{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.763 visninger | Oprettet:

HVAD ER DETTE????!!! {{forumTopicSubject}}

Har købt "Plant selv" katteræs fra Poppi dyrecenter Østerbrogade.

Og har nu fundet disse dyr i den? OG I RESTEN AF DE TING DER STOD I NÆRHEDEN!!

Får kvalme over det og kan slet ikke holde tanken ud over at disse klamme små dyr befinder sig i min lejlighed!!

Hvad er det?? Nogle der har set dem før?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HVAD ER DETTE????!!!
  • #1   4. nov 2012 Jeg ville nok tage tilbage med det i morgen.. Også lige spørge hvad det er for noget.

• #2   4. nov 2012 Ja det har jeg også tænkt mig at gøre imorgen! Den er en måned gammel.

Jeg får gåsehud når jeg tænker på dem.. Det er virkelig ulækkert smiley

• #3   4. nov 2012 Den har været fugtig..

Desuden er plant selv kattegræs bare hvede kerner.. Katte skal ikke bruge korn smiley

• #4   4. nov 2012 Der er ikke fugtigt her. Så det må være fra butikken!

Okay det ved jeg ikke noget om, Hvad så istedet for?

• #5   4. nov 2012 Der har været skrev jeg, ikke at der er smiley

Stuebambus eller ingenting..

• #6   4. nov 2012 Okay det må jeg huske smiley tak..

Ja den fangede jeg godt hehe smiley synes bare det er så ulækkert!
    Posen er næsten fyldt og vil skuyde på at 20-30% af det er de dyr der. Føj

• #7   4. nov 2012 Synes det er ulækkert at man kæber noget i god tro. og så får man sådan noget ud af det. Øv.. går ned med den imorgen og spørger hvad de har tænkt sig. Jeg er jo sikkert ikke den eneste der hår fået sådan nogle ekstra venner med hjem

• #8   4. nov 2012 Jeg tror det er nogle biller der er kommet i kornet og måske andre af deres fodrevarer de har i butikken.
    Jeg fik engang nogle uønskede kræ med hjem i nogle pinjekerner, føj, lige pludseligt var de i alle skaber og det meste af det jeg havde i skabene. Det var den store udsmidning plus jeg brugte Trinol til at tage de sidste. Jeg måtte rengøre grundigt 2 gange og sprøjte efterfølgende, inden de små bæster var væk. Husk at lukke mel, gryn osv hermetisk, gerne i plastic-beholdere indtil du er helt sikker på at de er væk.

• #10   4. nov 2012 Jeg har også smidt alt ud! Pasta, mel, nødder! vil simpelthen ikke ha sådan noget i mit hjem smiley så vil hellere smide for meget ud end at ende med de lever videre et andet sted. så er oppe på 2 sorte sække med mad osv. Der så selv døde biller i en pose med nye pakker bind! smiley

Jeg må prøve det med stuebambus smiley Tak for rådet. Det lyder da ikke som om man får en særlig god vejledning i dyrebutikker hehe smiley

• #11   4. nov 2012 *Der er selv døde

• #12   4. nov 2012 det er snudebiller.
    meget fornuftigt at amide alt ud og få sprøjtet og gjort rent

• #13   4. nov 2012 Vær opmærksom på at der kan have været æg, men det lyder som om du har styr på det smiley

Nej god vejledning får man meget sjældent i dyrhandler. De vil bare gerne sælge meget og dermed tjene. Det er måske meget forståligt, men jeg har flere gange overhørt råd fra ekspedient, der har været direkte forkerte og kunne have fået konsekvenser. Ligeledes har min gamle nabo fået udleveret Bayvantic mod lopper, det kostede 2 katte livet og en pokkers stor regning hos dyrlægen.

• #14   4. nov 2012 christina b:

TAK! det var dejligt at få sat en navn på dem, så jeg kan finde ud af at få slået dem ihjel!! Hvad kan jeg sprøjte med? Evt hvor det kan købes.

Marianne: Tak! jeg smider simpelthen alt ud. smider lige et par billeder op, hvordan mit køkken ser ud lige nu smiley

Øv hvor er det altså skidt at men ikke kan regne med noget fra sådanne steder smiley
    Jeg har hørt om sådanne episoder med Bayvantic før, det er noget værre møg smiley

• #16   4. nov 2012 Har et rimelig stort fadebur, hvor bla denne ting stod. Så ALT er ryddet ud, og skal stadig smide meget ud smiley sikke et rod..

profilbillede
  • #17   4. nov 2012 Tak skal du have Felis smiley
    Jeg er ret sikker på at denne er kilden, da hele posen var fyldt med dem, og kun er set "alene" andre steder i skabet. Så må næsten gå ud fra at dette er kilden.

• #19   4. nov 2012 De har HELDIGVIS ikke stået der inde smiley . Men Ja det er jeg faktisk i fuld gang med at tjekke efter for en sikkerhedsskyld hehe smiley
    ellers mange tak smiley

Ja jeg må ha købt mig en spand med tæt låg, det er nok det mest optimale.

• #20   4. nov 2012 Lotte S - Nu kan de fleste katte heldigvis selv sørge for at pelsen kommer ud igen hvis de får noget ordenligt foder smiley

• #25   5. nov 2012 Det er jeg rigtig ked af at høre smiley
    Det er noget rigtig skidt at få i sit hjem smiley

• #26   5. nov 2012 En lille opdatering herfra...

Siden igår har jeg smidt 3 sorte sække med indhold fra det skab hvor jeg fandt billerne.
    Posen med billerne fra Poppi har jeg kontaktet dem omkring, og de vil slet ikke vedkende sig det. For som manden sagde "her har vi ikke set nogle biller, vi sprøjter for det"
    Så tænker jeg bare, hvis i sprøjter for kornsnudebiller må de jo ha haft problemet...?? ellers er det da penge ud af vinduet og sprøjte og giver ingen mening for mig.

Men jeg har siden igår, fundet enkelte biller fra det sted posen stod, ikke andre steder i fadeburet, så jeg håber at det er de eneste der er tilbage, og vil dø når nu der intet mad er de kan leve af. Jeg har dog tænkt mig at gøre det hele rent igen idag og prøve at få slået de sidste ihjel. ellers må jeg jo sprøjte imod det.

Håber og krydser fingre for at jeg ikke har flere andre steder smiley

• #27   5. nov 2012 Nej, det er desværre sjældent at forhandleren vil vedkende sig når der er noget galt, i hvert fald med den slags. Men så kan man jo overveje om man har tillid til at købe noget der igen. Jeg ville i hvert fald ikke.
    I mit perspektiv, så kan det jo ske for alle, så for dem var det helt klart bedre at beklage det skete og evt give dig et eller andet i kompensation.

• #28   5. nov 2012 Det tænker jeg også! Jeg vil aldrig handle i den butik mere. puha.

• #30   6. nov 2012 Tak for beskeden Winnie !
    Jeg skal der ned torsdag formiddag, og jeg går ikke der fra uden at vi finder en løsning! det er helt sikkert.

Mvh!

• #31   6. nov 2012 Og udover at kattene har brug for græsset til at kunne brække sig, så har de også brug for den folinsyre der er i græsset! Så har man en indekat er det vigtigt hyppigt at give den mulighed for at tygge i græs. Og det er sådan set lidt lige meget om man planter en håndfuld havre, hvede, byg eller rigtig græs smiley

Læs evt. også om katte og folinsyre her http://www.kattens-vaern.dk/?side=428

• #32   7. nov 2012 Tak for alle jeres svar! smiley

Mine katte elsker at få græs, Men oplever ikke tit, at de kaster op alligevel smiley

• #33   18. nov 2012 De der møl I skriver om er disse og jeg ved hvor svære de er at komme af med efter 4 år i ISS Bageri service, der er ikke en bager der ikke bokser med dem hele tiden :
    Larverne findes ofte i hvedemel, men de æder i øvrigt alle andre melsorter og mølleriprodukter. De kan også leve af korn, frø, tørrede frugter, mandler, pasta og lignende.

Forebyggelse og bekæmpelse

Dukker melmøllene op i en privat husholdning, viser det sig næsten altid, at de stammer fra en pose mel eller gryn. I de fleste tilfælde findes der kun en enkelt larve og lidt spind, og som regel vil man ikke opleve yderligere problemer. Har angrebet været mere omfattende, vil larver og voksne møl ofte have spredt sig i køkkenet. Varer, der er stærkt angrebet, bør kasseres. Let beskadigede varer kan reddes ved gennemvarmning i en time ved 55oC eller ved et døgn i en dybfryser ved -18oC.

Vær opmærksom på, at selv om alle angrebne varer er smidt væk, kan der stadig sidde pupper gemt i revner og sprækker i skabe og skuffer. En grundig støvsugning i revner og sprækker kan afhjælpe mange problemer. For at undgå at undslupne larver udvikler sig til møl og på ny lægger æg i madvarerne, bør disse opbevares i tætsluttende beholdere. De voksne møl, der eventuelt flyver rundt i køkkenet, kan bekæmpes med en insektspray beregnet til brug mod flyvende insekter.

April 2007

• #34   20. nov 2012 Tak for dit indlæg! smiley

Jeg har heldigvis ikke haft én eneste bille i næsten 10 dage !! smiley
    Juhuu.
    ALT mad osv er nu kommet i tætte bøtter.

• #35   20. nov 2012 Men er du sikker på at du taler om det samme som jeg har? smiley
    Jeg har hverken set spind eller larver nogen steder. Kun de sorte biller jeg har lagt et billede op af. Og jeg er altså ret sikker på at det er snudebiller.

• #36   20. nov 2012 Det var Winnie der skrev :"Louise prøv at besøge deres butik igen og hav dit kamera med, for flyver der små "møl" (en art der ligner små natsværmere) rundt, så tag endelig et billed af dem, da de er en ud af 3 stadier af pågældende kryb."

Og det er ikke helt korrekt.... Da de møl er en art helt for sig selv *S*

• #37   21. nov 2012 Når okay smiley

• #39   27. dec 2012 Dyrebutikken her hvor jeg bor er god! Han er meget dygtig og giver gode svar, hvis han ikke ved svaret siger han det ærligt og kommer med forslag til hvor man selv kan finde svaret. Derudover bytter han dyr(fisk) hvis de ikke fungerer i ens akvariet, selv efter 2-3 uger! Det er service! Min dreng gider ikke græs, han dasker lidt til det en gang imellem ellers får det lov at passe sig selv;-)

Kommentér på:
HVAD ER DETTE????!!!

Annonce