{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.575 visninger | Oprettet:

Dybt frustreret! {{forumTopicSubject}}

Ja undskyld men trænger til at komme ud med det.
Min far har min kat Chili, han gik selv med til at overtage ham og jeg betaler for hans mad og grus osv så han ikke er en udgift for min far.
Den 31 i sidste måned bestilte jeg fra maxi zoo's netshop en masse som så skulle leveres hos min far.
Har bestilt for 300 kr.
Så fordi min far endnu ikke har modtaget den forsendelse skriver han imorges.
Ved ikke hvor det mad du fablede om er...
Men gider ikke være til grin mere og vil ikke have ham her mere.
Du har en uge til at finde et andet sted til katten eller få den aflivet.

Det gør selvfølgelig mig meget vred at han skriver sådan til mig og ligger det ud som om jeg har løjet overfor ham.
Ikke nok med det så har jeg nu blot en uge til at finde et hjem til min kat ellers skal han aflives hvilket også er et stort dilemma.
Han er noget så dejlig men en ældre kat og ikke mange vil have en ældre kat smiley
Jeg bor i københavn og han i Hornbæk i Nordsjælland.
Jeg har ikke råd til både at køre derind og at aflive min kat.
Desuden tror jeg heller ikke jeg ville kunne gå ned med ham smiley
Og skulle det ende med at han skulle aflives på grund af min fars umodenhed tror jeg det ville blive meget svært for mig at tale med ham igen da jeg selvfølgelig elsker min kat.

Og da hans kat blev meget syg ville han ikke selv gå ned med den men jeg kunne se den havde det rigtig skidt og mannede mig derfor op og gik ned med ham.

Er simpelthen dybt frustreret og ked ved slet ikke hvordan jeg skal tackle hele denne situation.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dybt frustreret!
  • #1   12. nov 2012 Nu ved jeg ikke hvor længe maxi zoo er om at leverer deres vare, for ellers skal du da ringe til dem. Men jeg synes ikke at det er acceptabelt det din far gør.. smiley

• #2   12. nov 2012 Åh, ville ønske jeg kunne tage imod ham );
    Håber du finder ud af noget! Og sikke en opførsel fra din far!!

• #3   12. nov 2012 Har skrevet en mail til Maxi Zoo's kundeservice idag.
    Eftersom jeg ikke synes det kan være rigtigt.

Ved ikke rigtig hvordan jeg skal forholde mig til min fars opførsel.
    Eller hvad jeg skal sige til ham.

• #5   12. nov 2012 Jeg køber for 300 kr foder på zooplus, og det er lidt blandet smiley Plandt andet proplan.
    Og det er til 2 katte. (Okay, køber så vådfoder ved siden af når jeg handler)

Men har du ikke nogen venner eller bekendte? Har du prøvet at lave et opslag på facebook? smiley

• #6   12. nov 2012 Han har kun haft ham i en måned. og gav ham maden sidste måned da jeg afleverede ham.
    Der er bestilt 3 kg tørfodder 2x 7 kg kattegrus vådfoder og godbidder.
    Kunne godt have overført pengene til ham men så ville han løbe ned og købe whiskas og selv bruge de sidste penge.
    Hvilket jeg ikke vil have eftersom Whiskas ikke er godt for katten (tørkosten)
    Derfor valgte jeg at gøre det sådan smiley
    Havde desværre ikke andre muligheder end min far da jeg skulle finde et sted til ham smiley prøvede i sin tid også at finde et nyt hjemtil ham men uden held og vil jo gøre alt for han ikke skal aflives da han er verdens skønneste kat og har mange gode år endnu .

• #7   12. nov 2012 Har annonce her på dba samt linket til annonce på min facebook min facebook side og i samtlige grupper og har sendt sms rundt til alle i telefon bogen smiley

• #8   12. nov 2012 Din far skriver "ikke være til grin mere".
    Det lyder, som om der før har været problemer. Ellers havde han vel kun skrevet "til grin".
    Men tag en kopi af bestillingssedlen til MaxiZoo og send den til din far.
    (Går ud fra, at du HAR betalt MaxiZoo, for hvis ikke, får du ingen varer.

Ellers må du jo hente Chili hjem til jer selv.

• #9   13. nov 2012 Hvorfor kan du ikke selv have din kat?

Jeg ville da aldrig overlade en kat til sådan en person, der tydeligvis ikke kan lide katte! Når man ikke engang vil ofre foder på sin datters kat! Jeg er dybt rystet!!!

• #10   13. nov 2012 Har selvfølgelig betalt for varene smiley
    Det gjorder jeg den 1 november.
    Og det han mener er at vi før har diskuteret ang Chili hvor hanskrev han ikke ville have ham fordi han fælder i fælde perioden ...

Hele situationen endte ud i at han skrev er du småt begavet eller hvad?!
    Den kat skal ud NU!
    Er det en sætning du forstår.

Det skrev han efter jeg skrev han kunne prøve at gå ned på poshuset og spørge om ikke de havde en pakke til hans adresse.
    Så det endte jo selvfølgelig med at jeg sad og græd og græd.
    Men en dame skrev så sent om aftenen at hun godt kunne være interesseret så nu håber jeg bare det bedste..

profilbillede
  • Bertas mor
    Bertas mor Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #11   13. nov 2012 håber det lykkes for dig, at finde nyt hjem , til din flotte kat snart, måske du skulle overveje at hente ham hjem til dig , straks for det lyder ikke som om han er ønsket , hvor han er .

• #12   13. nov 2012 Jeg må desværre ikke have kat i den lejlighed jeg bor i smiley
    (bor sammen med min kæreste)
    Ellers havde jeg haft ham hos mig smiley

• #13   13. nov 2012 Jeg ville tage katten hjem alligevel, til du evt. finder et godt hjem til ham.
    Skulle nogen bemærke ham, kan du sige, at du har ham i pleje, mens hans ejer er på hospitalet.

Alternativt kan du (mens du har ham) søge udlejer om dispensation.
    Gør det tydeligt, at det drejer sig om en gammel, neutraliseret kat.

• #14   13. nov 2012 Problemet er at der før har boet dyr i lejligheden inden min tid smiley og der desværre allerede er to advarsler og på den 3 bliver man smidt ud smiley
    Har måske fundet en der kan tage ham som han også kender smiley så nu krydser jeg fingre!

• #15   13. nov 2012 Natascha:
    Det undrer mig at du og din far skriver sammen og ikke snakker sammen, jeg er bange for at der ligger andre problemer bag, men så længe det ikke handler om KATTEN, så er det jo ikke noget du behøver at lægge ud på forum.

Din kat er 12 år.
    Forhåbentligt bliver den 20, men det er mere sandsynligt at det er 16 år.
    Jeg synes at hvis du ikke selv må have ham, så skal den ikke flyttes mere.
    Så synes jeg hvor hårdt det end lyder, at det er for kattens eget bedste at livet slutter nu.
    Men meget sørgeligt at det er pga. en strid.

• #16   16. nov 2012 Hej

Verden er fuld af katte og der er desværre alt for mange.

Internaterne bugner og det er kun få katte der får hjem for tiden.

En kat på 11 år vil komme til at opholde sig urimeligt lang tid på internatet for måske alligevel ikke at få en nyt hjem.

Hvid du ikke kan finde nogle i omgangskredsen er dyrlægen nok eneste udvej.

Venlig Hilsen

Jørgen S. Petersen

Ikke det svar jeg havde ventet fra inges kattehjem

• #17   16. nov 2012 Hvor smerteligt det end er - så har Inges Kattehjem ret.

• #18   16. nov 2012 Synes ikke det er helt gennemtænkt at flytte til en lejlighed hvor man ikke må have dyr, velvidende man har en kat man skal tage sig af. Det er et ansvar der fulgte med da du i sin tid anskaffede den. Jeg ville aldrig flytte til et sted hvor mine dyr ikke måtte være - så i dit tilfælde ville jeg trodse 'reglerne' og tage katten hjem alligevel.

• #19   16. nov 2012 Desværre har Inges Kattehjem ret. Det ville være for trist, at han skulle ende sine dage, efter måneders forgæves venten på nyt hjem, i et bur :-(.

Natascha **Problemet er at der før har boet dyr i lejligheden inden min tid og der desværre allerede er to advarsler og på den 3 bliver man smidt ud**

Narh, man arver altså ikke tidligere lejeres advarsler!

Jeg ville tage katten hjem, hvis han altså trives som indekat. (kan kun se indendørs- billeder i hans profil, men det er måske tilfældigt?). Og det ville jeg så nok alligevel gøre i en fart under alle omstændigheder. Ville ikke turde overlade en kat til en så aggressiv og muggen person smiley ... hvad det så skyldes :-/. Hans opførsel lyder ikke normal for en voksen mand - og det snart uanset, hvad der er gået forud...

Ukendt **Det er et ansvar der fulgte med da du i sin tid anskaffede den. **

Natascha er 21 år, og katten er 11 år, og hun kan selvfølgelig have anskaffet katten som voksen for få år siden. Men det kan jo også være, at det i sin tid var forældrenes beslutning, at katten flyttede ind hos dem.

• #20   16. nov 2012 Lis - Ja ved jo godt de har ret smiley Og liver nu heller ikke sur eller noget bliver selvfølgelig trist.

Ukendt - Nu stod jeg i den situation at jeg ikke havde et valg da jeg flyttede herind så inden man udtaler sig og skal spille klog skulle man måske kende lidt til historien.
    Jeg stod og var hjemløs og var blevet smidt ud, da min ven tilbyder at jeg kunne flytte ind til ham så det sagde jeg selvfølgelig ja til så jeg ikke skulle købe mig et telt og bo i og da jeg heller ikke havde en indkomst var det ikke en særlig heldig situation.
    Jeg havde en super god ven der havde ham med sin egen kat og det gik helt fint og han var rigtig glad for ham .
    Men måtte så af med ham da han skulle have hund.
    Så spurgte jeg så min far som helt SELV sagde jo tak til at passe ham til jeg fandt en løsning.

• #21   16. nov 2012 Jeg bor hos min kæreste som har boet her i 5 år.
    Og haft tidligere kærester der havde dyr her derfor advarslerne omkring dyr osv.
    Desværre.

• #22   16. nov 2012 Chili var min onkels kat.
    Og jeg har ejet ham i 5 år.
    Min søster "stjal" ham fra min onkel, da min onkel blev syg og var indlagt i tide og utide og han var meget alene.
    Men så blev min søster så gravid og Chili flyttede tilbage til min onkel så blev han syg igen også tog jeg ham hjem istedet.
    Så han ikke skulle være alene og ensom .
    Så man kan sige jo jeg vidste godt hvad det betød da jeg anskaffede mig ham men jeg gjorder det i en tjeneste og for at gøre noget godt for ham.
    Jeg vidste bestemt ikke jeg ville stå i denne situation nu jo.
    Og ja jeg er ung og som ung flytter man formentlig meget osv osv.
    Men ikke desto mindre havde jeg fast kæreste og hjem da jeg anskaffet mig katten.

• #23   16. nov 2012 Det gør mig ondt for din kat, at han er blevet Sorteper i det rod. smiley .

• #25   16. nov 2012 Ikke katterelateret: Puha en grim tone din far har over for dig. Jeg får det helt skidt af at læse hans kommentarer til dig. Jeg ville nok personligt lægge ham på køl, om ikke andet så for en periode, for ingen forældre bør tale så respektløst til deres børn (eller nogen som helst anden for den sags skyld). - Hvad end der ligger til grund for hans ordvalg.

Jeg ønsker dig og Chili alt det bedste.

• #26   16. nov 2012 Selvfølgelig har jeg forsøgt at finde en løsning før og ffter min far sagde ja.
    Han har bla været på aktive dyrevenners side i lang tid. uden held.

Tak for alle jeres tanker.
    I denne for mig meget følsesladte tid.
    JEg håber det bedste men forventer det værste.

• #27   17. nov 2012 Natascha.
    Alt for mange kommer i klemme i den økonomiske krise og at være hjemløs, det er jo noget at det værste de kan ske.
    Derfor var det godt at du i det mindste fik tag over hovedet.
    Jeg begynder efterhånden at se mange aspekter i denne sag.
    En kat der er blevet "reddet" i en for et internat en sen alder.
    En ung pige der sidder i en møgsituation rent økonomisk og boligmæssigt - håber da at kæresten holder ved:)
    Jeg synes at du har fået et pænt svar fra IK og det er nok det samme svar du vil modtage fra KV hvis du skrev til dem.
    HVIS jeg ville have en internat kat, så ville jeg ikke vælge en ældre kat.
    Realistisk set, så er det en alder hvor der er større risiko for aldersbetingede sygdomme. Man er heldig hvis den bliver 20 (har kendskab til en halv-dement kat på 23 der på trods af gigt fanger flere mus dagligt:)).
    Jeg har også en større risiko for at få en kat der vil få stress fordi den har haft så mange hjem, så jeg ville personlig vælge en ung kat.
    Det er ikke for at være ond imod dig, men du skal passe på at dit gode hjerte ikke løber af med dig.
    Det er i princippet synd at aflive en rask kat, men eftersom der ikke er nogen i familien som den i forvejen kender der vil tage den, så er det altså synd at sende den ud til fremmede. Det er så nemt for mig at sige, men har du ikke en masse problemer i forvejen som skal løses og som ikke harmonerer med kommende dyrlægeregninger pga. aldersbetingede sygdomme? Jeg synes at du skal bestille en konsultation hos din dyrlæge som du forhåbentligt har tillid til og som kender katten og så tage derhen - uden kat og hør hvad han/hun mener om situationen.
    Det er okay at du også blander dine økonomiske og boligsituation på bane. Det er mennesker som os. Dyrlægen vil have nemmere ved at tage en realistisk beslutning for dig, fordi det for ham er et job og fordi han ved hvor stor en risiko der er for sygdomme i den alder.
    Så kan du jo altid aftale en tid eller lave en aftale hvor i efter en betænkningstid - eks. 14 dage snakkker sammen telefonisk og tager den endelige beslutning.

Til sidst vil jeg advare om at tage afstand fra din far - altså lægge ham på køl, for der er måske andet der generer ham uden at du ved det.
    Blod er tykkere end vand og rod i familien ska helst ungåes.
    Held og lykke for dig og katten.

Kærlig hilsen Marianne.

• #28   20. nov 2012 Chili har aldrig fejlet noget smiley
    Hvrken hos mig eller min onkel.
    Chili er lige nu hjemme hos mig.

• #29   20. nov 2012 Det var trods alt en god nyhed - både for Chili og dig.
    Jeg håber inderligt, at han på en eller anden måde kan få lov til at blive.
    Det vil være bandsat synd, hvis han igen, igen skal flytte.

• #30   21. nov 2012 Godt at høre smiley

Det er trods alt også nemmere at have en indekat end f.eks. en hund der gør hele tiden, hvis man bor i en etage ejendom. Der er næppe nogen, der kan være generet af dette, hvis ellers man holder en god hygiejne omkring kattebakken m.m.

Selvfølgelig er der jo altid nogen, som bare skal være på tværs (og håndhæve reglerne). Så er det jo bare, at man må "gå lidt stille med dørene".

Held og lykke med det! smiley

• #31   27. nov 2012 Så er der godt nyt om Chili smiley

Chili blev hentet søndag aften.
    Og skal bo hos Tina i Valby og hendes 11 årige søn!
    Flytningen gik som jeg havde forventet rigtig fin og han gik ind og sov med sønen smiley
    Han bliver forkælet med tun og rejer smiley
    OG er kongen i huset.

Så det er jeg rigtig glad for på trods af det er hårdt for mig at give afkald på min baby.
    Og havde aldrig gået af med ham hvis jeg vidste han kunne blive.
    Men ved han har det godt smiley
    Og har fået lov at besøge ham også.

Udover det har min far også sagt undskyld overfor hans måde at tale til mig på.
    Det var dog ikke helt uden kamp.

Så alt i alt er det jo endt meget godt smiley

• #32   27. nov 2012 Dét var da dejlige nyheder!!! Skønt! Tillykke med at det hele løste sig til det bedste. smiley Held og lykke fremover til Chili.

• #33   28. nov 2012 Dejligt at høre! smiley

Hvordan fandt du frem til hans nye ejer (eller "tjener" ;-))? Var det igennem Kattegalleri.dk?

• #35   28. nov 2012 Jeg fandt frem til Tina gennem facebook gruppen dyrehjælp smiley
    Så det var rigtig dejligt og da de kom ind løb han ikke som han ellers plejer når der kommer gæster og der gik 2 minutter så kælede han op af sønen smiley
    Så det var rigtig dejligt at se!

• #36   28. nov 2012 Jeg håber, at Chili og hans nye mennesker får glæde af hinanden i maaaaange år. smiley

• #37   28. nov 2012 Og det var da dejligt at du fandt en ukendt katteelsker via en facebookgruppe.
    Den vej havde jeg aldrig drømt om at gå, men der er jo grupper for alt:)
    Dejlig med happy endings:)

Kommentér på:
Dybt frustreret!

Annonce