2.763 visninger
|
Oprettet:
HVAD ER DETTE????!!! {{forumTopicSubject}}
Har købt "Plant selv" katteræs fra Poppi dyrecenter Østerbrogade.
Og har nu fundet disse dyr i den? OG I RESTEN AF DE TING DER STOD I NÆRHEDEN!!
Får kvalme over det og kan slet ikke holde tanken ud over at disse klamme små dyr befinder sig i min lejlighed!!
Hvad er det?? Nogle der har set dem før??
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 19 Svar: 84
Jeg får gåsehud når jeg tænker på dem.. Det er virkelig ulækkert
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Desuden er plant selv kattegræs bare hvede kerner.. Katte skal ikke bruge korn
nov 2008
Okay det ved jeg ikke noget om, Hvad så istedet for?
maj 2007
Stuebambus eller ingenting..
nov 2008
Ja den fangede jeg godt hehe synes bare det er så ulækkert!
Posen er næsten fyldt og vil skuyde på at 20-30% af det er de dyr der. Føj
nov 2008
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Jeg fik engang nogle uønskede kræ med hjem i nogle pinjekerner, føj, lige pludseligt var de i alle skaber og det meste af det jeg havde i skabene. Det var den store udsmidning plus jeg brugte Trinol til at tage de sidste. Jeg måtte rengøre grundigt 2 gange og sprøjte efterfølgende, inden de små bæster var væk. Husk at lukke mel, gryn osv hermetisk, gerne i plastic-beholdere indtil du er helt sikker på at de er væk.
nov 2008
Jeg må prøve det med stuebambus Tak for rådet. Det lyder da ikke som om man får en særlig god vejledning i dyrebutikker hehe
nov 2008
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 353
meget fornuftigt at amide alt ud og få sprøjtet og gjort rent
feb 2010
Nej god vejledning får man meget sjældent i dyrhandler. De vil bare gerne sælge meget og dermed tjene. Det er måske meget forståligt, men jeg har flere gange overhørt råd fra ekspedient, der har været direkte forkerte og kunne have fået konsekvenser. Ligeledes har min gamle nabo fået udleveret Bayvantic mod lopper, det kostede 2 katte livet og en pokkers stor regning hos dyrlægen.
nov 2008
TAK! det var dejligt at få sat en navn på dem, så jeg kan finde ud af at få slået dem ihjel!! Hvad kan jeg sprøjte med? Evt hvor det kan købes.
Marianne: Tak! jeg smider simpelthen alt ud. smider lige et par billeder op, hvordan mit køkken ser ud lige nu
Øv hvor er det altså skidt at men ikke kan regne med noget fra sådanne steder
Jeg har hørt om sådanne episoder med Bayvantic før, det er noget værre møg
nov 2008
nov 2008
Jeg er ret sikker på at denne er kilden, da hele posen var fyldt med dem, og kun er set "alene" andre steder i skabet. Så må næsten gå ud fra at dette er kilden.
nov 2008
ellers mange tak
Ja jeg må ha købt mig en spand med tæt låg, det er nok det mest optimale.
maj 2007
nov 2008
Det er noget rigtig skidt at få i sit hjem
nov 2008
Siden igår har jeg smidt 3 sorte sække med indhold fra det skab hvor jeg fandt billerne.
Posen med billerne fra Poppi har jeg kontaktet dem omkring, og de vil slet ikke vedkende sig det. For som manden sagde "her har vi ikke set nogle biller, vi sprøjter for det"
Så tænker jeg bare, hvis i sprøjter for kornsnudebiller må de jo ha haft problemet...?? ellers er det da penge ud af vinduet og sprøjte og giver ingen mening for mig.
Men jeg har siden igår, fundet enkelte biller fra det sted posen stod, ikke andre steder i fadeburet, så jeg håber at det er de eneste der er tilbage, og vil dø når nu der intet mad er de kan leve af. Jeg har dog tænkt mig at gøre det hele rent igen idag og prøve at få slået de sidste ihjel. ellers må jeg jo sprøjte imod det.
Håber og krydser fingre for at jeg ikke har flere andre steder
feb 2010
I mit perspektiv, så kan det jo ske for alle, så for dem var det helt klart bedre at beklage det skete og evt give dig et eller andet i kompensation.
nov 2008
nov 2008
Jeg skal der ned torsdag formiddag, og jeg går ikke der fra uden at vi finder en løsning! det er helt sikkert.
Mvh!
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Læs evt. også om katte og folinsyre her http://www.kattens-vaern.dk/?side=428
nov 2008
Mine katte elsker at få græs, Men oplever ikke tit, at de kaster op alligevel
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Larverne findes ofte i hvedemel, men de æder i øvrigt alle andre melsorter og mølleriprodukter. De kan også leve af korn, frø, tørrede frugter, mandler, pasta og lignende.
Forebyggelse og bekæmpelse
Dukker melmøllene op i en privat husholdning, viser det sig næsten altid, at de stammer fra en pose mel eller gryn. I de fleste tilfælde findes der kun en enkelt larve og lidt spind, og som regel vil man ikke opleve yderligere problemer. Har angrebet været mere omfattende, vil larver og voksne møl ofte have spredt sig i køkkenet. Varer, der er stærkt angrebet, bør kasseres. Let beskadigede varer kan reddes ved gennemvarmning i en time ved 55oC eller ved et døgn i en dybfryser ved -18oC.
Vær opmærksom på, at selv om alle angrebne varer er smidt væk, kan der stadig sidde pupper gemt i revner og sprækker i skabe og skuffer. En grundig støvsugning i revner og sprækker kan afhjælpe mange problemer. For at undgå at undslupne larver udvikler sig til møl og på ny lægger æg i madvarerne, bør disse opbevares i tætsluttende beholdere. De voksne møl, der eventuelt flyver rundt i køkkenet, kan bekæmpes med en insektspray beregnet til brug mod flyvende insekter.
April 2007
nov 2008
Jeg har heldigvis ikke haft én eneste bille i næsten 10 dage !!
Juhuu.
ALT mad osv er nu kommet i tætte bøtter.
nov 2008
Jeg har hverken set spind eller larver nogen steder. Kun de sorte biller jeg har lagt et billede op af. Og jeg er altså ret sikker på at det er snudebiller.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Og det er ikke helt korrekt.... Da de møl er en art helt for sig selv *S*
nov 2008
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
HVAD ER DETTE????!!!