med det.. så stod massagetingen bare på gulvet i en måned og han kom ikke i nærheden af den så prøvede jeg at putte lidt af det der på,... Hold da op hvor han gned og kælede og rulle rundt om den.. Jeg har aldrig set noget lignende.. han gik helt amok i nusning.. så det er i hvert fald effektivt det der katteurt..

• #30   14. nov 2012 jo det ville det sikkert.. vidste bare ikk hvad det var og hvordan det ville virke og det fulgte jo med..

• #31   14. nov 2012 Som Otto er inde på så alt muligt udifra. Herhjemme hitter grene og fjer, der bliver gennemsnuset lææææænge, og bagefter tygget på... Det ser ret skægt ud når katten ligger som en lille hundehvalp og gnaver i en pind... smiley
    Og det virker bedst med grene jeg fundet på marken, tror det er fordi der er flere dufte på dem fra hunde, katte og diverse smådyr.

• #32   14. nov 2012 Tja jeg kan så fortælle at efter jeg for nogen tid siden læste en anden tråd hvor det blev anbefalet at finde ting i naturen til kattene, tænkte jeg: neeeej det vil jeg da gøre for mine, kun det bedste er godt nok, så jeg ræsede ud i skoven og fandt grene, grankogler, agern, kastanjer og fjer til missekattene, især til ungkatten på 6mdr.
    Og hvad skete der da jeg kom slæbende hjem med alt dette, haha lang næse, ja vi kunne da lige snuse lidt til det og ok fjerene var da meget sjove et par dage, men ellers rend mig i røven og giv mig min hoppe bold smiley
    Den gamle gad dårligt snuse til det..
    Så vil lige sige at det kan godt være at de fleste vil være begejstrede, men mine, nul og niks..

• #33   14. nov 2012 Der er sikkert stor forskel på hvad ens katte kan li' smiley
    Min kat kan også meget godt lide blade og fjer - men han er altså mere vild med den dims der med bolden i smiley Den er bare toppen!!!

Kommentér på:
Jeg får stress af min kat!

Annonce