{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemmelavet vådfoder..?
  • Naia S
    Naia S Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #2   6. nov 2012 Som almindelig hakket kød, eller kylling, fisk...? Slangefoder...? Og hvor meget - er der noget de ikke kan forøje...? Ikke må få eller....?

• Naia S
    Naia S Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #4   6. nov 2012 Tak! Ville bare gerne være sikker.. Netop fordi de er rovdyr, synes jeg det er skammeligt, at fodre dem med korn og hønseben.. Er der ikke nogen bakterierisiko eller andet, så længe rå fisk har været frosset først...? Hehe..
    Er måske lidt tungnem, vil bare gerne være sikker, og min huskat tager jo selv, når han går ude.. Men de to tøser inde for, skal ha lidt særbehandling smiley

• #5   6. nov 2012 Jeg er enig med Otto, dog giver jeg aldrig mine fisk, frosset eller ej. Grunden er at der kan være tungmetaller, mest i fede fisk. Men der kan også være andre giftstoffer, fx i Pangasius.
    Ben, brusk og sener er rigtigt godt for tænder og gummer. Daggamle kyllinger er efter min mening noget af det bedste, det synes de katte der vil æde dem også. Men det kræver at man selv har "mave" til det og et gulv, der nemt kan tørres af.
    Jeg giver som regel noget af det, vi selv skal have til aftensmad. Det kan være fars og kødstykker. Jeg køber ind imellem kalkunbryst når det er på tilbud.

• #8   6. nov 2012 Jeg giver selv min råt kød, der må de som Otto siger få alt råt, hvis det er kogt, skal benene fra. Derudover får han også en rå æggeblomme engang imellem.
    På hans fødselsdag fik han 100g. rigtig godt kød fra slagteren, som var væk på 5 min. Jeg bor alene, og giver derfor ofte Tarzan 1/4 del af det kød jeg selv spiser smiley Hvis jeg fx. skal have to stykker kød, får han halvdelen af det ene smiley
    Hakket kød får han også hvis jeg skal have det, men der bruger de ikke rigtig tænderne til, at tykke det med, så en kødklump er det bedste for dem smiley

Du kan søge på råfodring i forum, så kommer der en del tråde op med gode svar.
    Tarzan får både vådfoder og råt kød.

• #13   6. nov 2012 Daggamle kyllinger er et hit for tænderne og kattens jagtinstinkt. Dog ikke så ernæringsmæssige korrekte at katten kan leve af dem.

Som tilskud kan bruges rå kyllingelår (husk de ikke må få tilberedte knogler, da de kan splintre), rå kyllingefilet, rå fisk (frys de mindst et døgn først). Okse og lam må de også gerne få hvis de vil have det. Pas dog på med hakket kød, da det har stor overflade = stor mængde bakterier ifht andet.
    Svinekød kan give Aujeszkys sygdom (uhelbredeligt og dødeligt), så det giver jeg kun tilberedt

Kanin, rotter og mus må de selvfølgelig også få - jeg har prøvet at købe både det hele til mine og ikke om de vil røre det smiley

Gives det som andet end tilskud (med vådfoder eller tørkost som basis), så HUSK at de skal have masser af knogler og indmad (f.eks. kalun) for at de ikke får mangel-sygdomme. Hvis det er så skal du læse om hvordan man BARF'er katte smiley

• #17   6. nov 2012 Stameiro, dem kan du blandt andet købe i BARF butikker. Nogle dyrhandler har dem også, da nogle bruger dem til slangeføde. Hvis du er lige så heldig som mig, så bor du i nærheden af et rugeri. Jeg skal give 1 kr pr styk. De skal serveres hele.
    Hvis du bruger hele kyllinger til aftensmad, kan du give katten vingerne til at starte med. De gnaver og gnasker og æder til sidst det hele, præcis som en hund.

• #19   6. nov 2012 Lotte - ja, lige indtil den dag det er tilbage og ingen har opdaget det... Jeg vil hellere bare ikke give råt svinekød...

• #20   6. nov 2012 Stameiro - BARF butikkerne er ret dyre med daggamle kyller. Hvor er du fra i verden?

Og nej, de vil ikke få noget ud af gnaveben som en hund, det er ikke kattens stil.
    Men at give dem et råt kyllingelår med kød på vil få dem til at gnave godt i kødet og rense tænderne - nogle katte spiser også knoglerne. Især min MCO gnaver gerne enderne (ledene) af og spiser.

• #22   6. nov 2012 Stameiro - Nej det ved jeg heller ikke lige. Det ligger nogle rugerier derovre. Alltså steder de laver kyllinger/høns til æglægningsproduktionen, og der er hanekyllingerne så i overskud = daggamle kyllinger til foder, og ofte kan man købe dem billigt der. Men skal man bare lige afprøve, så er det nemmeste nok at købe nogle via BARF butikker - læg dog lige mærke til om de er totalt klippet i stykker, det ødelægger ligsom pointen med dem smiley

Kommentér på:
Hjemmelavet vådfoder..?

Annonce