{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Mie  J
Mie J
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 26

Valg af foder? {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Jeg ved der er lavet en million indlæg om foder, men det er godt nok også noget af en jungle at finde rundt i..

Jeg har to neutraliserede katte på knap 1½år som er indekatte. De har fået Hills STERILISED Cat, men jeg synes specielt at hankatten virker sulten selvom de har fået det de skulle have, så vil gerne prøve noget andet. Jeg vil også gerne have at de kan have mad stående hele dagen, men men ovenstående vil de bare æde og æde..
Det skal lige siges at da de fik killingefoder havde de mad stående hele dagen uden problemer, så jeg ved det kan lade sig gøre..

Har læst her inde at mange fortsætter med det foder katten fik før den blev neutraliseret, men det kan jeg heller ikke rigtig da de fik killingefoder..

Så mit spørgsmål er nu, hvilket foder vil i råde mig til at købe?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af foder?
  • #2   30. okt 2012 100% enig med Lotte.

• #3   30. okt 2012 Jeg er også meget enig med Lotte.

• #5   30. okt 2012 Camilla, ALT råt kød kan gives, så længe det ikke er saltet, krydret eller på anden måde fortillavet til mennesker. Ben og sener og brusk er rigtig godt til tænder og gummer. Mine får som regel det samme som vi selv spiser til aften.

• #7   30. okt 2012 At filetter (dog ikke inderfiletter ofte) er pumpet med vand gør det jo ikke dårligere. Så får katten jo også væske igennem maden, som også er en af grundene til at vådmad/dåsemad er en god kilde til både kød og væske.

• #9   30. okt 2012 Åh ej det ved jeg faktisk ikke! Hmmm

• #11   31. okt 2012 Man kunne f.eks. vælge Oliver fra Bilka, Føtex eller Netto. Det er ikke pumpet op med (salt)vand smiley

• #12   31. okt 2012 I forhold til kylling, så kan alt bruges fra en hel kylling. Når jeg tilberede til os mennesker, får killingerne vingerne og de voksne katte et lår. Så tænker i nok, hvad der så er tilbage til os mennesker, der er nok, vi er som regel kun 2. Ellers er det jo muligt at købe underlår/overlår osv.
    Derudover er det hamrende sørgeligt at en stor del af vores mad er pumpet med underlige substanser, blot for at øge vægten og dermed kg-prisen.

• #13   31. okt 2012 Tak for jeres svar smiley
    men jeg tænker lidt der er ikke nogen der har nævnt mærker som Royal Canin, Hills eller Iams.. er det fordi det ikke er så godt som det andet eller?

• #15   31. okt 2012 Jeg bruger også Hills og RC, men aldrig IAMS, da alle mine af en aller anden årsag kaster op af nettop det mærker. Det er der for så vidt ikke nogen fornuftig forklaring på da de 3 mærker stort set er identiske.

• #16   31. okt 2012 Jeg synes der er for meget korn i RC og Hills til at jeg vil anbefale det.

• #17   31. okt 2012 Enig med Thilde. Acana, orijen, applaws ol. med højt kødindhold og intet korn, + et par portioner dåsemad eller råt kød hver dag er mit bud.

• #18   31. okt 2012 Nu mangler jeg så et præcist navn på kød jeg kan købe og give direkte til katten (Jeg har aldrig med hele kyllinger at gøre) Så mangler lige et eksempel? smiley

• #19   1. nov 2012 Ann. Herhjemme er andebryst det store hit pt. Og de hvide flade fisk man kan få på frost. smiley
    Jeg skær dem i stykker, og kommer dem i en skål med varmt, ikke kogende, vand tils de er optøede og ca kropstemperatur.

• #22   1. nov 2012 Jamen... Altså... Nu lyder jeg nok lidt fimset smiley Men - hvad gør man ved sådan et stykke kød? Smider det på gulvet i entreen og siger værs´go ... og lukker øjnene for gris´? Og hvor mange gram skal et stykke være, når katten også får tør+vådfoder dagligt? Det er jo en helt ny verden det her smiley

• #23   1. nov 2012 Marianne: okay, mine fik Iams killingefoder da de var killinger og der har ikke været nogle problemer. Så jeg har nemlig overvejet om jeg skulle prøve at skifte tilbage til Iams.

• #24   1. nov 2012 Nu skriver i en masse om råt kød og sådan, men hvad gør man så hvis katten ikke vil have det?? Har fået dem til at spise dåsetun hvilket jeg jo så hat læst ikke er godt for dem. Men alt det der forskellige dåsemad man kan købe gider de simpelthen ikke, de står bare og kigger i deres madskåle og så kigger de på mig som om de spørger om jeg virkelig mener at de skal spise det der..

• #26   1. nov 2012 I forhold til dåsemad har jeg fået ALLE mine til at spise dåsemad. Jeg hælder blot lidt kogende vand over og blander inden jeg serverer for kattene. Det har fået alle til at spise dåsemad. I forhold til det rå, så er der enkle katte der ikke gider æde det. Men inden man helt opgiver, så prøv med flere typer kød, start gerne med fars. Kylling kan man jo købe på så mange måder i dag. Så jeg synes der er mange muligheder. Ellers kan man prøve at kontakte de få virksomheder der sælger BARF.

Stameiro, jeg bruger RC kitten men også Applaws kitten, som har et højt indhold af animalske proteiner og er uden korn.

• #28   1. nov 2012 ja, Stameiro, som jeg skrev, så gør bla Applaws Kitten.

BARF er når man fodre 100 % med råt kød.

Kommentér på:
Valg af foder?

Annonce